Terug van Open dag hout 2018.

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.754
144
Rotterdam
Maar ik deel de opmerking van Jurriaan, de inbreng werkstukken door forumleden is bedroevend laag. Ik hoor graag hoe we dat beter kunnen gaan doen. Gratis entree als je een werkstuk meebrengt en de dingt mee naar prachtige prijzen, een luchtfilter van onze eigen Kor, en echt mooie prijzen beschikbaar gesteld door Baptist, door Rob Koenekoop van Hegner, Tormek en Proxxon en door Gereedschappro....

Absoluut gelijk en ik schaam me diep dat ik nog niks heb mee genomen.
Voor volgend jaar ga ik zeker beter mijn best doen en ik denk dat ik het al eerder ga maken. Komende winter ofzo. Dan is er geen excuus meer.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ja hier ook zo, ideeen zat maar het komt er nooit van :( ga ik dit jaar écht werk van maken
Nu mag men maar 1 werkstuk inleveren ? misschien overwegen om daar twee van te maken (men mag dan bijv. wel maar 1 prijs winnen (hoogste telt ??))
 
Het was een mooie drukke Open Dag en ik vond het workshop programma op zaterdag ook erg geslaagd. Zeker die van Ronald waar ik het nodige van heb op gestoken.
Daarbij ook nog naar huis met een prijs, geweldig.
Ik wil iedereen die zich heeft bezig gehouden met de organisatie etc. van harte bedanken, het was geweldig.

M.vr.gr. Jan
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ideetje voor volgend jaar, een woodworkers lounge, een hoek met wat tafeltjes/stoeltjes en alles ingeleverd werkstukken opgesteld
Woodworkers kunnen elkaar daar treffen, beetje bijpraten etc.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.709
695
Enschede, Twente
Ideetje voor volgend jaar, een woodworkers lounge, een hoek met wat tafeltjes/stoeltjes en alles ingeleverd werkstukken opgesteld
Woodworkers kunnen elkaar daar treffen, beetje bijpraten etc.


Goed idee! Lijkt me heel leuk. Nog iets: parkeren was dit jaar een ding — ik kwam tegen half 12 en moest in de wijk een plekje zoeken. Misschien kan de organisatie volgend jaar een terrein in de buurt 'lenen' en een shuttletje laten rijden?
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Voor mij en de mrs was het de eerste keer en we waren onder de indruk.
We hebben onze ogen uit gekeken naar al het moois. Ook veel forumleden ontmoet.
Ook van ons krijgt de organisatie en thumbs-up.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Beste allemaal, namens de organisatie bedankt, ook wij hebben een top dag gehad, de serieus meer bezoekers als vorig jaar, complimenten over de prachtige vulling van de hal en de diversiteit.

Maar ik deel de opmerking van Jurriaan, de inbreng werkstukken door forumleden is bedroevend laag. Ik hoor graag hoe we dat beter kunnen gaan doen. Gratis entree als je een werkstuk meebrengt en de dingt mee naar prachtige prijzen, een luchtfilter van onze eigen Kor, en echt mooie prijzen beschikbaar gesteld door Baptist, door Rob Koenekoop van Hegner, Tormek en Proxxon en door Gereedschappro....

Voor de rest een super dag!

Meer foto's volgen spoedig,

jaap

Dit jaar waren mijn vrouw en ik weer van de partij na vorig jaar te hebben over geslagen door onze verhuizing. De diversiteit en drukte gaven wel aan dat het weer beter was als voorgaande edities.

Wat de inbreng van eigen werk betreft: twee jaar geleden heb ik sterk getwijfeld om mijn ringendoos mee te nemen. Uiteindelijk niet gedaan.

Het is toch een risico dat mensen niet alleen met hun ogen kijken, iets wat ik deze keer bevestigd zag toen bezoekers er toch aan zaten. Tevens is (was) er de regel dat het werkstuk van het laatste jaar moet zijn.

Er is wat ruimte voor verbetering. Ten eerste zou een bemande stand die een oogje in het zeil houden wel gerust stellen. Deze kunnen uiteraard gelijk vraagbaak zijn en wellicht wat Woodworking goodies kunnen verkopen, zoals de hamertjes en schaafbeiteltjes.

Ook zouden werkstukken het jaar erop weer op de tafel kunnen staan. Als het dan overtroffen wordt daagt het ook weer uit. Een auto kan ook keer op keer aan een concours deelnemen. Het zal voor bezoekers wellicht ook lastig zijn er vroeg te moeten zijn en tot het eind te moeten blijven. Wij waren er om 10 uur, om 3 uur 's middags hadden we het wel gezien, de terugreis van 1,5 uur moest ook nog worden gemaakt. Dat zal meespelen.

Het parkeren hadden wij als vroeggangers geen last van, maar de toenemende drukte zal dit probleem wel groter maken.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Het was mijn eerste bezoek en ik kom volgend jaar zeker terug. Heel erg plezant en ik had dan weer te veel werken mee. Ik had nog een drietal schalen en pennen mee, maar ik heb het op de houtsnijwerkjes gehouden.
Welke categorieen zijn er eigenlijk? Misschien dat ik volgende jaar voor 1 stuk in elke categorie ga ��.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.268
165
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Wat mij vooral opgevallen is dat er heel veel vrouwen als bezoekers rond liepen, terwijl we hier nog steeds weinig vrouwen als deelnemers zien.

Hulde aan de organisatie en hierbij nog wat foto's, Jeroen je staat er mooi op.
OpenDag Hout 2018-10-21-het beest.jpg
Open dag hout 2018-10-21-overzicht1.jpg
Open dag hout 2018-10-21-overzicht2.jpg
OpenDag Hout 2018-10-21-het draait.jpg
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Goed idee! Lijkt me heel leuk. Nog iets: parkeren was dit jaar een ding — ik kwam tegen half 12 en moest in de wijk een plekje zoeken. Misschien kan de organisatie volgend jaar een terrein in de buurt 'lenen' en een shuttletje laten rijden?

Je zou ook een p&r opkunnen zoeken en met de trein verder reizen. Of eerder komen.
 

shadowman

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
181
0
Ik was er ook om half 12.
Moest ook in de wijk parkeren maar vind ik niet zo erg.
Moest paar minuutjes lopen

Was een mooie dag en organisatie en standhouders bedankt
 

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Het was een mooie dag. Veel gezien en mede forum leden ontmoet. Ook heb ik een hoop tips gekregen. En uiteindelijk een mooie prijs gewonnen, een echte erkenning van mijn werk. Ik heb alweer een paar ideeën voor volgend jaar. Ik hoop er weer bij te zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.