Ik heb mijn tafels ontvet, geschuurd met k180, k250, k320 en aansluitend met scotch brite (3m) of schuurvlies vd action (groen,rood,zwart) en met commandant no5 nageschuurd. Alles in de lengte van het blad, van links naar rechts en terug. Tussendoor stofvrij maken, en na de polusch gied intvetten. Daarna met Bison glijmiddel invetten en in laten trekken/drogen. Afpoetsen en een vlieg breekt zijn poten zo glad!
Qua aandrijving zou ik de genoemde stap niet willen maken.
Een grotere motor zegt niet alles, omstandigheden des te meer.
De impact van pulleys en riemen is niet gering. De huidige vlakke riem kan hoge toeren en kleine diameters aan, een v-riem niet of minder. Als je naar v-riem gaat, neem dan sowieso een Z of een A profiel in getande uitvoering, XPZ of XPA. Getand kan kleinere diameters aan.
Riemlengte moet je assemblageopstellin opnieuw opmeten, neem de mee naar de leverancier de schijfdiameters en de hartafstand beitelas en motoras en de stelweg ( opspannen) dan komt het goed.
Maar je invoerollen lopen op een diameter van 15 mm met riem 6 mm, daar heb je met 3 Pk geen moer aan!
Ook hier zou je een aanpassing moeten doen, want de invier rollen gaan gewoon stilstaan en riem zal slippen.....
Ik ben voor origineel, je moet van een 2cv4 geen racewagen willen maken.
Anders ben je gewoon toe aan een echte profimachine.
Overweeg je keuze en succes!