Nog meer Parkside performance..

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ik las net de topic over de soort van Rotex kloon van Parkside performance, mooi ding. Niet om nu een soort Parkside spam te veroorzaken, maar nu zie ik op de site ook deze bouwzuiger:


Voor zover ik weet is deze gloednieuw in het assortiment. Maar wacht even.. H filter? Zozo.. wat voor rebrand zou dit zijn? Ziet er veelbelovend uit.

Ik vraag me af hoe makkelijk er zakken gekocht kunnen worden want deze kan ik dan los weer nergens vinden. Zouden er ook andere brands zakken op passen?

Ben ook wel benieuwd naar de maat slang, die kan ik nergens vinden.
 
Laatst bewerkt:

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Haha, geen rebrand hoor maar eigen gemaakt in Duitsland. Ze hebben wel heel goed gekeken naar Festool.
Het kriebelt wel maar ik heb al een Festool en een Parkside met inschakel automaat met cycloon. En natuurlijk een Parkside accu bouwstofzuiger.
Prijs is redelijk maar vergeleken met hun andere stofzuigers aan de hoge kant.

Groetnis,
Roeland
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Laatst bewerkt:

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ik had begrepen dat Parkside rebrands zijn van grotere paraplu merken zijn, maar wellicht is de performance lijn echt eigen design.

Ik heb sinds kort de Parkside performance drie-laser lijner (voor 90 euro!!!!! Ennnn op accu) en ben helemaal verkocht. Als het assortiment performance niet groter was zou ik wellicht overstappen van de grote merken naar dit accu platform (doe ik wellicht alsnog aangezien de lijn steeds meer uitbreid). De performance lijn is écht goed. Waar vind je een drielijn groene laser op accu onder de 500 euro? En de marges zijn nog beter dan mijn DeWalt laser (2mm op 10 meter ipv 3mm op 10 meter). De bouwkwaliteit is ook perfectos. Daarbij is de kleurstelling (pikzwart) vet. Ik vind deze zuiger er wel echt top uit zien. Ik zat zelf te loeren naar een nieuwe Starmix, maar dan ben je toch al snel het dubbele kwijt, en h filter? Dat vindt je echt nergens ook maar een klein beetje in de buurt van deze prijsklasse.

Ik ben alleen zo benieuwd naar de maat slang. Ook ben ik benieuwd naar de zakken. Ik heb zelf nu een oudere Starmix maar werk voornamelijk met 35mm DeWalt gereedschappen, daar past de Starmix slang goed op.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Ik heb sinds kort de Parkside performance drie-laser lijner (voor 90 euro!!!!! Ennnn op accu) en ben helemaal verkocht.

Sterker nog, ik heb deze gisteren binnen gekregen inclusief statief en nu kost hij nog geen €60
Ik wacht nog steeds totdat de performance multitool weer in het assortiment is...
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
259
108
Noardeast-Fryslân
De stofzuiger had ik toevallig enkele dagen geleden gezien op de Franse en Belgische Lidl sites (voor € 249), maar die waren 1 dag later ineens weer verdwenen.

Als wat ik zie op de Franse Lidl site klopt dan komt er nog meer aan in de plug-in bekabelde Performance serie (met de Franse prijzen):

- Reciprozaag 1250 Watt á € 60
- Decoupeerzaag (550 Watt) € 80
- 125 mm Haakse slijper (1.750 watt) á 60
- 230 mm Haakse slijper (2.400 watt) á 100
- Bovenfrees (2.200 watt) á 130

En voor de accu liefhebbers
- 40V combi-hamer slagkracht (vlgs specs) 10J á 179
voor hout niet zo zinvol lijkt mij, maar des te meer als je iets moet slopen.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Sterker nog, ik heb deze gisteren binnen gekregen inclusief statief en nu kost hij nog geen €60
Ik wacht nog steeds totdat de performance multitool weer in het assortiment is...
Die hadden ze vorige maand niet.. ik heb deze:


Groot verschil is dat mijn versie op verwisselbare accu loopt. De accuratie is 2mm/10 meter en die nieuwe van 60 euro is 4mm/10mm. Voor de rest goeie deal man! Fantastisch spul!

Ik vind het wel jammer dat er snel versies uit lijken te gaan. Komen die dan soms weer terug ofzo of is het dan gewoon klaar? Toch gek dat een relatief nieuw product nu op uitverkocht staat en er opeens een ander soort laser te koop is.
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
259
108
Noardeast-Fryslân
Haha, geen rebrand hoor maar eigen gemaakt in Duitsland. Ze hebben wel heel goed gekeken naar Festool.
@Roeland Interessant: tot nu toe lijken het mij vaak Bosch Blauw kopieën. Geldt in ieder geval voor de nieuwe Rotex-achtige en de accu-iunvalzaag. Kun je ook aan geven waar je het op baseert dat het een eigen ontwikkeling is?
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
@Roeland Interessant: tot nu toe lijken het mij vaak Bosch Blauw kopieën. Geldt in ieder geval voor de nieuwe Rotex-achtige en de accu-iunvalzaag. Kun je ook aan geven waar je het op baseert dat het een eigen ontwikkeling is?

Ik baseer dat op het type plaatje met bouwjaar en fabrikant. En de unieke toegepaste electronica.
En ik ben het met je oneens dat de Performance Rotex een kloon is van Bosch blauw eerder is een Bosch blauw een kloon van Makita. De performance bovenfrees 20v lijkt op zowel Makita als Bosch of Dewalt zelfde basis principe. Echter de performance frees heeft een aparte inschakel electronica die ik nog nergens tegen ben gekomen.
Hieronder een plaatje van mijn oude en nieuwe Makita en de Parkside performance en ter vergelijk een plaatje van de Festool Rotex en de Bosch blauw.

E00B5E1F-758F-4771-ACA9-28268F23A43F.jpeg

54AAAC47-6B4E-46D2-95DB-A433761C4C1A.jpeg

F1DC49E7-EC7A-47BD-9932-AFEDE74F8CEB.jpeg

Parkside machines en de performance reeks worden toch ect in Duitsland gemaakt.
Hier type plaatje van de Performance accu slag machine.

2928526A-725E-4F33-BAF3-1C87C95723AA.jpeg

Groetnis,
Roeland
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Fotootje van m’n accu stofzuigertje.

7030652F-C8A7-4AB4-A43C-AD735662EAF2.jpeg

En hier een linkje naar topic Performance boven frees op accu


Groetnis,,

Roeland

Ps bijna alle machines op accu uit de Performance reeks heb ik gepost.
Van decoupeerzaag tot verstekzaag ,cirkelzaag, invalzaag!, etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ik baseer dat op het type plaatje met bouwjaar en fabrikant. En de unieke toegepaste electronica.
En ik ben het met je oneens dat de Performance Rotex een kloon is van Bosch blauw eerder is een Bosch blauw een kloon van Makita. De performance bovenfrees 20v lijkt op zowel Makita als Bosch of Dewalt zelfde basis principe. Echter de performance frees heeft een aparte inschakel electronica die ik nog nergens tegen ben gekomen.
Hieronder een plaatje van mijn oude en nieuwe Makita en de Parkside performance en ter vergelijk een plaatje van de Festool Rotex en de Bosch blauw.

Bekijk bijlage 141361

Bekijk bijlage 141362

Bekijk bijlage 141363

Parkside machines en de performance reeks worden toch ect in Duitsland gemaakt.
Hier type plaatje van de Performance accu slag machine.

Bekijk bijlage 141369

Groetnis,
Roeland
Wel vreemd dat de machine al drie jaar oud is.
 

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
93
40
Schouwen-Duiveland
Even een leek vraag van mijn kant.

Ik heb een Metabo SXE 3125 exentrische schuurmachine. Wat is het verschil met mijn Metabo en de rotex machines die hier besproken worden?
Ik neem aan dat rotex staat voor roterend en excentrisch maar dat mijn metabo draait ook rondjes en gaat heen en weer door het exentrische gedeelte.
Is mijn Metabo ook een rotex machine?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Hoezo vreemd??

Heb deze machine een drie jaar terug aangeschaft en voor het zware schroefwerk uitermate geschikt.

Groetnis,
Roeland

Ps het fotootje was een voorbeeldje van en machine type plaatje van Parkside.
Ik ging er vanuit dat het de nieuwe schuurmachine was, maar dat is inderdaad niet zo.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Ik had begrepen dat Parkside rebrands zijn van grotere paraplu merken zijn, maar wellicht is de performance lijn echt eigen design.

Ik heb sinds kort de Parkside performance drie-laser lijner (voor 90 euro!!!!! Ennnn op accu) en ben helemaal verkocht. Als het assortiment performance niet groter was zou ik wellicht overstappen van de grote merken naar dit accu platform (doe ik wellicht alsnog aangezien de lijn steeds meer uitbreid). De performance lijn is écht goed. Waar vind je een drielijn groene laser op accu onder de 500 euro? En de marges zijn nog beter dan mijn DeWalt laser (2mm op 10 meter ipv 3mm op 10 meter). De bouwkwaliteit is ook perfectos. Daarbij is de kleurstelling (pikzwart) vet. Ik vind deze zuiger er wel echt top uit zien. Ik zat zelf te loeren naar een nieuwe Starmix, maar dan ben je toch al snel het dubbele kwijt, en h filter? Dat vindt je echt nergens ook maar een klein beetje in de buurt van deze prijsklasse.

Ik ben alleen zo benieuwd naar de maat slang. Ook ben ik benieuwd naar de zakken. Ik heb zelf nu een oudere Starmix maar werk voornamelijk met 35mm DeWalt gereedschappen, daar past de Starmix slang goed op.
Nou zonder het zeker te weten durf ik te stellen dat parksite / Lidl deze ergens inkoopt en niet zelf ontwikkeld.
Zit er dik in dat het een ontleed merkartikel is wat ergens in china gekopieerd is. Reverse engineering ipv zelf ontwerpen scheelt wat muntjes.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Even een leek vraag van mijn kant.

Ik heb een Metabo SXE 3125 exentrische schuurmachine. Wat is het verschil met mijn Metabo en de rotex machines die hier besproken worden?
Ik neem aan dat rotex staat voor roterend en excentrisch maar dat mijn metabo draait ook rondjes en gaat heen en weer door het exentrische gedeelte.
Is mijn Metabo ook een rotex machine?

Nee volgens mij niet een excenter gaat inderdaad heen en weer (excentrisch) en draait rondjes maar dan is het nog geen Rotex met werkstand.
Een Rotex heeft in de werkstand een enorme afname vergelijkbaar met een bandschuurmachine!
Een Rotex zijn dus twee machines in 1.

Groetnis,
Roeland
 
  • Leuk
Waarderingen: Triek77

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Nou zonder het zeker te weten durf ik te stellen dat parksite / Lidl deze ergens inkoopt en niet zelf ontwikkeld.
Zit er dik in dat het een ontleed merkartikel is wat ergens in china gekopieerd is. Reverse engineering ipv zelf ontwerpen scheelt wat muntjes.
If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck, then it just may be a duck.......
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.