Selectie lijmklemmen

Rubennvg

Actieve deelnemer
30 aug 2020
46
6
Op een paar snelspanklemmen na ben ik nog relatief leeg kwa lijmklemmen. Ik ben dus opzoek naar lijmklemmen voor het verlijmen van bijv kastjes etc. Na wat rond te struinen op het internet kom ik op een aantal vragen uit:

-je komt natuurlijk al snel op Bessey uit, maar om nu in één keer een rek vol klemmen te kopen is me teveel van het goede. Als we naar de markt kijken, welke spelers zijn er dan nog meer welke vergelijkbare klemmen leveren. (Ik ben zelf al ecotools, piher, irwin, hbm tegengekomen)

- met welk soort klemmen kom je in het beginsel breed uit kwa toepassingen?

-Met welke maten kom je nou goed uit? Ik dacht eraan om bijvoorbeeld te kiezen voor 30cm en 90cm. Maar ik weet totaal niet of dit praktisch is.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
-je komt natuurlijk al snel op Bessey uit, maar om nu in één keer een rek vol klemmen te kopen is me teveel van het goede. Als we naar de markt kijken, welke spelers zijn er dan nog meer welke vergelijkbare klemmen leveren. (Ik ben zelf al ecotools, piher, irwin, hbm tegengekomen)
zelf heb ik een aantal Juuma's bodyclamps 600mm gekocht (copietje van Bessey maar wel goedkoper) en heel tevreden mee.
Voor kortere klemtoepassingen heb ik wat 'goedkope' 1-hands Wolfcrafts uit de DIY gekocht. Voordeel van die Wolfcrafts is dat je die aan elkaar kunt zetten om te verlengen.
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Denk ook eens aan goede spanbanden in combinatie met lijmklemmen , daar kan je ook veel mee,
Hbm staan genoeg lijmklemmen koop niet te dunne klemmen nemen en kijk ook wat voor handvatten zitten
Er op om het goed vast te kunnen draaien , en heb je tijd kringloop winkels af Zoeken
, al is soms goed gereedschap snel weg daar ,
Het is altijd zoeken je heb nooit genoeg klemmen ja als je steeds het zelfde maakt
Of zelf klemmen maken van zwaar strip ijzer En hout , staat zat van op yt en is ook nog leuk om te doen
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubennvg

Rubennvg

Actieve deelnemer
30 aug 2020
46
6
Denk ook eens aan goede spanbanden in combinatie met lijmklemmen , daar kan je ook veel mee,
Hbm staan genoeg lijmklemmen koop niet te dunne klemmen nemen en kijk ook wat voor handvatten zitten
Er op om het goed vast te kunnen draaien , en heb je tijd kringloop winkels af Zoeken
, al is soms goed gereedschap snel weg daar ,
Het is altijd zoeken je heb nooit genoeg klemmen ja als je steeds het zelfde maakt
Of zelf klemmen maken van zwaar strip ijzer En hout , staat zat van op yt en is ook nog leuk om te doen
Dat zijn allemaal heel goede tips! Bedankt
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik ben zelf al ecotools, piher, irwin, hbm tegengekomen
het begint met wat je meestal klemt, hoe regelmatig je klemt, hoe sterk je wil klemmen, welke klemmen je handig vindt, en wat je er voor wil betalen
ik heb enkel ervaring met 2-handsklemmen van onbekende merken + van bessey, en later met 1-handsklemmen van wolfcraft en irwin
vele jaren geleden ben ik van 2- naar 1-handsklemmen overgestapt
in het begin kocht ik wolfcraft
nog altijd een goeie prijs/kwaliteit denk ik
die van wolfcraft slippen nu door
niet dat ik ze echt overmatig gebruikt hebt
10 jaren geleden ben ik langzamerhand naar irwin overgestapt
duurder dan wolfcraft denk ik - maar de prijzen heb ik niet meer vergeleken, want de prestatie is voor mij het belangrijkste
van irwin koop ik het type met de grote klemvoeten
dat met de kleine voeten heeft slechts de helft van klemkracht van de grote (150 tov 300 kg ?)
het voordeel van deze klemmen is dat ze zwaar zijn
wanneer je ze in vertikale positie gebruikt, zakt de buitenste voet door het gewicht automatisch tot tegen het werkstuk (hierbij hou je het pompgedeelte onder het werkstuk)
maar eigenlijk zoek je het best zelf uit
koop van elk merk/type/lengte 1 stuk, en je maakt langzaam de voor jou beste keuze
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubennvg

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Action heeft sinds kort een nieuw soort snelspan lijmklemmen voor een bedrag van €3,79 deze zijn 250 mm lang.
Gisteren bij Action een paar gekocht zien er degelijk uit dus nu uitproberen.
Simon
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Simon, hou je ons op de hoogte? Ik denk dat je dit model bedoelt:

1607015511907.pngDeze kende ik nog niet. Als ze jou goed bevallen haal ik ook een paar.

1607015612929.png

Deze kende ik al wel. Wilde ze ooit meenemen, klemde ze voor een sneltest even op een winkelstelling. Als ik de klemmen met 1 hand dichtkneep vervormden ze al zo erg dat ze met de vrij-knop niet meer losten.
Ik denk dat ze nog steeds aan de stelling hangen :p
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Simon, hou je ons op de hoogte? Ik denk dat je dit model bedoelt:

Bekijk bijlage 94218Deze kende ik nog niet. Als ze jou goed bevallen haal ik ook een paar.

Bekijk bijlage 94219

Deze kende ik al wel. Wilde ze ooit meenemen, klemde ze voor een sneltest even op een winkelstelling. Als ik de klemmen met 1 hand dichtkneep vervormden ze al zo erg dat ze met de vrij-knop niet meer losten.
Ik denk dat ze nog steeds aan de stelling hangen :p
Die onderste klemmen had ik van de plaatselijke bouwmarkt. Wat een bagger, toen de eerste greep brak heb ik ze alle vier weggegooid.
 

McTucker

Actieve deelnemer
17 okt 2015
260
99
Gutowo Lubawa / Hengelo OV
Deze heb ik ook gehad, zijn allemaal al stuk, afgebroken, plastic is te zwak.
1607022683735.png

De vakmensen hier op het forum lachen ons vierkant uit.
Dat wij amateurs ooit deze troep gekocht hebben. allemaal weggegooid geld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor en mk23

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Deze heb ik ook gehad, zijn allemaal al stuk, afgebroken, plastic is te zwak.
Bekijk bijlage 94220

De vakmensen hier op het forum lachen ons vierkant uit.
Dat wij amateurs ooit deze troep gekocht hebben. allemaal weggegooid geld.
Ik koop alleen nog maar goede spullen, dan maar even doorsparen. Als ik zie wat ik het afgelopen jaar allemaal heb weggegooid of weggegeven. Buy once, cry once.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS en dafoolio

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Mc Tucker bedankt! Die klemmen kan ik dus wel schrappen., worden het ook dit jaar toch weer sokken :p
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Als je niet al te veel klemkracht nodig hebt, en dat is best vaak als je alles netjes recht en op maat hebt gezaagd, dan zijn de houten klemmen van Klemsia ook sterk aan te bevelen. Ze werken erg prettig en zijn niet duur voor de kwaliteit die je krijgt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mk23 en Rubennvg

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Als je niet al te veel klemkracht nodig hebt, en dat is best vaak als je alles netjes recht en op maat hebt gezaagd, dan zijn de houten klemmen van Klemsia ook sterk aan te bevelen. Ze werken erg prettig en zijn niet duur voor de kwaliteit die je krijgt.
Helemaal mee eens, heb vier liggen en die bevallen me goed.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.