Een paar weken geleden hebben we bij de vzw Tolerant een perte totale binnengekregen, een roeigiek, heeft tientallen jaren schadevrij gevaren bij de zeescouts maar verleden jaar ging het mis. Een strekdam in de weg en een overijverige reddingsdienst zorgden samen voor een wrak. total loss volgens de verzekering en dus afgeschreven, men zocht dus een bereidwillig slachtoffer om het wrak over te nemen
Als een behoudsvereniging voor varend erfgoed met flink wat oud zeescouts onder de leden was een nieuwe bestemming voor het"wrak" snel gevonden. Toen ik een tijdje geleden het ding ging bekijken viel het me op dat de schade al bij al nog meeviel, daar is terug iets moois van te maken. De giek ligt nu in onze bouwloods, neergevlijd in een nieuw gebouwde wieg
en klaar voor een make-over.
Binnenkort op zoek naar geschikt hout (Sipo en Essen en Eik) en we kunnen aan de slag. In eerste instantie word het hele ding kaal gezet, dus alle vernislagen eraf, kunnen we starten op een blanco lei
Enige secundaire schade blijkbaar

Afgerukte voorsteven.

Achteraan ontbreekt er ook iets lijkt me.

Ook de knieën laten het afweten.

Binnen enige tijd word dit terug een zo goed als nieuwe roeigiek waar we als vereniging zelf mee gaan varen met de gestraften aan de riemen

Als een behoudsvereniging voor varend erfgoed met flink wat oud zeescouts onder de leden was een nieuwe bestemming voor het"wrak" snel gevonden. Toen ik een tijdje geleden het ding ging bekijken viel het me op dat de schade al bij al nog meeviel, daar is terug iets moois van te maken. De giek ligt nu in onze bouwloods, neergevlijd in een nieuw gebouwde wieg
Binnenkort op zoek naar geschikt hout (Sipo en Essen en Eik) en we kunnen aan de slag. In eerste instantie word het hele ding kaal gezet, dus alle vernislagen eraf, kunnen we starten op een blanco lei
Enige secundaire schade blijkbaar

Afgerukte voorsteven.

Achteraan ontbreekt er ook iets lijkt me.

Ook de knieën laten het afweten.

Binnen enige tijd word dit terug een zo goed als nieuwe roeigiek waar we als vereniging zelf mee gaan varen met de gestraften aan de riemen