Open Huis Masave / Houtdag Zwolle 31 mei 2015

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
En ook net weer thuis, inderdaad dik de moeite waard, kennismaken, werkstukken bekijken en wat hout en filters gekocht:cool:

Eindelijk wat gezichten bij de tekst...goed om eens met Toxic (stadgenoot) kennis te maken!
 
Laatst bewerkt:

Timberframe

Actieve deelnemer
3 dec 2013
86
4
Soesterberg
Ook weer thuis, voor ons de eerste keer op een Open Huis Dag in Zwolle; ik hoop dat er nog vele gaan volgen want wij worden zeker weten vaste bezoekers!! Kennis gemaakt met Sirjacobs Didier en Jan Pranger, binnen 5 minuten een karrevracht aan draaiersinfo gekregen....samen met een door Jan gedraaide waxinelichthouder, alleen nog schuren en oliën..:D... Dank je wel Jan!! Met Kor gesproken over de filters en Cocobolo over de freestafel-bladen..... Verder héél veel mooie dingen gezien, ideeën en inspiratie opgedaan.....

kortom, het was super Rick!! Dank voor de gastvrijheid en de heerlijke koffie, zeker tot volgende keer/volgend jaar!!

groeten,

Peter & Irene
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.116
518
Moordrecht
Wat een fijne dag was het weer, ik heb genoten. Wat een mooie projecten en vakmanschap werd er weer weerspiegeld.. Ik was wel een beetje trots dat mijn projectje er ook tussen mocht staan. Met fijne mensen gesproken en heb de verleiding kunnen weerstaan.. (als ik nu wat gekocht had, was het huis te klein geweest met de aankomende verbouwing en verhuizing.. :p Dus eigenlijk was het zelfbehoud... :) )

Bedankt weer Rick!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Onverwacht met MarcelG en zijn echtgenote meegelift en dus ook even naar zwolle geweest
Koto, eiken en nog een andere soort fineer meegenomen (geen idee wat die andere is, leek op iets van mahonie)
Verders nog een mooi stukkie Lacewood en nog waarvan ik de naam even vergeten ben en het regent te hard om te gaan kijken
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Mooie dag, lekkere koffie en kennis gemaakt met een aantal leuke mensen waarvan ik alleen de naam kende.
Hans bedankt voor de boeken en het stuk hout.
En niet teveel vergeten Didier,onze bekentste Belg, leuk je ontmoet te hebben ik hoop dat de thuisreis goed is verlopen en werk ze morgen. (Is niet hatelijk bedoeld ).
Rick bedankt voor de gastvrijheid.
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Huh ik heb jou helemaal niet gezien daar Toxiq...... een ramp met namen ben ik maar gezichten lukt me wel...

toch wel, postuur kan je niet missen
blauw shirt, blauw vest en blauwe spijkerbroek
Zonder de witte muts niet te verwarren met een smurf

MAAR ook ik kende vele niet (hier van naam wel, daar van gezicht niet)
De enige twee die ik wel meteen herkende was de forumfilmpjesmaker en die kale met die baard
Verders moest ik even diep graven in mijn geheugen want ik herkende John Lamers niet :eek: (kwam natuurlijk door zijn bril, sorry john)
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Rick,

Bedankt voor de gastvrijheid, de koffie en de koeken. Prachtig hout gezien, eerst een project bedenken daarna het hout erbij zoeken.
Van Kor goede uitleg gehad over de werking van zijn filter en ik ben naar huis gegaan met een set filters. Binnenkort de kast eens gaan bouwen, eerst opzoek naar een ventilator.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
gloeiende piep dus je was er wel !!!
Maar weet nog steeds niet welk gezicht bij toxiq past !!!!!!!!!

dit zegt mij weinig "blauw shirt, blauw vest en blauwe spijkerbroek"
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Wat een dag!
Fijn om tussen zoveel houtwurmen te zijn geweest.
En dat allemaal dankzij Geertje ! En een beetje Rick natuurlijk.
Dank jullie wel voor de gastvrijheid, koffie, koek, etc etc.
Als dit een voorbode is voor de "grote" open dag hout in Zutphen 27 september, dan komt dat wel goed.
En er was iemand heel blij met een mooie witte tas met groene print. ..:p

Groeten, Kor
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Prachtige dag bij Rick. Om 11.00 gearriveerd - uitpakken en installeren - bak koffie met een broodje - 12.30 tot 16.00 aan één stuk gedraaid - steeds weer nieuwe mensen voor de draaibank: draai instructie/uitleg - kubussen omtoveren tot waxinelichthouders op drie pootjes, tolletjes voor de kinderen, uithol techniek met het hoe en waarom, juiste beitelhouding door snijdend draaien in paraboolvorm. Geen tijd voor pauze.
Kortom: kramp in de vingers en om 6 uur thuis - glas wijn en daarna soep met een broodje. Wat wil een mens meer na zo,n dag.
Leuk kennis gemaakt met Didier en zijn vrouw. Hij stond naast mij met een keur aan Vlaams subliem houtdraaiwerk.
Komen ook op 27 september naar Zutphen met 5 demonstrerende houtdraaiers.
Voldaan toon ik jullie hieronder mijn foto impressie (gauw even tussendoor geschoten)
Bedankt voor jullie boeiende vragen!!!!!!!!!!!!!!
vr.gr. Jan Pranger.

Kor klaart de lucht
P5310023.jpg
Topprestaties van Didier en zijn Vlaamse vrienden
P5310029.jpg
Puzzels niet storen
P5310028.jpg

P5310027.jpg
Er was ook op U gerekend
P5310026.jpg
Restanten van een losbandig draaileven
P5310025.jpg
Wood-wood-wood
P5310024.jpg
Graag maar nu even niet
P5310020.jpg
De Vlamingen over ons
P5310022.jpg
Roeland Brekelmans in zijn vakgebied/cursussen
P5310021.jpg
Didier: wie schrijft die blijft
P5310030.jpg
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Rick,

Bij deze wil ik je ontzettend bedanken voor de mooie open dag vandaag. Koffie, hout en fijne mensen. Top dag vandaag!
Van Jan Pranger heb ik nog een prachtig voorgedraaid Gleditsia schaaltje gekregen. Jan, heel erg bedankt en ik zal me aan de belofte houden. Als die klaar is zal ik hem op het forum zetten! :)

Groet, Rene
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Hierbij de impressie van mijn kant. Omdat het bij de MFTC-XL zo druk was (lees: gezellig) was, kon ik pas aan het eind van de dag foto's maken. Een aantal hadden hun spullen toen al ingepakt. Gelukkig heeft Jan Pranger (zie hierboven) daar wél foto'van. :rolleyes:

IMG-20150531-WA0020.jpg
.
IMG-20150531-WA0022.jpg
.
IMG-20150531-WA0024.jpg
.
IMG-20150531-WA0026.jpg
.
IMG-20150531-WA0028.jpg
.
IMG-20150531-WA0030.jpg
.
IMG-20150531-WA0032.jpg
.
IMG-20150531-WA0034.jpg
.
IMG-20150531-WA0040.jpg
 

woodpecker

Actieve deelnemer
24 okt 2009
64
0
Sorry Rick had er vandaag graag bijgehoord.
Maar ivm ziekte klachten was het niet verantwoord om bij jullie te zijn.
Jammer maar helaas.
Ik lees wel dat jullie een leuke dag hadden.
Groeten en beterschap.


Mvg Woodpecker.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Rick het was een geslaagde dag. Samen met rendew gekomen dat is gezelliger dan alleen naar het (buiten) land te rijden. Heel mooi stukje mahonie meegenomen. Wel even lopen kijken in de houtvoorraad. Even excuus zoeken voor mijn volgende project. Toen moet de terugreis weer worden aangevangen. Met enige vertraging (file) weer thuis gekomen.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste forumleden,
Ik ben pas thuis gekomen na een rit van drie en een half uur rijden.
Tijdens mijn terugreis was het enorm slecht weer. Ik heb net voor de grens Nederland-België in een wolkbreuk gezeten. Naarmate ik verder reed tot bij mij thuis hoe slechter het weer werd, maar ja ik ben veilig thuis gekomen.
Rick en Geertje, zeker bedankt voor de toffe dag je mij en m'n vrouwtje hebben gegeven. De aanwezige forumleden en natuurlijke andere mensen die met mij een praatje hebben gemaakt was de kers op de taart.
Het is een onvergetelijke dag voor ons geworden. Bij heel wat mensen kan ik nu een gezicht plaatsen en namen.
Een opsteker voor mij was en ook een droom die werkelijkheid is geworden, namelijk met Jan Pranger eens samen draaien en een praatje slaan. Jan, je bent een heel toffe, warme persoon met veel kennis.
Jaap, bedankt voor de leuke babbel en de aandacht voor onze vereniging die je wilt opnemen in Zutphen
Ik plaats ook zo snel mogelijk foto's van deze dag, maar dit zal waarschijnlijk morgen volgen. De auto staat keurig binnen waarvan het lossen voor morgen zal zijn.
Nederland bedankt voor de warme ontvangst en normaal gezien ben ik weer te zien in Zutphen met een paar andere Vlaamse collega's van de Vlaamse Gilde.
Groeten, Sirjacobs Didier en Karien De Smet.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Alles bij elkaar drie uur in de auto gezeten, maar het was weer de moeite waard! Erg leuk om de imposante verzameling werk van Didier en consorten te kunnen zien, technische hoogstandjes! Jan Pranger die onverstoorbaar stond door te draaien, Roeland met sublieme schaafjes, Ekko's mobiele werkbank en uiteraard weer heel veel mooi hout om aan te ruiken en te aaien, geweldig. Klein stukje Tineo gescoord, dat had ik nog niet in de verzameling, en verder heb ik me in weten te houden. Nog wel een setje beitels gekocht voor mijn jongste zoon die stappen zet op het houtbewerkerspad.

Mijn meegekomen gitaarspelende buurman Frank was al licht aangestoken door het houtvirus maar na het bezoek aan het houtwalhalla en gesprekken met de aanwezige gitaarbouwers heeft hij toch besloten om een instrument te gaan bouwen! Alleen al daarom was het een geslaagde dag!

Geertje, Rick en alle aanwezige demonstrateurs, dank voor een fijne middag!

Groet, Rob.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
2,5 uur in bus, trein, bus om op locatie te komen en weer terug maar dan omgekeerde volgorde, bus, trein, bus ;). Maar het was het waard.

Een hartelijke ontvangst in een werkruimte, omgetoverd tot hout paradijs. Als een kind in een snoepwinkel daar ruim een uur rondgelopen en met advies van Paul en Resetter, wat oefen blanks gekocht en een stuk Cobote welke ik echt niet kon laten liggen. Wat een kleur, wat een structuur en wat een knoesten in dat stuk hout. Kan niet wachten om daar binnenkort mee aan de gang te gaan.

Na het hout uitzoeken, de volgende zaal ingegaan en daar stonden ze al volop te draaien, Didier en Jan. Beiden op een geheel eigen manier, maar met een prachtig resultaat en het bewijs van vakmanschap stond om hun heen uitgestald. Didier en Jan, hartelijk dank voor jullie geduldige uitleg op steeds dezelfde vragen, ik heb het mede dankzij jullie heel erg naar mijn zin gehad als newbie in deze hobby en weet weer wat beter waar ik op moet letten. Hopelijk zie ik jullie beide in Zutphen.

Rick, Greetje en Paul, bedankt voor de ontvangst, de tips, het mooie hout en de koffie/thee & koeken. Iedereen voelde zich volgens mij welkom.

Ik weet waar ik voortaan mijn hout kan vragen/bestellen/halen. Ik stuur je nog een PM over dat Fineer, Rick.
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Ja ik heb ook heerlijk genoten en met liefhebbers kunnen praten, ik had helemaal niet door dat het al 4 uur was... Dat is een goed teken zeg ik dan maar ;)

En Wimmel goede ruil die penblank voor een stuk advies ;) Die gaat in bewaring tot ik een goede penkit heb gevonden ;)

Rick bedankt voor de koffie en cederella ;) Veel plezier van de wax (niet te diep aan dat potje snuiven hé)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.