Ik bedoelde inderdaad de spanrol

de lager daarin wordt ook vervangen.
Ik ben niet helemaal thuis in de juiste terminologie als het aankomt op mechanica, machine onderdelen, enz. Mocht ik het verkeerd benoemen, verbeter me dan gerust anders leer ik er ook niks van
Maar wel fijn om te horen dat dit draadje mensen interesseert, dat motiveert mij weer om zoveel mogelijk te posten.
Ik ben gisteravond bezig geweest met het stellen van het bed van de vandikte. Eerst alles weer losgehaald om in alle rust eens goed te bekijken hoe ik het het beste kon aanpakken.
En mijn theorie was dat als het bed vlak op de bodem van het frame zou liggen, hij goed parallel en vlak zou zijn ten opzichte van de beitels. Waarbij ik er wel rekening mee hou dat ik hier later, als alle onderdelen er weer opzitten, nog wat moet doen qua fijnafstelling.
Met het frame ondersteboven dient dit als gewicht om alles op z'n plek te houden waarna ik de schroefdraden alle 4 gelijk kon zetten (zelfde afstand tov de onderkant van het frame) en vast kon zetten. Het plaatje mdf is om iets afstand te creëren tussen het frame en het bed van de vandikte, zodat je het schroefdraad niet gelijk helemaal vast hoeft te draaien aan het bed.

Dit lijkt aardig gelukt te zijn
O ja en de onderkant heb ik, zoals te zien is, met de donkere Hamerrite gespoten. Die zie je toch niet