RAL code Felder / Hammer machines?

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Heeft iemand enig idee wat de RAL code van de grijze kleur van de Felder & Hammer machines is?

Ik heb gezocht, maar kan er niets over vinden helaas.

Alvast bedankt!
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik werk met Photoshop, Illustrator etc. en mijn scherm gecalibreerd, maar toch vond ik het donker als ik de stalen bekeek. Als ik nu kijk naar realisaties in deze RAL kleur, lijkt het inderdaad wel erg op de Hammer machines:

Ral.JPG
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Toevallig Felder zelf al ge-contact?

Nee dat nog niet, aardige lui, maar voor het vervoer van een zaag had ik ze gebeld met de vraag welke maat bout ik nodig had. Het antwoord was met 100% zekerheid M12, helaas bleek dat na sluitingstijd M8 te zijn.

Dus ik heb meer vertrouwen in het forum :)

Dank voor de reacties! Ik ga eens even vergelijken tussen 7035 en 7036!
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
een vakverfwinkel heeft kleurenkaarten met alle ral's
die kan je er naast leggen
dat bij felder/hammer de constantheid van de kleur een kwaliteitsnorm is, betwijfel ik

Vast niet perse een kwaliteitsnorm, al zou dat best kunnen met de iso certificiceringen van tegenwoordig. Maar, dat er een standaard kleur gebruikt wordt is wel zeker (bij Festool gebruiken ze ook maar 1 kleur groen tenslotte)
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Ik ga morgen bij daglicht wel een foto maken om te laten zien dat mijn suggestie er heel dicht bij zit. Waarschuwing : noorderlicht in mijn werkplaats en neutrale wanden, dus…

Enne… zeker weten dat het een ralkleur is, want dat doet de industrie nou eenmaal.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
De kleur zit er niet mijlenver vanaf, maar hij is het bij mijn machine echt niet. Ook alle andere grijzen zijn het niet, terwijl je idd een RAL kleur zou verwachten.
De waaier is gecertificeerd, dus als er een afwijking inzit zou de machine verkleurd moeten zijn, maar die heeft nul zonlicht gezien. Ben benieuwd of Felder met een antwoord komt...
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Heeft benchworks niet eerder een topic gehad om een nieuwe record lintzaag in de Felder kleur te schilderen/spuiten? Zal vast wel terug te vinden zijn en hem kennende zal het ook niet ongeveer geweest zijn ;-)
23:04 toegevoegd

record power 300 lintzaag.
toen wel een filmpje of foto gezien met de kleur orgineel van Felder maar kan het niet zo snel vinden. Bij Felder is ook gewoon een blik verf te bestellen als je het type nr heb van de machine.
 
Laatst bewerkt:

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Super bedankt voor het meedenken! Van hier lijkt de 7036 inderdaad aan de donkere kant, maar het lijkt er wel verdomd veel op inderdaad!

Ik zal maandag morgen eens bellen met ze. Kijken of ze uitsluitsel kunnen geven :)
Op de felder site kan ik overigens zo niets vinden over verf/lak, dus dat zal ik gelijk even navragen.
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Petrolhead en Bert gaan door voor de finale! :D Want inderdaad de grijze kleur is ral 7036.

Onderstaand (voor het archief ;)) alle kleurnummers:

Lichtgrijs: RAL 7036
Rood: RAL 3003
Antraciet grijs: RAL 7016

Bedankt voor de input!
 
  • Leuk
Waarderingen: jmartens en Petrolhead

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
euh tja en daarmee wel uniek :)

Overigens verkopen ze de lak uiteraard ook, maar met een spuitbus van 400 ml a €21 zou ik het wel weten. Hij functioneert er niet minder om lijkt me!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.