Terug van Open dag hout 2018.

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Wij zijn weer terug van een super leuke Open dag hout,

Deze was zeer goed opgezet en alleen maar goedlachse gezichten gezien, tja dan heeft de organisatie het toch goed gedaan.

Timmer man Koos ontmoet, onze NL YouTube held, maar dat ging niet zomaar, ik kon hem in de eerste instantie niet zo snel ontdekken dus mijn vrouw zou het wel ff vragen,
Dit ging van, hallo heeft u timmerman Kees gezien, é nee , volgende , heeft u timmerman Klaas gezien, é nee, volgende heeft u timmerman Jan gezien enz, enz. , en ik dacht, laat ze maar, kwam niet meer bij hahahaa,.

ook vol bewondering naar de werkstukken van de forum leden gekeken, petje af mannen en vrouwen, talent genoeg hier.

Dan de imposante draaibank van Toxiq, lijkt wel een oude stoomlocomotief, die gaat een leven mee, ooit ga ik me daaraan wagen, dat draaien.

Voor de rest was er voldoende te vinden van gereedschap tot mooi hout, maar ik heb me eigen in kunnen houden door geen zak hebben dingetjes te kopen, tja gereedschap verslaving, wie kent dat niet.

Al met al een leuke geslaagde dag.

Greetzzz Sky.
 
Laatst bewerkt:

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Het was inderdaad super leuke dag, organisatie bedankt was top geregeld.

Leuke gesprekken gehad, mooie dingen gezien en iets lichter in de portemonnaie en wat meer gewicht in de rugzak terug gekomen :D
 

OkkeF

Actieve deelnemer
11 mrt 2015
91
4
Hilversum
Ik vond het ook een leuk evenement. Prachtig om te zien wat er allemaal gemaakt wordt, vooral op de houtdraai afdeling(en) heb ik mijn ogen uitgekeken. En inderdaad, het is moeilijk om de portemonnee dicht te houden! Dat lukte mij ook al niet ;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ook ik ben weer terug, het monster staat weer in de Mancave, de aanhanger is terug ingeleverd en moet, maar voldaan, hang ik lekker op de bank met een bamischijf op mijn bordje

Ook ik vond het een leuke geslaagde dag, voor mijn gevoel kan er aan mijn kant nog wel aan voorbereiding veranderen, een grote schaal draaien is leuk, maar leuker als je hem af kan maken

Helaas had het een stukje eik een gat er in zitten dat zich aardig liet meten met het gat dat mijn vrouw in haar hand heeft

Ik vond het heel leuk om zoveel forummers te treffen, als je zelf bezoeker bent loop je met een meute mee in rondjes en tref je er maar een enkeling, maar door zelf onderdeel van de dag te zijn tref je veel meer mensen

Er zijn veel foto's gemaakt van de draaibank in actie (ook met mij er achter) helaas heb ik zelf geen foto's
ik hoop dat er hier wat (veel) gepost worden, video is ook tof
 

Tomdehaan

Nieuw lid
30 dec 2017
1
0
Het was een erg leuke dag maar ook de workshops op de zaterdag waren leuk en zinvol.
organisatie bedankt hiervoor
 
Ook ik ben weer terug, het monster staat weer in de Mancave, de aanhanger is terug ingeleverd en moet, maar voldaan, hang ik lekker op de bank met een bamischijf op mijn bordje

Ook ik vond het een leuke geslaagde dag, voor mijn gevoel kan er aan mijn kant nog wel aan voorbereiding veranderen, een grote schaal draaien is leuk, maar leuker als je hem af kan maken

Helaas had het een stukje eik een gat er in zitten dat zich aardig liet meten met het gat dat mijn vrouw in haar hand heeft

Ik vond het heel leuk om zoveel forummers te treffen, als je zelf bezoeker bent loop je met een meute mee in rondjes en tref je er maar een enkeling, maar door zelf onderdeel van de dag te zijn tref je veel meer mensen

Er zijn veel foto's gemaakt van de draaibank in actie (ook met mij er achter) helaas heb ik zelf geen foto's
ik hoop dat er hier wat (veel) gepost worden, video is ook tof
Prachtige draaibank Jeroen, mijn compliment.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.159
348
Etten-Leur
Het was een mooie drukke Open Dag en ik vond het workshop programma op zaterdag ook erg geslaagd. Mijn familie was ook zeer onder de indruk an alles wat op houtgebied te vewonderen valt!


grtz Hans
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.223
646
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Leuk om te doen, maar kom op forumleden, die wedstrijdtafels waren matig bezet - ik ken bijeenkomsten in Duitsland waar de nummering boven de honderd oploopt in meerdere klassen. En dat forum heeft volgens mij zeker niet meer leden dan dit forum.

Ik heb het rondkijken bij anderen wel een beetje gemist, maar je kunt niet alles hebben...

Een dankwoord aan de organisatie is wel op zijn plek hier - BEDANKT!.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
810
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Twee hele leuke en drukke dagen gehad, weer heel veel mensen ontmoet, zelf geen tijd gehad om foto's te maken en wel even een snel rondje gemaakt.
Had graag nog een aantal standhouders gesproken, ga eens even zien of ik dat volgend jaar kan veranderen.
Organisatie: hartelijk dank weer voor deze fijne dagen op naar de volgende.
En... wat mij betreft houden we er die workshops op de zaterdag er in.

Groetnis, Roeland
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.754
144
Rotterdam
Ik ben alleen op zondag geweest, en het was lekker druk en heel gezellig!
Deze keer heb ik mijn schoonvader mee genomen, een gepensioneerde timmerman. Hij keek zijn ogen uit naar alle technieken en gereedschappen waarvan hij dacht dat het uitgestorven was.

Ik heb even bij Toxic staan kijken, maar hij had het heel druk met de enorme schaal.

En, toch wel een toppunt van de dag, ik heb Timmerman Koos een handje kunnen geven.
Ik vind het toch wel heel knap dat hij steeds weer een leuk filmpje weet te maken. Het is eerder een soort blog dan een timmertip.
Mijn kinderen kijken naar Enzo Knol en Gaming Meneer, papa naar Timmerman Koos. :D
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Mijn vrouw is ziek en ik voelde mij ook niet 100% daarom kon ik helaas niet aanwezig zijn en heb dit erg gemist.
Dus wilde ik vragen of er leden zijn die afbeeldingen van de OHD willen plaatsen en aan de filmhelden (rendew) en anderen of ze ook de links van de filmpjes erbij willen zetten voor mij en alle zwartkijkers.

Alvast mijn dank en groeten, :).
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.036
1.667
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste allemaal, namens de organisatie bedankt, ook wij hebben een top dag gehad, de serieus meer bezoekers als vorig jaar, complimenten over de prachtige vulling van de hal en de diversiteit.

Maar ik deel de opmerking van Jurriaan, de inbreng werkstukken door forumleden is bedroevend laag. Ik hoor graag hoe we dat beter kunnen gaan doen. Gratis entree als je een werkstuk meebrengt en de dingt mee naar prachtige prijzen, een luchtfilter van onze eigen Kor, en echt mooie prijzen beschikbaar gesteld door Baptist, door Rob Koenekoop van Hegner, Tormek en Proxxon en door Gereedschappro....

Voor de rest een super dag!

Meer foto's volgen spoedig,

jaap

PA210161.jpg
 

Bijlagen

  • PA210161.jpg
    PA210161.jpg
    26,7 KB · Weergaven: 271
Laatst bewerkt:

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
540
319
Beste allemaal, namens de organisatie bedankt, ook wij hebben een top dag gehad, de serieus meer bezoekers als vorig jaar, complimenten over de prachtige vulling van de hal en de diversiteit.

Maar ik deel de opmerking van Jurriaan, de inbreng werkstukken door forumleden is bedroevend laag. Ik hoor graag hoe we dat beter kunnen gaan doen. Gratis entree als je een werkstuk meebrengt en de dingt mee naar prachtige prijzen, een luchtfilter van onze eigen Kor, en echt mooie prijzen beschikbaar gesteld door Baptist, door Rob Koenekoop van Hegner, Tormek en Proxxon en door Gereedschappro....

Voor de rest een super dag!

Meer foto's volgen spoedig,

jaap

Bekijk bijlage 80804

Mooi om zo de verbondenheid en dag te zien!
Tsja, en qua opkomst is het naar mijn mening een combinatie van factoren: afstand, tijdsplanning etc. Ik was zelf betrekkelijk laat op de hoogte en nodiging om spullen mee te nemen (lintzaag). Daarnaast is voor mij de zondag geen optie dus hou ik alleen de zaterdag over.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.