Op verzoek: IKEA korpus gebruiken

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
In een andere post opperde ik om te kijken naar het gebruiken van IKEA als basis voor een kastenwand. Ik probeer hier mijn argumenten uiteen te zetten.
In het verleden zijn vaker topics langs gekomen waarin als basis voor een keuken de korpussen van IKEA werden gebruikt en uiteindelijk alleen de lades en/of deuren / frontjes zelf werden gemaakt.

Dit heeft een aantal voordelen in mijn ogen:
- je hoeft van binnen niets meer te schilderen omdat alles al met melamine is afgewerkt;
Ik verkijk me ook elke keer weer op het verbruik en de kostenpost verf;
scheelt veel tijd en ruimte
- alle gaten voor potscharnieren en ladegeleiders zijn al voorgeboord;
scheelt nog meer tijd
- ladegeleiders zijn zo goedkoop, daar kun je bijna niet zelf tegen inkopen;
- omdat de maatvoering zo goed is, kun je waarschijnlijk ook eenvoudiger je idee uitvoeren met de invallende deuren, al kijk je dan tegen de melamine aan. Dit kun je natuurlijk altijd nog wel een lik verf geven
- als je andere scharnieren wilt gebruiken is dat geen enkel probleem omdat alles in het 32mm systeem past
- je kunt vooraf alles uitwerken op basis van de vaste maatvoering
- je kan alles stukje bij beetje assembleren en dan in elkaar zetten / stapelen

IKEA heeft voor een kledingkast wel een groot nadeel en dat is de diepte. Ik heb grote moeite om de kleding voor mijn 197 lange lijf goed in de kast op te hangen, omdat de kasten net niet diep genoeg zijn.
Een ander nadeel zou kunnen zijn dat je vrij grote vlakken hebt die je moet afwerken omdat je natuurlijk niet alles perfect op maat kunt maken.

Je kunt ook overwegen om de kern van de kast zo uit te voeren en de rest wel op maat te maken.

Hoewel ik een hekel heb aan IKEA, zijn de duurdere spullen van goede kwaliteit en je kunt het er niet zelf voor maken. De boekenkast die ik net heb "opgeleverd" is een op maat gemaakt meubel dat ik zo niet kan kopen. Ook kon ik de cirkelzaag van mijn broer lenen voor het zagen.

Ik ben in gedachten al een tijdje bezig met de verbouwing van de zolder en dan met name de afwerking. Voor de knieschotten overweeg ik om lades van IKEA in te bouwen, ik ben intussen vrij goed geworden in het maken van lades, maar IKEA gebruiken scheelt veel tijd. Die tijd kan ik dan weer gebruiken om de korpussen wel op maat te maken, want mijn tijd is beperkt met een jong gezin en een baan.

Voor onze slaapkamer ben ik ook nog bezig met het opvullen van een nis tussen muur en een kastenwand. Ik kan waarschijnlijk iets op maat maken, maar ik krijg de deuren nooit in de hoogglans van de kastenwand en binnen het IKEA assortiment kan ik een kast krijgen die net geen 10cm ruimte laat, die ik kan gebruiken om de wcd te verplaatsen.
 
Laatst bewerkt:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.132
1.946
Klein-Brabant, Vlaanderen
@mk23
deze avond las ik jouw bericht over het gebruik van ikea-corpussen voor een wandkast
ik had jou een duwtje gegeven om daarover een apart draadje op te zetten, zodat we van jouw ervaring zouden kunnen genieten
jouw draadje kwam er heel snel
waarvoor dank

vandaag zit ik met de vraag hoe ikea-lades van verschillende hoogte in een corpus te murwen
(op de geleiders zie ik dat ze blum antaro gebruiken)
het is mijn betrachting om in een corpus van 800 mm hoog 3 lades met opliggend front van verschillende hoogte te plaatsen
ben vandaag nog bij ikea geweest om de method maximera + exceptionell te bestuderen
het komt er op neer dat er 3 ladehoogtes zijn: 100, 200 en 400 mm
die kan je combineren, maar de som moet altijd 800 zijn
dat betekent dat het bij 3 lades 200 + 200 + 400 moet zijn
in een 'buiten'lade van 200 blijk je een binnenlade van 100 te kunnen stoppen, maar dan heb je wel 4 lades + zijn de fronten nog altijd 200 + 200 + 400
heeft iemand ervaring met het spelen met de nuttige hoogte van de lades, en dus ook met de hoogte van de fronten ? (de fronten maak ik dan zelf)
kan ik bij voorbeeld naar 150 + 250 + 400 gaan ?
dan moet ik natuurlijk de gaten voor de geleiders op een andere plaats zetten
maar dat is overkoombaar, omdat ik er aan denk om de corpussen zelf te maken
@mk23 sorry, man
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
@mk23 je zou naar de PAX serie kunnen kijken dat zijn kasten voor hang en legwerk die wel wat beter zijn in diepte.
@ZotVanHout Je bepaalt toch helmaal zelf waar je de gaten boort als je de corpus zelf maakt? De Ikea Laden zijn gewoon de maat die ze zijn, de hoogte van de front moet aan de onderkant lager doorlopen dan de lade om op de onderrand van de corpus uit te komen, daarboven is het gewoon invullen zoals jij wilt, zolang je de front voor elke lade maar vrijhoudt van de lade eronder en erboven.
Hier komt toch weer een voordeel van de enkele front aan de onderste lade, dat geeft je de vrijheid om je lades in de kast op willekeurig welke hoogte je maar wilt te plaatsen en ook te verplaatsen.je zou ze ook zo kunnen plaatsen en later als je eenmaal wel weet hoe je de indeling wilt pas de front verzagen tot aparte fronten en ze op elke lade apart zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slakkie

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Ik heb een kast op maat gemaakt met onder andere IKEA lades, daarvoor wel wat extra maten opgeschreven. Misschien ook.handig voor anderen. Ik heb de lades dichter op elkaar gezet dan IKEA doet.

IMG_20200906_161050011.jpg
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.132
1.946
Klein-Brabant, Vlaanderen
Je bepaalt toch helmaal zelf waar je de gaten boort als je de corpus zelf maakt? De Ikea Laden zijn gewoon de maat die ze zijn, de hoogte van de front moet aan de onderkant lager doorlopen dan de lade om op de onderrand van de corpus uit te komen, daarboven is het gewoon invullen zoals jij wilt, zolang je de front voor elke lade maar vrijhoudt van de lade eronder en erboven.
mijn zoektocht naar de gebruiksmogelijkheden van ikea-materiaal is nog maar pas gestart
het einddoel is een budgetkeuken van degelijke kwaliteit
de ikeakeukens voldoen aan die wens
alleen . . . ik ben zot van hout (liefst massief 😭 ), en wens mijn dagen niet als keukenmonteur te vullen
dus ontwerpen + grotendeels zelf maken heeft mijn voorkeur

voor de corpussen geef ik het zaag- & afplakwerk uit, omdat ik daarvoor de machines niet heb
kan me geen kantenlijmer van minstens 15.000 euro veroorloven
de boringen voor de schabdragers + de scharnieren kan ik zelf doen
evenals de groeven voor de achterwand + de haaklatten
heb een zeta om clamex'en te plaatsen
die zijn wel duur :mad: maar hebben het voordeel dat verbindingen makkelijk in & uit mekaar gaan, + de delen makkelijk vervoerbaar zijn

en dan zitten we bij de lades
voor zacht sluitende verstelbare geleiders + duw&open zit ik aan 50 euro per lade
dan moet ik de lade nog maken
de prijs van het materiaal daarvoor is verwaarloosbaar, maar om er eentje te maken & in mekaar te steken ben je een tijd bezig
de kant&klare blum antaro kost minstens 100 euro
verleden week heb ik een exceptionell + front van ikea gekocht, en op de geleider staat 'antaro'
kost mij rond de 50 euro per lade
daar kan ik in prijs & tijd niet tegenop
vandaar mijn idee om exceptionell in mijn corpussen te stopppen
alleen . . . ikea biedt slechts 3 hoogtes aan: 100, 200 en 400
wil ik een corpus met 3 lades, dan is rekenkundig gezien de samenstelling 200 + 200 + 400
200 vind ik voor de bovenste lade te veel
liever had ik 175 + 225 + 400 gehad
dat zijn de hoogtes van de fronten
op een lade een hoger front zetten, is geen probleem
voor een lager front, bepaalt de hoogte van de zijkanten de grens
dat heb ik nog niet uitgezocht
vandaar mijn rondvraag
(mijn zoektocht is nog pril)

1625640150852.png

@fantic
inderdaad bepaal ik zelf waar ik in het corpus boor
maar eerst moet ik uit het verhaal van de hoogte van de fronten geraken
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.132
1.946
Klein-Brabant, Vlaanderen
Hier komt toch weer een voordeel van de enkele front aan de onderste lade, dat geeft je de vrijheid om je lades in de kast op willekeurig welke hoogte je maar wilt te plaatsen en ook te verplaatsen.
binnenlades zijn besproken
die volgen het hedendaagse principe van minimalisme, maar zjin niet handig bevonden, omdat je steeds 2 handelingen moet uitvoeren: 1) 'voorste' lade openen 2) binnenste lade openen
waar ik wel aan denk is om alle lades als binnenlade te plaatsen mét het binnenfront van ikea daar op, én op dat binnenfront mijn eigen front te plaatsen
dat is veel eenvoudiger dan mijn eigen front rechtstreeks op de zijkanten van de lade te moeten plaatsen, want dan moet ik daarin de boringen met uiterste precisie aanbrengen
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
wens mijn dagen niet als keukenmonteur te vullen
dus ontwerpen + grotendeels zelf maken heeft mijn voorkeur
Dus je bent graag een hele tijd bezig met een briljant ontwerp om dan aan het eind van de oefening tot de conclusie te komen dat je, net als heel de wereld, ook gewoon keukenkasten met standaard maten nodig hebt :cool:.

Die maten zitten gewoon erg goed in elkaar, en bijvoorbeeld de hoogte van de lades zijn afgestemd op de corpussen maar ook (en nog belangrijker) op wat je er in een normale keuken in gaat opbergen. Net zoals dat het allemaal netjes aansluit op de maten van de standaard boringen.

Als je in de categorie budgetkeuken zoekt is de Ikea kwaliteit/prijs gewoon niet te verslaan. Besteed je geld en tijd gewoon aan de dingen die een keuken beter maken zoals een mooi blad en apparatuur en eventueel zelfs de frontjes. Maar niet aan de binnenkant van je kastjes....

Ik heb in het verleden ook een hele (grote) keuken op maat bedacht en laten maken..... achteraf totale waanzin want de standaard maten van een keuken zijn er gewoon niet voor niets. Enige semi nuttige functie zijn de extra diepe laden omdat ik een dieper werkblad gebruik. Maar dat werkblad is ook met standaard corpussen te realiseren en die paar cm extra ladediepte is de meerprijs gewoon niet waard.

Enige dat ik echt mis bij Ikea zijn laden van 120cm breed. De corpussen zijn tegenwoordig ook hoog genoeg en als je met de hoogte van de plint speelt kan je eigenlijk elke normale werkbladhoogte maken die zinvol is. Voor de rest zijn de mogelijkheden ook meer dan ruim als je creatief bent.

Bij "mijn" laatste keuken die ik bij mijn ouders heb neergezet heb ik nog steeds gewoon veel maatwerk met standaard maten gemaakt. Binnenlades heb ik ook gebruikt. Fraai om in de buitenfronten een mooie uniforme uitstraling te krijgen. Maar in de praktijk is dit inderdaad het enige dat ik vindt tegenvallen. Voor zo'n binnenlade moet je 2 lades opentrekken. Voor lades die je wat vaker gebruikt is dat toch wat onpraktisch.

Fronten op binnenlades zou ik niet doen..... het is amper werk om wat gaatjes in je fronten te maken. Zo nauwkeurig komt het allemaal niet want de lades zijn nog wat verstelbaar. Goed meten en eventueel een malletje en je bent zo klaar. En je krijgt dan geen lelijk binnenwerk. Gaat ook niet goed werken want de binnenlades (het zijn allemaal dezelfde lades trouwens) maak je door net wat dieper te monteren waardoor er wat ruimte zit tussen het frontje van de binnenlade vs de buitenlade. Moet je weer met passtukjes gaan werken om dat op te vangen....of je maakt het jezelf enorm moeilijk door de boringen in de corpussen erop aan te passen.

Je koopt gewoon een enkel ladefrontje (dat je weer gewoon kan terugbrengen) voor de maten en/of als mal en je boort even wat.... het gaat maar om 4 gaatjes en boren moet je voor de grepen waarschijnlijk toch. Greeploos met eigen frontjes vindt ik geen succes, juist die fabrieksmatige afwerking maakt dat het in een keuken soms nog werkt... of je moet met afwerkingen als HPL aan de slag maar dan is de randafwerking vaak weer een ding.
 

Bijlagen

  • 2021-07-07 10.10.44.jpg
    2021-07-07 10.10.44.jpg
    64,1 KB · Weergaven: 76
  • 2021-07-07 10.11.29.jpg
    2021-07-07 10.11.29.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 83
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en janwillem

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.132
1.946
Klein-Brabant, Vlaanderen
Als je in de categorie budgetkeuken zoekt is de Ikea kwaliteit/prijs gewoon niet te verslaan.
volledig mee eens & is mij meermaals gezegd

Besteed je geld en tijd gewoon aan de dingen die een keuken beter maken zoals een mooi blad en apperatuur en eventueel zelfs de frontjes. Maar niet aan de binnenkant van je kastjes....
ook hier heb je gelijk

het is de 1ste keer dat ik dit segment van keukens betreed
tijd & geld zijn nu ondergeschikt
ben vooral nieuwsgierig naar de mogelijke combinaties

voor het blad stuur ik mijn klant naar de steenkapper
heb geen zin om met stalen te zeulen
hup naar de toonzaal & zoek het zelf maar uit

idem voor de apparatuur
zwart, wit, beige . . . 60, 70, 80, 90 cm . . . knoppen, toetsen . . . enz
ben geen elektrohandelaar & heb evenmin een toonzaal
installeren kan ik wel

financieel misschien de verkeerde aanpak

Dus je bent graag een hele tijd bezig met een briljant ontwerp om dan aan het eind van de oefening tot de conclusie te komen dat je, net als heel de wereld, ook gewoon keukenkasten met standaard maten nodig hebt
is te bezien
plafondhoogte is een vast gegeven
hoogte van standaardhangkasten ook
een ongebruikte hoogte van 20 cm boven de hangkasten + kolomkasten vind ik zonde
met maatwerk kan ik die in een beperkte ruimte benutten
corpussen worden met abs afgekante melamine
fronten worden met abs afgekante spaanplaat met hpl aan beide zijden
weet niet of ik die bij ikea én op maat kan bekomen

het wordt een hele zoektocht
met zweet
hopelijk geen bloed & tranen
hier ga ik technisch rijker uit komen
financieel slechts een paar eurotjes
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
IKEA heeft voor een kledingkast wel een groot nadeel en dat is de diepte. Ik heb grote moeite om de kleding voor mijn 197 lange lijf goed in de kast op te hangen, omdat de kasten net niet diep genoeg zijn.
Die snap ik eigenlijk niet zo goed..... de Pax kasten zijn, net als bijna alle kledingkasten, 60cm diep. Daarin past kleding die je hangt gewoon prima, zelfs met deuren. Dat je 197 bent maakt je toch niet ineens 10cm breder dan anderen :).
 

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
282
116
Wetteren, Belgie
binnenlades zijn besproken
die volgen het hedendaagse principe van minimalisme, maar zjin niet handig bevonden, omdat je steeds 2 handelingen moet uitvoeren: 1) 'voorste' lade openen 2) binnenste lade openen
waar ik wel aan denk is om alle lades als binnenlade te plaatsen mét het binnenfront van ikea daar op, én op dat binnenfront mijn eigen front te plaatsen
dat is veel eenvoudiger dan mijn eigen front rechtstreeks op de zijkanten van de lade te moeten plaatsen, want dan moet ik daarin de boringen met uiterste precisie aanbrengen
Ik heb in mijn badkamer een onderste lade gemaakt met een front dat de hele kast bedekt. Visueel dus één lade. Binnenin kan je dan doen wat je zelf wil. Ondertussen zijn we er al aan gewend maar in het begin was het even aanpassen om de dubbele handeling te doen. Minimalisme van looks maar niet qua gebruik.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
plafondhoogte is een vast gegeven
hoogte van standaardhangkasten ook
Ik verwacht dat je grotere problemen ziet dan er zijn... ze hebben een hele reeks kasten die als bovenkast dienst kunnen doen in hoogtes van 40cm met stappen van 20. En aangezien je zelf de hoogte ervan boven het werkblad bepaald past dat nagenoeg altijd zonder een praktisch ruimteverlies. En bovenkasten hoger dan 2400-2600 zijn toch onbruikbaar....

En met alle respect... als je niet zelf het werk doet voor het uitzoeken van het blad en de apparatuur dan ga je gewoon duizenden euro's teveel betalen. Voor de keuken van mijn ouders ben ik redelijk los gegaan met een stenen blad en dure apparatuur. Daar was de Ikea komponent slechts 20-25% van het totaal en was de besparing op (hetzelfde) blad en spullen gewoon €4000 tussen even wat offertes en het echt uitzoeken en het vragen van wat extra korting. Ik neem tenminste aan dat het een keuken voor jezelf is....

Tikje vreemd ook, beginnen met budgetkeuken en dan aangeven dat tijd en geld niet relevant zijn. Koop dan een Bulthaup keuken die je laat ontwerpen :). Juist bij een "budget" keuken is het besteden van tijd een enorme winst tov je budget....

Als je toch iets met de Ikea Metod kasten zou willen was dit voor mij een enorm handig document... alle maten staan er duidelijk in op pagina 8/9. https://www.ikea.com/nl/en/files/pdf/0e/a5/0ea57cd1/metod-keukenkasten.pdf

Het railsysteem voor montage was trouwens voor mij ook een hele prettige verrassing.....
 
Laatst bewerkt:

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
282
116
Wetteren, Belgie
plafondhoogte is een vast gegeven
hoogte van standaardhangkasten ook
een ongebruikte hoogte van 20 cm boven de hangkasten + kolomkasten vind ik zonde
Daar heb je gelijk in. Wij hebben de luxe van voldoende ruimte en hebben ervoor gekozen om geen hangkasten te installeren. Kolomkasten zijn beperkt tot een hoogte van (denk ik) zo'n 160 cm. Eén uitzondering komt inderdaad ongeveer 20 cm onder het plafond uit maar de katten vinden dat een heerlijk plaatsje, dus eigenlijk toch niet helemaal onbenut.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Kolomkasten zijn beperkt tot een hoogte van (denk ik) zo'n 160 cm.
Ze gaan zelfs tot 220cm en dan heb je ook nog de mogelijkheid om er een opzetkast van 40 of 60cm boven te plaatsen. In de praktijk kan je dus een hoogte van 3m gewoon strak opvullen als je dat zou willen. Maar praktisch is anders :).
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
964
306
Rosmalen
Zelf 194cm en niet smal, kan mijn kleren prima kwijt in IKEA PAX kasten, en ook de kwaliteit van de corpii is prima, zwaar materiaal. Ik heb nog wel een heel oude hier, van toen ik 20 jaar geleden in Eindhoven ging wonen, en die is nog wel weer wat beter dan de recentere kasten, dus de kwaliteit is variabel (maar wel maar een kant op, naar beneden, want het moet goedkoper en goedkoper). Recent heb ik zelf voor een IKEA Besta (dressoirs voor in de huiskamer) een deur gemaakt, omdat IKEA ze in die maat niet heeft (160cm hoog). Maar dan merk je wel dat die serie van veel goedkoper materiaal gemaakt is, en dat de meubelplaat van de bouwmarkt best zwaar is (eigenlijk wilde ik daar een nette paneeldeur voor maken, maar het moest snel en makkelijk... :) ). Ik hoop dat ie niet gaat verzakken.
Oh, en onze PAX kasten zijn volgens mij 230cm of zo, centimeter of 15 onder het plafond, de kat weet er wel eens op te springen vanaf een lagere kast, maar heeft daar eigenlijk altijd spijt van.
 

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
282
116
Wetteren, Belgie
Ze gaan zelfs tot 220cm
Uiteraard. Ik bedoelde dat wijzelf de hoogte beperkt hebben. Zo kan je er bovenop nog iets op kwijt en krijg je wat meer ademruimte. We hebben het niet zo voor het compleet bedekken van een muur met opbergruimte. Ik dacht dat die kasten oorspronkelijk bedoeld waren voor de inbouw van een oven of ijskast maar met het juiste front is het een gewone kast geworden.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.132
1.946
Klein-Brabant, Vlaanderen
Daar was de Ikea komponent slechts 20-25% van het totaal en was de besparing op (hetzelfde) blad en spullen gewoon €4000 tussen even wat offertes en het echt uitzoeken en het vragen van wat extra korting. Ik neem tenminste aan dat het een keuken voor jezelf is....
de keuken is niet voor mezelf, maar voor een klant met een beperkt budget
dit is mijn 1ste ervaring in deze prijsklasse keukens
uit nieuwsgierigheid heb ik geprobeerd om bij ikea een on-line-gesprek met een keukenplanner te hebben, maar de wachttijd is minstens 2 weken
dus niet

het beoogde blad + spatwand in composiet zijn gebudgetteerd aan 1.800 euro / m² btw in
7 toestellen, wasbak inbegrepen, zijn gebudgetteerd aan 3.000 euro btw in
aan de klant om te beslissen of hij meer of minder uit wil geven, en waar hij de beste prijs krijgt
totaal 4.800 euro
mijn aandacht gaat nu uit naar het schrijnwerk

Tikje vreemd ook, beginnen met budgetkeuken en dan aangeven dat tijd en geld niet relevant zijn.
als schrijnwerker zit ik in dit keukensegment aan het begin van een leer- & ontdekkingsproces
materialen, mogelijkheden, kant&klare onderdelen die ik kan inkopen, kwaliteit van het door mijn leverancier uitgevoerde maatwerk, . . .
voor mijzelf zijn tijd & geld nu niet belangrijk, zo lang ik er niet aan toesteek
het juiste evenwicht vind ik later
Koop dan een Bulthaup keuken die je laat ontwerpen :)
zelfs hun toonzaalkeukens zijn lekker geprijsd
Als je toch iets met de Ikea Metod kasten zou willen was dit voor mij een enorm handig document.
dank je
heb die brochure op papier
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.132
1.946
Klein-Brabant, Vlaanderen
Greeploos met eigen frontjes vindt ik geen succes, juist die fabrieksmatige afwerking maakt dat het in een keuken soms nog werkt... of je moet met afwerkingen als HPL aan de slag maar dan is de randafwerking vaak weer een ding.
de exceptionell sluit zacht en heeft de duw&open
de fronten met hpl aan beide kanten bestel ik
ik hoop dat mijn leverancier kwaliteit levert 🤞

dit front heb je op maat besteld + zelf geplaatst ?
dit ikea-front heb je als boormal gebruikt ?

1625652247169.png 1625652318215.png
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Die snap ik eigenlijk niet zo goed..... de Pax kasten zijn, net als bijna alle kledingkasten, 60cm diep. Daarin past kleding die je hangt gewoon prima, zelfs met deuren. Dat je 197 bent maakt je toch niet ineens 10cm breder dan anderen :).
Mijn jasjes passen ook niet helemaal in de PAX kasten. Ook niet nu ik vier maten kleiner heb.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
dit front heb je op maat besteld + zelf geplaatst ?
dit ikea-front heb je als boormal gebruikt ?

Bekijk bijlage 105076 Bekijk bijlage 105077

Yep, hier gewoon als nachtkastje zelf van wat mooi noten een front (4 lades) gemaakt en een frontje van Ikea gebruikt om de maten over te nemen. En voor dit soort aantallen gewoon afgetekend en met de hand geboord. Voor grotere aantallen had ik een malletje gemaakt.

Past perfect en de lade heeft genoeg verstelmogelijkheden om een perfecte passing te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.