Hallo iedereen,
Ik ben bezig met mijn ontwerp voor de omkasting rond de gas- & elektricteitsmeter, zekeringkast,.. en heb hierover enkele vraagjes.
Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen

Ontwerp:

Frame:
Ik zou 3 individuele frames maken en deze vervolgens aan elkaar vastmaken.
Aan de muur / plafond met behulp van vijzen en pluggen, aan de vloer met Tec7 montage- en afdichtingskit (wil niet in de tegens boren)
Hout voor het frame: ruw vuren fsc 50x50mm

Deuren
.

Hier zit ik met enkele vraagjes:
- Welk type scharnieren gebruik ik hier het best ?
- Kan ik deze rechtstreeks op de framebalken vastmaken ?
- Tussen deurpanelen A1/A2 en B1/B2 laat ik 3mm speling, hoeveel voorzie ik best tussen A2 en B1 ? Mogen deze volledig aansluiten?
- Welk materiaal neem ik hier best voor? Ik dacht zelf aan multiplex van 12mm dikte ?
Zijpanelen

Ik vermoed dat optie B niet mogelijk is gezien de deuren dan niet meer open kunnen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik ben bezig met mijn ontwerp voor de omkasting rond de gas- & elektricteitsmeter, zekeringkast,.. en heb hierover enkele vraagjes.
Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen

Ontwerp:

Frame:
Ik zou 3 individuele frames maken en deze vervolgens aan elkaar vastmaken.
Aan de muur / plafond met behulp van vijzen en pluggen, aan de vloer met Tec7 montage- en afdichtingskit (wil niet in de tegens boren)
Hout voor het frame: ruw vuren fsc 50x50mm

Deuren

Hier zit ik met enkele vraagjes:
- Welk type scharnieren gebruik ik hier het best ?
- Kan ik deze rechtstreeks op de framebalken vastmaken ?
- Tussen deurpanelen A1/A2 en B1/B2 laat ik 3mm speling, hoeveel voorzie ik best tussen A2 en B1 ? Mogen deze volledig aansluiten?
- Welk materiaal neem ik hier best voor? Ik dacht zelf aan multiplex van 12mm dikte ?
Zijpanelen

Ik vermoed dat optie B niet mogelijk is gezien de deuren dan niet meer open kunnen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Laatst bewerkt: