Waar trekken we de grens?

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
320
138
55
Luzy Saint Martin
Nog een ander invalshoek: grote partijen ladebakken en dergelijke zijn voor de hobbyisten niet meteen interessant. Wel voor mensen die professioneel werken (betaald dus)
Met dit soort dump partijen haal je dus ook een deel omzet weg uit de commerciële handel van leveranciers die hier niet kunnen of willen adverteren. Daarmee heb je als aanbieder dus een gratis advertentie en benadeel je de concurrentie.

Ik ben van mening dat daar best wat tegenover mag staan in de vorm van een donatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H en Wilco Flier

hdv

Post veel
24 nov 2019
862
449
Noord-Veluwe
Ik snap wat je hierboven zegt, maar pas op met generaliseren. Ik heb toevallig de afgelopen tijd een voor andere mensen waarschijnlijk absurd grote hoeveelheid bestekbakken afgenomen van onze "beslagboer" (mooie bijnaam :p ). Voor de mineralenvitrines die ik maak zijn ze namelijk perfect. Uiteraard niet in het vitrine gedeelte zelf, dat ziet er niet uit. Maar wel voor in de laden daaronder. Ze zijn heel handig voor het netjes geordend opbergen van de stukken die niet per se tentoongesteld hoeven te worden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.742
2.600
Gaanderen
Voor mij is deze discussie wel duidelijk. We laten het zo als het nu is. Lees eens de forumregels voor het marktplein. Er is ook al eens iets geopperd door de moderatoren om alleen te reageren op het marktplein als je informatie wil. Dus niet het is te duur of het is rommel. Wel, er staat geen prijs of plaats bij. En zoals al hierboven vermeld een keer is voldoende. Bij het vermoeden van fraude vind ik dat dit wel gemeld moet kunnen worden maar dan wel met de redenen. Dit moet natuurlijk netjes en genuanceerd gebeuren.
Loop het toch uit de klauw dan grijpen de moderatoren wel in. Je kunt hiervoor de knop rapporteer gebruiken staat links onderaan in elke post.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
982
404
hilversum
Maar ik begin me toch wel wat te ergeren aan het commerciële karakter van die vele advertenties hoor. Heeft er bijvoorbeeld echt iemand behoefte aan een grote partij insteek halogeenlampen op dit forum?! (Zie deze advertentie: Kan hier iemand iets mee? Gu4 lampen.)
Blijkbaar wel :) iemand heeft gereageerd .
Nooit zal iedereen het over alles eens kunnen zijn.
Tuurlijk is het vervelend als je verkoop topic verder naar achteren word gedrukt als een verkoper 4,5,6 advertenties tegelijk plaatst.

Persoonlijk klik ik op wat is er nieuw boven aan de pagina en lees wat ik wil lezen.
En zodra je hebt gelezen wat je wilt druk je op alles als gelezen markeren.

Kijk als iemand nou vis of auto's probeert te verkopen dan snap ik het.
Maar nu gaat de discussie over spullen die ook daadwerkelijk afgenomen worden om projecten mee te maken.

Nog een ander invalshoek: grote partijen ladebakken en dergelijke zijn voor de hobbyisten niet meteen interessant. Wel voor mensen die professioneel werken (betaald dus)
Met dit soort dump partijen haal je dus ook een deel omzet weg uit de commerciële handel van leveranciers die hier niet kunnen of willen adverteren. Daarmee heb je als aanbieder dus een gratis advertentie en benadeel je de concurrentie.

Ik ben van mening dat daar best wat tegenover mag staan in de vorm van een donatie.
En toch word er ook per stuk aangeboden.
Je kan het zien als omzet weghalen bij de commerciële handel.(is het niet hier dan wel op Marktplaats of iets dergelijks)
Maar ook als dat sommige dingen betaalbaar worden voor de hobby om te proberen.
Tuurlijk zijn er mensen die er van profiteren wij als koper zakelijk of niet en de verkoper zakelijk of niet.

Je hebt de keus om het te lezen of niet.
Het is niet zo dat er 10 pagina's tegelijk worden gevuld door commerciële handel.

Verder helemaal eens met de post van @Wim Kluck .
 
  • Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.742
2.600
Gaanderen
Die handel die marcoB aanbied. Ik heb niet het idee dat ze daar ook maar wat op verdienen. Er zijn bedrijven die het weggooien. Vaak willen ze het op een andere markt kwijt dan waar ze op opereren. Als je bepaalde kasten maakt moeten daar armaturen met lampen in. Ja ik weet dat dit bijna achterhaald is met de weggooi led.
 

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
320
138
55
Luzy Saint Martin
Maar dat neemt niet weg dat die enorme bulk aan berichten in het marktplaats topic toch wat spammerig overkomt. En dat is volgens mij het probleem.
Ik heb er (in principe) niet heel veel moeite mee maar ik ben relatief nieuw op dit forum en weet nog niet precies wat de regels zijn t.a.v dit topic.
Ik moet wel zeggen dat het me opviel en dat ik het wel enigszins irritant vond.
Maar dat is dan puur persoonlijk.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.072
1.706
Terkaple
www.woodworking.nl
Goh, even schrikken... Ben de hele dag onderweg en moest gisteravond werken. Interessant al deze meningen en ik ben ook blij dat we deze geven om het forum zo goed mogelijk te houden. En soms vind ik wat en dan reageert b.v. Emilio daar op met best goede argumenten en ben ik altijd bereid mijn mening weer bij te stellen. Er moet uiteindelijk iemand een beslissing nemen, maar dat moet wel met een zo groot mogelijk draagvlak. Iemand kan al zijn kadegeleiders en andere dingen ook in 1 post zetten; dan is het niet zo overweldigend.
Dank Wim om dit topic te openen, prima om nog even verder te discussiëren. Ik ga ook even nadenken ....

jaap
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.249
540
Eanske
ingoogni.nl
Ik snap dat forum input gewaardeerd zou worden.
Maar een handelaar die alleen wat wil verkopen zit daar niet op te wachten denk ik.( tuurlijk zijn er die het wel doen)
En wat zou de criteria zijn ?
1 post per week/maand/jaar?
Dat zou ook dan weer bijgehouden moeten worden.
Er zijn fora waar je minstens 10 postings achter je naam moet hebben voor je toegang krijgt tot afgeschermde delen van een forum. Denk aan of-topic, cafe an de advertentie hoek. Dat kan geautomatiseerd worden.

Tien berichten spammen kan echter ook geautomatiseerd worden :( Maar laten we niet van slechte bedoelingen uit gaan.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.249
540
Eanske
ingoogni.nl
Maar dat neemt niet weg dat die enorme bulk aan berichten in het marktplaats topic toch wat spammerig overkomt. En dat is volgens mij het probleem.
Stel dat de postings van de "beslagboer" niet voor elk artikel afzonderlijk zijn, maar dat het een bericht is waar alles wordt aangeboden. Dan is het voor geïnteresseerden amper te volgen en die geïnteresseerden zijn er gezien het tempo waarmee de draadjes ook weer gesloten kunnen worden.

Ik ben blij dat deze materialen hier worden aangeboden, al heb ik nog niets nodig gehad. Ik zie het dan ook als een vorm van (terug)geven aan de houtbewerkersgemeenschap. Net zo als sommigen hun spullen hier bijvoorbeeld E50.- onder hun marktplaatsprijs aanbieden, of het eerst hier aanbieden en pas 14 dagen later op marktplaats. Dat wordt ook zeer gewaardeerd.

(het enige waar ik wel over kan klagen is dat mooie spullen veel te snel weg zijn :( en ik geen kans krijg ;) )
 
  • Leuk
Waarderingen: rinus

Rdl

Post veel
7 okt 2021
982
404
hilversum
Er zijn fora waar je minstens 10 postings achter je naam moet hebben voor je toegang krijgt tot afgeschermde delen van een forum. Denk aan of-topic, cafe an de advertentie hoek. Dat kan geautomatiseerd worden.

Tien berichten spammen kan echter ook geautomatiseerd worden :( Maar laten we niet van slechte bedoelingen uit gaan.

Klopt.
Maar er zijn ook mensen die zich aanmelden om hun hout bewerkingsmachines te verkopen.
Die niet zakelijk zijn.

Daarom is een lijn/grens trekken ook zo lastig.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Het heet niet voor niets MARKTPLEIN!!!

Dus iedereen ook handelaren en super commerciële bedrijven zijn in deze rubriek welkom.
Dat sommige zich storen aan bepaalde aanbieders kan ik me voorstellen. Maar je kunt dat makkelijk negeren door verder de scrollen.
Ik bedoel maar ieder zijn persoonlijke insteek.
Voor mij zelf erger ik me bijvoorbeeld aan de Bessey lijmklem post hier op het Marktplein mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en waneer beschikbaar 10 of meer paar bestellen en deze vervolgens voor een deel weer door verkopen het lijken wel hongerige wolven. Ook de gezamenlijke inkoop om voordeel te halen strand om je raad het al te weinig korting! Zoeken in je browser bv met google levert al de scherpste aanbiedingen op!!
Ik ben zelf houtbewerker met een eigen zaak/werkplaats en doneer regelmatig onderwerpen en eurootjes.
En maak hiervoor geen reclame, dit forum is voor mij ontspanning hobby dus.
Maar om van het gezeik af te zijn is mijn voorstel aan Jaap verwijder het MARKTPLEIN en is er geen vuiltje meer aan de lucht. :)

Groetnis,

Roeland
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.187
2.635
Ik ben bang dat het niet zo werkt. De klagers vinden gewoon iets anders om over te klagen. We hebben moderators. Die hebben tot nu toe het forum in goede banen weten te leiden. Het lijkt me dat ze daar in de toekomst ook prima toe in staat zijn. Je kan het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken. Een marktplein is om spullen aan te bieden of te koop te vragen. Het aanbod is voor de een misschien niets, maar er zijn veel leden. Er hoeft er maar een te zijn, die er wel wat in ziet. Als je vindt dat het te veel handelaren zijn, die dingen plaatsen, wendt je dan tot een van de moderators.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
862
449
Noord-Veluwe
@chevy66 : "Je kan het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken."

Daar ben ik het 100% mee eens!

Wat mij betreft laten we de boel zoals het is. Af en toe is er iemand die over de schreef gaat, maar zo vaak gebeurt dat nu ook weer niet. Die paar keer dat het gebeurt wordt het wat mij betreft afdoende afgehandeld door de mede-forummers en de beheerders. Niks mis mee. Don't fix it if it ain't broken.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Ik ben bang dat het niet zo werkt. De klagers vinden gewoon iets anders om over te klagen. We hebben moderators. Die hebben tot nu toe het forum in goede banen weten te leiden. Het lijkt me dat ze daar in de toekomst ook prima toe in staat zijn. Je kan het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken. Een marktplein is om spullen aan te bieden of te koop te vragen. Het aanbod is voor de een misschien niets, maar er zijn veel leden. Er hoeft er maar een te zijn, die er wel wat in ziet. Als je vindt dat het te veel handelaren zijn, die dingen plaatsen, wendt je dan tot een van de moderators.
Dat snap ik!!

Mijn bericht/post was ook enigszins cynisch bedoeld (waar mensen lees forummers, zich al niet druk over maken) Ieder zn ding dit Forum is breed genoeg.

Groetnis,

Roeland
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.456
398
Dordrecht
Het heet niet voor niets MARKTPLEIN!!!

Dus iedereen ook handelaren en super commerciële bedrijven zijn in deze rubriek welkom.
Dat sommige zich storen aan bepaalde aanbieders kan ik me voorstellen. Maar je kunt dat makkelijk negeren door verder de scrollen.
Ik bedoel maar ieder zijn persoonlijke insteek.
Voor mij zelf erger ik me bijvoorbeeld aan de Bessey lijmklem post hier op het Marktplein mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en waneer beschikbaar 10 of meer paar bestellen en deze vervolgens voor een deel weer door verkopen het lijken wel hongerige wolven. Ook de gezamenlijke inkoop om voordeel te halen strand om je raad het al te weinig korting! Zoeken in je browser bv met google levert al de scherpste aanbiedingen op!!
Ik ben zelf houtbewerker met een eigen zaak/werkplaats en doneer regelmatig onderwerpen en eurootjes.
En maak hiervoor geen reclame, dit forum is voor mij ontspanning hobby dus.
Maar om van het gezeik af te zijn is mijn voorstel aan Jaap verwijder het MARKTPLEIN en is er geen vuiltje meer aan de lucht. :)

Groetnis,

Roeland
Ach, jouw mening is natuurlijk de belangrijkste, dus dan moeten we het maar zo doen. Misschien moet je nog wat meer HOOFDLETTERS gebruiken om overtuigender te zijn?

Ik kan niet in de stats kijken, maar volgens mij neemt het aantal advertenties voor verkoop toe en neemt het aantal inhoudelijke topics af of iig niet toe. Ik weet niet of die info te bekijken/delen is?
Dit kwam ter sprake omdat ik op een gegeven moment 12 nieuwe topics zag, waarvan 10 advertenties. Dit heb ik eerder meegemaakt op andere fora en uiteindelijk werden dat inhoudsloze handelspagina's. Vraag is of de stats dat onderbouwen en of daar nu of op termijn iets mee moet. Ik zou toch als hoofdmoot inhoud willen blijven zien eigenlijk......
 
  • Leuk
Waarderingen: H@ns

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Ach, jouw mening is natuurlijk de belangrijkste, dus dan moeten we het maar zo doen. Misschien moet je nog wat meer HOOFDLETTERS gebruiken om overtuigender te zijn?
Beste Emilio,

Waar lees jij dat mijn mening de belangrijkste is?
Als je even op mijn naam zoekt dan zie je dat ik redelijk veel bijdraag op dit forum.
Vind jou reactie tamelijk overtrokken.


Groetnis,

Roeland
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.456
398
Dordrecht
Beste Emilio,

Waar lees jij dat mijn mening de belangrijkste is?
Als je even op mijn naam zoekt dan zie je dat ik redelijk veel bijdraag op dit forum.
Vind jou reactie tamelijk overtrokken.


Groetnis,

Roeland
Zodra iemand gaat schreeuwen op een forum is er geen sprake meer van redelijkheid. Doe ermee wat je wilt.....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.