Paaldans paal in de tuin

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Je zet twee soorten metaal tegen elkaar aan, in een vochtige omgeving. Het minst edele gaat snel wegroesten dan. Heeft dus weinig zin.

De paal wordt geleverd als danspaal. Waarom twijfelen jullie dan zo of deze wel sterk genoeg is :confused:
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Je zet twee soorten metaal tegen elkaar aan, in een vochtige omgeving. Het minst edele gaat snel wegroesten dan. Heeft dus weinig zin.

De paal wordt geleverd als danspaal. Waarom twijfelen jullie dan zo of deze wel sterk genoeg is :confused:

omdat de manier van bevestiging onconventioneel is. naar mijn weten wordt een "standaard" danspaal zowel boven en onder gemonteerd ipv alleen boven. de krachten die op de paal komen worden hierdoor anders. (zie eerdere post)
Het zou toch wel heel erg vervelend zijn als de TS straks haar nek breekt omdat de paal knikt tijden een oefening met de wetenschap dat ik daar wat aan had kunnen doen door mijn verontrusting te uiten.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
omdat de manier van bevestiging onconventioneel is. naar mijn weten wordt een "standaard" danspaal zowel boven en onder gemonteerd ipv alleen boven.

Deze montage komt vaker voor, niets bijzonders. Blijft wel het advies om te checken of de verkochte paal geschikt is voor montage onderaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.