Terug van Open dag hout 2018.

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Ik vond het super, zowel de zondag maar vooral de workshop op zaterdag; Jac bedankt! Bijgevoegd het startpunt en de huidige staat van mijn eerste beeldhouw projectje, als het zo'n beetje klaar is maak ik er een apart topic voor.
IMG_20181021_160411174.jpgIMG_20181020_133949021.jpg
 

Janp

Nieuw lid
20 okt 2018
4
0
Friesland
Was omstreeks 10.20 uur aanwezig. Mijn eerste opendag hout!
Leuke dag gehad samen met mijn broer. Genoten van al het moois wat ter verkoop lag. Prachtige dingen gezien, ideeën opgedaan dus dikke prima. Ook was het nog relatief lekker rustig in de ochtend. Zeker mbt parkeren!

Ik had een “project” meegenomen in de vorm van een pen. Moet zeggen dat ik getwijfeld heb om hem neer te leggen. Waarom:
ik heb daar zo’n 20 min bij de tafel staan wachten om mijn project af te geven. Maar ik heb daar niemand gezien. Dus qua controle voelde dit niet lekker. Mijn pennetje is maar 10cm lang en als je iets makkelijk bij je kan steken is het zo’n klein dingetje. (Verkoop toch 100 euro) Mijn broer zei; leg gewoon neer, vul zelf een kaartje in en neem de gok! Wie weet win je iets...... hoe leuk zou dit zijn.

Dus, zelf kaartje geplakt en naam erop en pen neergelegd. Vaak even langs geweest om te checken. Veel mensen pakten de pen idd op wat niet erg is maar heb vaak gedacht: die is dadelijk weg. In de middag, rond de klok van 13;30 uur gok ik, waren wij klaar met alle stands. 3 uur daar geweest. Niet duidelijk was wanneer er een beoordeling zou zijn of hoe het verder zou gaan. Bleek wel dat er rond de middag veel meer op tafel is komen te staan dan ’s ochtends vroeg.
Rond 13:30 was er ook niemand bij de tafel en wij hadden eerlijk gezegd geen zin om tot einde vd beurs te wachten. Dus ja, pen gepakt, kaartje eraf en weggegaan. Let wel, geen kritiek of kwaadwillend bedoeld. Dit is mijn eerste keer en schrijf alleen hoe ik het ervaren heb.
Misschien is het goed om afspraken te maken. Ik noem maar wat: tussen 10 en 12:00 inbreng van projecten. Dan uiterlijk 14:00 uur moet de beoordeling zijn geweest zodat mensen ook weer naar huis kunnen. (Wij hadden nog 2 uur voor de boeg namelijk)
En de tafel misschien korter en kijken of er in ieder geval altijd iemand aanwezig is voor controle maar ook om aan te spreken.

Verder misten wij machines. Had op filmpjes van eerdere opendag hout wel machines zien staan dus was vol goede hoop. Ik had gehoopt een vandikte bankje daar te kopen. Maar alleen van Proxxon stond er wat maar dat was niet wat ik zocht. (Klein en te duur vond ik voor wat hij aankon)

Maar als laatste, echt een leuke dag gehad, veel gezien, geleerd en ideeën opgedaan. Dus verder dikke pluim. En ja, de workshops mogen volgend jaar er ook zijn. Dit jaar gemist maar lijkt me zeker wat. (Vergulden heb ik ook zien staan op het forum en daar schrijf ik mij nu dan voor in haha)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
William, ik vond het leuk eens kennis met je te maken (even als vele anderen, Sky -biker, Hans, Ruben etc) mensen die ik alleen van het forum kende
Ook vele bekende gezien, altijd leuk, Rendew, Wim K, Marthijn (ooit een volle dag mee staan draaien en ik meen dat hij eerdaags weer eens langs komt)
Reuze tof allemaal

Organisatie was ook in orde, als kleine opmerking zou ik wel willen meegeven, plan het volgende keer een weekje later in de maand
Ik heb diverse keren mensen horen zeggen 'nu maar niet, volgende week weer' of iets in die trant
Een week later hebben meer mensen hun maandelijkse toelage ontvangen
Ze willen dus wel kopen, maar kan ff niet

MrRuben, ik heb je niet gezien, of wel ?

Fantic, kan je die foto ook wat groter plaatsen (of aan mij mailen)
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Toxiq, ik ben een paar keer langs je stand geweest en heb je eens druk zien draaien. Volgende keer lukt het vast om een praatje te slaan.
Die draibank van jou is een beest. Knap werk :cool:
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.159
348
Etten-Leur
Hallo, ik vond het het een bijzonder leuke OpenDag en niet in het minst vanwege de workshops op de zaterdag. Dank aan Jac en Ronald. Verder zeker een mannetje of tien van het forum gezien en gesproken, wat ik echt zeer waardeer.
Ik vroeg me wel af-. Of we handelaren in (geïmporteerde) houten voorwerpen moeten toelaten - of je iets kunt doen om de parkeergelegenheid voor bezoekers te verruimen (kennelijk moesten ze de wijk in).

groeten, Hans
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.068
491
Moordrecht
Helaas moest ik dit jaar aan me voorbij laten gaan. Landde rond de middag op Schiphol, terug van een welverdiende vakantie op Corsica. Ik geloof niet dat mijn vrouw het gewaardeerd had als ik had gezegd dat we "ff" naar de ODH door zouden gaan... :)

Daarbij was ik nog wel gevraagd om m'n gitaar te laten zien, maar om gezondheidsredenen en een 4 maanden durende verbouwing is die niet erg ver meer gekomen.. Ik heb vorig jaar als standhouder enorm genoten van de leuke gesprekken met jan en alleman, ik hoop er volgend jaar zeker weer bij te zijn, met een gitaar die een stuk verder is!!
 

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
zondag geweest; met de Smart, dus geen parkeerprobleem ! Mooie bezetting van de hal; had iets meer kunnen staan met machines.
Heerlijk genoten van de geur rondom de draaibanken; wat kan hout toch lekker ruiken! Zelf niets meegenomen voor op de tafel omdat m'n draaibank op dit moment in de opslag staat ivm een verhuizing en er dus weinig door mij is gedraaid en m'n tafelblad van 100 X 350cm van Kauri die ik gemaakt heb paste nét niet achterin....
Volgend jaar zeker wéér !
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Of we handelaren in (geïmporteerde) houten voorwerpen moeten toelaten

Ik denk dat je het moet zien op de grote hoop Hans
Het is moeilijk genoeg om zo een grote hal goed vol te krijgen (je ziet er is toch vraag naar bijv. meer machines (felder, hammer, festool (festook doet ook workshops ! etc.... ik ken beursen waar ze wel staan, jammer dat ze hier niet staan)

als die handelaren er maar een paar zijn (2 of 3) dan vult het de hal en er zullen altijd mensen zijn die iets leuks zien dat ze zelf niet kunnen maken, of vrouwlief vind dat leuk voor thuis

Is dat dan erg ? ik vind van niet, het is in ieder geval hout, kijk als het zeepjes zijn word het een ander verhaal
Pas als er een ruimte gebrek plaatsvind zou ik zeggen, het word tijd om wat te snijden in wat er staat
zou ik nu zeker niet doen
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Toxiq, ik ben een paar keer langs je stand geweest en heb je eens druk zien draaien. Volgende keer lukt het vast om een praatje te slaan.
Die draibank van jou is een beest. Knap werk :cool:

Jammer dat ik je gemist heb, volgende keer zeker even een praatje maken (als ik een volgende keer mag komen neem ik een half fabrikaat mee, heb ik meer tijd om te ouweh..r.n en lijkt het toch alsof ik iets heb afgekregen :)
 

studiohettinga

Actieve deelnemer
28 jul 2014
42
13
Gelderland
Het was een mooie open dag.
Wat betreft het tonen van eigen werkstukken: Vorig jaar had ik er een paar op de jurytafel gezet. Maar ik moest op tijd weer weg, zodat ik ze vóór de jurering maar weer heb meegenomen. Dit jaar moest ik wederom op tijd weg en heb daarom niets meegebracht.
Zou het mogelijk zijn om de werkstukken meteen bij het plaatsen op tafel te beoordelen en een cijfer te geven?
 

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
264
154
Nijmegen
Ik sluit me aan bij de rest, was weer erg leuk. Het was niet zeker of ik kon komen, was er ook pas na de middag, en had me dus ook niet aangemeld. Wel een kistje meegenomen om te laten zien.
Verder lekker rondgewandeld en weer wat hout en gereedschap gekocht.
 

WR1944

Oud hout
Het is dat ik zo ver weg woon maar had ik nog in Nederland gezeten dan was ik zeker langs gekomen. Het zag er gezellig uit maar ook erg interessant. Je kunt "live" allerlei zaken bewonderen waar je anders alleen via het Internet kennis van kunt nemen. Het is ook leuk om de personen te leren kennen die zich verschuilen achter de nick names op het forum. Hulde aan de initiatiefnemers en ook bedankt voor de video.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.