Open Dag Hout 2023 in de agenda, 29 oktober in de Hanzehal te Zutphen!

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Hoewel voor velen de vakantie er aan zit te komen en lang niet iedereen nog bezig is met de Opendag hout 2023 post ik maar weer een par ideeen. Ook om dit bij jullie weer onder de aandacht te brengen.
We zoeken nog steeds leden die mee willen helpen met de organisatie op de dag zelf. Een paar uurtjes is genoeg. Of met de voorbereiding in de maanden ervoor. Beiden mag natuurlijk ook.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Verder kwamen er nog wat ideeen op de proppen. Een woodworking cafe. En dan wel een waar leden kunnen bomen over hout, gereedschappen, afwerking of verzin het maar. Onder het genot van een ...... (nee de singel malts en zo laten we thuis)

Ook willen we de leden van woodworking de mogelijkheid geven om op een stand te laten zien hoe zij hun hobby beoefenen. Daar zoeken we gewone hobbyisten voor. De meeste van ons zijn geen topmeubelmakers en kunstenaars die volmaakte werkstukken leveren. Maar we zijn gewoon lekker bezig met hout.

Nu wil ik zeker niet de toppers wegjagen, die zijn ook welkom met een stand, maar gewoon laten zien waar wij als amateurs mee worstelen.
Graag jullie aanvulling en of reacties.
 
Ik probeer ieder jaar bezoekers mee te nemen in mijn hobby houtsnijden.
Voor de kraam houtsnijdend probeer ik uit te leggen wat en hoe ik dat allemaal doe.

Mijn ervaring is dat dit zeer wordt gewaardeerd, op sommige opendagen kwam ik er zelfs niet aan toe om een rondje door de hal te lopen.

Bij deze ga ik ook dit jaar weer naar ODH 2023 en ga ik bezoekers laten zien hoe en wat ik allemaal maak.
Het lijkt mij fijn als de organisatie wel zo veel mogelijk dezelfde technieken bij elkaar zet.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Welkom, onze bedoeling was om de forumers bij elkaar te zetten. Dat is dan ook duidelijk voor de bezoekers. Ik begrijp jouw wens en heb daar geen probleem mee. Wij gaan echter niet over de rest van de Opendag Hout.
Dat is voor Jaap. Volgens de info die ik nu heb gaat hij daar volgende maand mee aan de gang.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
907
761
Nootdorp
Ik heb even na zitten te denken om naast de prachtige parels en kunstwerken ook inzicht te geven in de mislukte projecten. Een stand met mislukte projecten is natuurlijk ook leerzaam en wellicht humoristisch. En terwijl ik hierover nadenk vraag ik me ook af wat iemand doet met een mislukt project. Deze bewaar je over het algemeen niet. Dan is de vuurkorf de meest voor de hand liggende oplossing.

Ik zal het wel kunnen waarderen om de mislukte projecten te zien.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: jaap en Wim Kluck

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Ik heb even na zitten te denken om naast de prachtige parels en kunstwerken ook inzicht te geven in de mislukte projecten. Een stand met mislukte projecten is natuurlijk ook leerzaam en wellicht humoristisch. En terwijl ik hierover nadenk vraag ik me ook af wat iemand doet met een mislukt project. Deze bewaar je over het algemeen niet. Dan is de vuurkorf de meest voor de hand liggende oplossing.

Ik zal het wel kunnen waarderen om de mislukte projecten te zien.
Eindelijk eens iemand die mij volgt en ook de mindere stukken een plaats wil geven.
Dikwijls is daar meer uit af te leiden en van te leren dan van de perfectie zelf.
Maar inderdaad die stukken verdwijnen meestal roemloos
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.802
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb even na zitten te denken om naast de prachtige parels en kunstwerken ook inzicht te geven in de mislukte projecten. Een stand met mislukte projecten is natuurlijk ook leerzaam en wellicht humoristisch. En terwijl ik hierover nadenk vraag ik me ook af wat iemand doet met een mislukt project. Deze bewaar je over het algemeen niet. Dan is de vuurkorf de meest voor de hand liggende oplossing.

Ik zal het wel kunnen waarderen om de mislukte projecten te zien.
Ik heb nog een half-af soort van mislukt project op zolder staan, kan ik wel meenemen. Het is ook nog gewoon te fixen, maar geen zin in nu :p.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Ik heb even na zitten te denken om naast de prachtige parels en kunstwerken ook inzicht te geven in de mislukte projecten. Een stand met mislukte projecten is natuurlijk ook leerzaam en wellicht humoristisch. En terwijl ik hierover nadenk vraag ik me ook af wat iemand doet met een mislukt project. Deze bewaar je over het algemeen niet. Dan is de vuurkorf de meest voor de hand liggende oplossing.

Ik zal het wel kunnen waarderen om de mislukte projecten te zien.
Ter lering en vermaak dus.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
907
761
Nootdorp
Afgelopen week voer ik door de Jispersluis. De vrouw van de sluiswachter had een atelier en voorwerpen opgezet met drijfhout. Terwijl ik er nu nog eens over nadenk, zat ik me af te vragen of er een netwerk is atelierhouders. Ik zag op internet dat er wel atelierhouders zijn die iets doen met hout. Maar of ze verenigd zijn weet ik niet. Deze doelgroep zou een mooie aanvulling kunnen zijn bij Open Dag Hout. Weet iemand of er een contactpersoon is met de hout-atelierhouders?
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ik zal het wel kunnen waarderen om de mislukte projecten te zien.
Dit soort projecten zijn leerzaam en ook leuk om te zien.

Ik kom er net pas achter dat er een open dag aan zit te komen, ik hoop ook te kunnen komen, maar ergens rond die tijd is er ook een trouw feestje (in het buitenland) en die datum staat niet nog vast. Ik hoop dat dit er voor of er na is. Ik heb in ieder geval een agenda puntje aangemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
We zijn nu met 5 forumers die wat willen organiseren voor de opendaghout. Dit aantal valt me tegen en heeft mee wel wat gedemotiveerd. Ik had meer belangstelling verwacht voor de organisatie. Als we het met meer doen dan is het per persoon maar een klein beetje. Maar goed ik heb me er overheen gezet en heb een Poll/enquete gemaakt met wat vragen over mogelijk te organiseren workshops. We moeten we enkele personen hebben die deze cursussen kunnen en willen geven. Maar goed daar is deze inventarisatie voor.
Het concept ligt nu bij #JAAP zodra hij de laatste dingen heeft verwerkt komt deze op het forum.
IK hoop op veel reacties.

Aanmelden voor de organisatie kan nog steeds.
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

hdv

Post veel
24 nov 2019
851
445
Noord-Veluwe
Wim, mogelijk ben ik representatief, dus hieronder mijn reactie op je *heel begrijpelijke* ontboezeming.

Ik heb eerder al zitten nadenken over wat ikzelf zou kunnen overbrengen op anderen. Maar helaas zit daar niet veel bijzonders bij. Ook schat ik mijn vaardigheden nog niet zodanig in dat ik me eraan durf te wagen anderen te vertellen hoe ze het "horen" te doen.

Anderzijds ben ik niet te beroerd om te willen helpen. Ik zag bijvoorbeeld @trigger zijn oproep om te helpen met het verslepen van machines. Nu heb ik helaas geen grote aanhanger, maar wel een wagen met trekhaak waarmee ik een stevig gewicht mag trekken. Maar goed, daar heeft hij zonder kar weinig aan.

Een andere factor die me ervan heeft weerhouden mijn diensten aan te bieden is dat ik na bijna een jaar (!) proberen eindelijk een vergunning heb voor het verbouwen van mijn werkplaats. De aannemer begint half oktober. Precies dus als ook de open dag plaatsvindt. Je kunt je mogelijk wel voorstellen dat ik daardoor nogal aarzel iets aan te bieden dat ik, als het erop aankomt, niet waar kan maken.

Dit kan een beetje overkomen als een "excuustruusverhaal", maar dat was niet de bedoeling van mijn reactie. Meer dat de wil er mogelijk best wel is bij een aantal mensen, maar dat er soms ook sprake is van enige vrees om je kop boven het gras uit te steken of van omstandigheden die belemmerend kunnen zijn.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Ik waardeer je antwoord. Van de leden die helpen hebben de meeste ook die vaardigheden niet. Ik moet dus of de workshops zelf maken en geven of als ik geen ander persoon kan vinden geen of minder workshops doen.
Vandaar ook de poll. Een beetje peilen of er belangstelling voor is. Verder ben ik wel gewend dat er op het laatste moment dingen anders gaan dan gepland.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.802
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Mijn probeem is niet de trekker, mijn Roemeen mag 1400 kilo geremd leuren. Ik vind het jammer/zonde om voor 2 dagen een geremde aanhanger te huren alleen maar omdat mijn eigen karretje niet al mijn rotzooi kan dragen :p. Dus ik dacht ik doe een gooi naar een forumlid die toevallig dezelfde richting opgaat. Uiteraard is het ook prettiger voor mijn rug om samen te tillen, gezelliger samen te rijden... etc.

Zoals het er nu uitziet moet ik het bij de werkbank houden, maar ik heb nog een opening naar een vriend wiens aanhanger wellicht net breed/lang genoeg is. Mocht dat lukken laat ik het weten.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
851
445
Noord-Veluwe
Als ik me niet vergis mag ik 1800kg geremd trekken. Helaas heb ik niet de beschikking over een aanhanger. Geef maar een seintje als je me eventueel toch nodig hebt. Zoals eerder geschreven moet ik een kleine slag om de arm houden vanwege de verbouwing hier, maar ik verwacht wel dat dat goed moet komen.

Ik moet wel uit de omgeving van Zwolle komen, dus het is even een stukje rijden richting Emmer-Compascuum.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
907
761
Nootdorp
Opheffingsuitverkoop!

Dit jaar ga ik ook met een stand staan. Een vriend stopt met zijn ijzerwarenwinkel en ik zal een deel van zijn producten verkopen. Welke producten en welke prijzen dat wordt aankomende twee weken bepaald.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.