Wim, mogelijk ben ik representatief, dus hieronder mijn reactie op je *
heel begrijpelijke* ontboezeming.
Ik heb eerder al zitten nadenken over wat ikzelf zou kunnen overbrengen op anderen. Maar helaas zit daar niet veel bijzonders bij. Ook schat ik mijn vaardigheden nog niet zodanig in dat ik me eraan durf te wagen anderen te vertellen hoe ze het "horen" te doen.
Anderzijds ben ik niet te beroerd om te willen helpen. Ik zag bijvoorbeeld
@trigger zijn oproep om te helpen met het verslepen van machines. Nu heb ik helaas geen grote aanhanger, maar wel een wagen met trekhaak waarmee ik een stevig gewicht mag trekken. Maar goed, daar heeft hij zonder kar weinig aan.
Een andere factor die me ervan heeft weerhouden mijn diensten aan te bieden is dat ik na bijna een jaar (!) proberen eindelijk een vergunning heb voor het verbouwen van mijn werkplaats. De aannemer begint half oktober. Precies dus als ook de open dag plaatsvindt. Je kunt je mogelijk wel voorstellen dat ik daardoor nogal aarzel iets aan te bieden dat ik, als het erop aankomt, niet waar kan maken.
Dit kan een beetje overkomen als een "excuustruusverhaal", maar dat was niet de bedoeling van mijn reactie. Meer dat de wil er mogelijk best wel is bij een aantal mensen, maar dat er soms ook sprake is van enige vrees om je kop boven het gras uit te steken of van omstandigheden die belemmerend kunnen zijn.