Nog meer Parkside performance..

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
259
108
Noardeast-Fryslân
Ik vind het wel jammer dat er snel versies uit lijken te gaan. Komen die dan soms weer terug ofzo of is het dan gewoon klaar? Toch gek dat een relatief nieuw product nu op uitverkocht staat en er opeens een ander soort laser te koop is.
Is (schijnbaar) soms ook een lokale kwestie: komt vaak voor dat het zelfde hier 'uitverkochte' product in een buitenlandse Lidl webshop gewoon leverbaar is.
 

RoyR

Nieuw lid
30 okt 2023
1
0
Nederland
Parkside is een Private label merk. Op wikipedia: Private label is een concept waarbij producten of diensten worden geproduceerd door een bepaald bedrijf, om op de markt te worden gebracht door een ander bedrijf onder diens eigen merknaam.
Een ander voorbeeld zijn de elektrische (huishoudelijke) apparaten van HEMA. Of de huismerk-machines van Praxis, Karwei en Gamma. Dergelijke bedrijven maken zelf deze apparaten en machines niet. Die worden daadwerkelijk elders - veelal in China - gefabriceerd.
In dit geval is Kompernaß de importeur, zij kopen het in bij fabrieken in China, en maken het in de huisstijl van Parkside. Ik weet niet of er ook andere importeurs zijn voor Parkside, maar het bedrijf waar ik werk heeft in het verleden wel een Powerfix telescopische ladders voor de Lidl gemaakt. We maken dezelfde ladder ook voor bijvoorbeeld ALDI als Workzone ladder, en onder ons eigen merk.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Heb wel de indruk dat steeds meer groen spul het Performance kleurtje krijgt en vervolgens onder die naam verkocht wordt.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Volgens mij niet.

Performance lijn is altijd koolborstelloos.

Ik was die stofzuiger even aan het vergelijken;

Luchtstroom 38l/s vs starmix (1425) 73l/s. Bij de starmix staat echter nog expliciet bij: luchtstroom slanguiteinde 42l/s.

Ik denk (en hoop) dat het dus 38l/s vs 42l/s betreft.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Welke? Ik heb niet de grote maar een compacte waar ik super tevreden over ben. Volgens mij heb ik al wel eens hierover gepost.
Als ik morgen tijd heb wik ik nog wel wat foto’s maken en m’n ervaring delen in een apart topic.

Groetnis, Roeland
Haha, sorry , was de link vergeten...
Heb m'n bericht aangepast.
Deze bedoelde ik dus (, maar jij hebt een andere):

 

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
208
83
Ook ik vind de nieuwe parkside performance stofzuiger interessant. Met name vanwege de h klassering. Dat heb ik nog niet gezien voor deze prijsstelling.

Maar......hie zit het met de filterreiniging? Deze lijkt niet automatisch. Sterker nog als ik foto's van de machine bekijk lijkt er op de zijkant een korte instructie te staan. De slang moet afgekoppeld en dan een knop ingedrukt. De filter blaast zichzelf dan schoon?

Heeft iemand dit al getest?
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Nou ja, ik wil het nou niet direct "parksideshit" noemen, ziet er redelijk netjes uit, er is variatie in merken wat goed is voor concurrentie en niet iedereen wil Festool kopen.

Waar ik wel over twijfelt is waar het gemaakt wordt, ik geloof nooit dat het in Duitsland word gemaakt.
En als het er op staat, dan is dat niet altijd 100% waar, er zijn slimme trucjes om de regels te omzeilen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Met het energiebeleid dat duitsland voert, gaat de productie daar op den duur verdwijnen. Het zou me niets verbazen als ze een groot deel van de productie naar de vs zouden verplaatsen.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Nou ja, ik wil het nou niet direct "parksideshit" noemen, ziet er redelijk netjes uit, er is variatie in merken wat goed is voor concurrentie en niet iedereen wil Festool kopen.

Waar ik wel over twijfelt is waar het gemaakt wordt, ik geloof nooit dat het in Duitsland word gemaakt.
En als het er op staat, dan is dat niet altijd 100% waar, er zijn slimme trucjes om de regels te omzeilen.
eindassemblage in Duitsland, of een kleine aanpassing en het is made in Duitsland. Dit soort producten zal 99% compleet uit een goedkoop land komen.

Ik ben ermee gestopt omdat ik op de lange termijn (en soms kort) toch altijd weer teleurgesteld wordt en ik de meerprijs voor kwaliteit inmiddels wil betalen.

Maar de prijs kwaliteit van dit soort spullen is vaak prima, en service ook niet altijd slecht, deze winkels repareren helemaal niks, dus als er iets gebeurd binnen een garantietermijn krijg je gewoon je geld terug op een nieuwe. Gebeurd er wat buiten een garantietermijn dan heb je denk ik een groter probleem.
 

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
208
83
Ik wordt er vooral moe van dat de China discussie altijd bij de giedkopere merken naar voren komt, maar de nooit bij de zogenaamde A merken.
Voor eens en altijd, bijna alles van wat wij consumeren komt in zijn geheel of in onderdelen uit lage lonen landen zoals China.

Constant en uitsluitend de discussie hierover starten bij merken als Parkside is nogal hypocriet.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Daar opvolgend dit is mijn werkplaats stofzuiger van Parkside met inschakel automaat uit 2003 in 2013 uitgebouwd met cycloon. 21 jaar oud dus en word dagelijks gebruikt!
heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Heb ook een Festool midi 22e uit 1999 die heeft me ook nooit in de steek gelaten maar kostte het acht voudige van de prijs die ik voor de parkside betaalde.
IMG_0835.jpeg

Groetnis,
Roeland
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.