Probleem met afstelling JET-600XL-M

HansHjr

Nieuw lid
23 jun 2026
2
0
Den Bosch
Zo'n 9 jaar geleden heb ik een JET-600XL-M gekocht. Ik ben redelijk tevreden over deze zaagtafel, al zijn er terugkerende probleempjes mee. Zo moet ik regelmatig de haaksheid van de dwarsgeleider (de "crosscut fence") bijstellen. Wat vervelender is, is dat het zaagblad niet perfect parallel staat aan de sleuven in de roltafel. Het zou mogelijk moeten zijn om de hele ophanging van de motor + zaagblad te verstellen, maar ik kan niet ontdekkern hoe. Heeft iemand een tip?
 

MarcelvdW

Actieve deelnemer
25 mei 2022
564
267
Almen aan zee
Volgens mij zitten motor en zaagblad vast gemonteerd onder de gietijzeren afel.

De truuk is dan dat je de roltafel uitlijnt ten opzichte van het gietijzeren bed en het vaste zaagblad.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.731
3.176
Klein-Brabant, Vlaanderen
Zo'n 9 jaar geleden heb ik een JET-600XL-M gekocht. Ik ben redelijk tevreden over deze zaagtafel, al zijn er terugkerende probleempjes mee. Zo moet ik regelmatig de haaksheid van de dwarsgeleider (de "crosscut fence") bijstellen. Wat vervelender is, is dat het zaagblad niet perfect parallel staat aan de sleuven in de roltafel. Het zou mogelijk moeten zijn om de hele ophanging van de motor + zaagblad te verstellen, maar ik kan niet ontdekkern hoe. Heeft iemand een tip?
welkom !

ik merk dat je de vraag 2 x gesteld hebt
dat schept verwarring
je kan jouw bericht in het draadje van @trigger nog altijd verwijderen


1782232749482.png
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.