Review HBM 200 vlak/vandiktebank

thewieger

Actieve deelnemer
6 mei 2019
31
1
Wageningen
Uit de tekening hier blijkt wel dat mijn vorige bijdrage onzin is. Jij hebt de blokken op de goede manier geplaatst en ik heb er geen verstand van. Sorry, het was goed bedoeld :eek:

Kijk, om dit soort zelf-verbeteringen en aanvullingen vind ik dit zo'n pretttig forum! Like!

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
116
11
Apeldoorn
Die stelblokjes zijn toch heel makkelijk zelf te maken voor een fractie van de kosten? Zie onderstaand filmpje. Op die manier hoef je ook niets te stellen en heb je elke keer hetzelfde resultaat.

chevy66

Post veel
19 jul 2013
2.418
99
Zijn blokjes werken niet zo handig als je de vlaktafels opgeklapt hebt staan. Ik gebruik eigenlijk alleen het van dikte gedeelte van mijn machine. De vlaktafels gebruik ik vooral als aflegruimte. Als ik ze nodig heb stel ik ze met een machinewaterpas gelijk aan de beitel as. Zo maakt ieder zijn keuzes.

dan

Nieuw lid
12 apr 2018
16
0
Wat is het dagelijkse verschil tussen metabo en hbm ? Zijn de schaaf resultaten of mogelijkheiden beter of enkel de werkkomfort beter is?

L.N.

Post veel
11 jul 2014
1.413
97
Dan, de meeste verschillen tussen de 2 staan aan het einde van de review (post #2). Het is vooral de persoonlijke waarde de de voor- en nadelen hebben die zal bepalen welke machine het beste bij jou past. Maar voor mij wegen de bouw- en ontwerpkwaliteit van de Metabo zwaarder dan de voordelen van de gietijzeren tafels of de 3 messen van de HBM. De designfouten van de HBM zouden mij gaan irriteren en de geringere afmetingen van de Metabo zijn belangrijk voor mij. Dit maakt dat de Metabo een betere machine voor mij is en ik denk dat dit voor de meest woodworkers geldt.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.