Nieuweling met grote dromen meld zich.

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.248
539
Eanske
ingoogni.nl
Als ik aan een rondtrekkend meubelmaker en -hersteller denk dan zie ik een pipowagen voor me, met balkonnetje en hangmat. Daarin een klassieke werkbank en een kist met handgereedschap, wat zagen aan de muur en een schap met profielschaven. Misschien een slijpsteen op dat balkonnetje zodat je ook als scharensliep je slag kunt slaan.

;)
 
  • Haha
Waarderingen: ope1967 en Champ

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.852
904
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Als ik aan een rondtrekkend meubelmaker en -hersteller denk dan zie ik een pipowagen voor me, met balkonnetje en hangmat. Daarin een klassieke werkbank en een kist met handgereedschap, wat zagen aan de muur en een schap met profielschaven. Misschien een slijpsteen op dat balkonnetje zodat je ook als scharensliep je slag kunt slaan.

;)
Of een bodger - een rondtrekkende houtdraaier met een wipdraaibank - die ter plaatse uit groen hout stoelpoten draait voor plaatselijke meubelmakers...
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.452
397
Dordrecht
Geen kritiek, maar meer verbazing:
Je bent begonnen met een aankoop van geReedschap dat je eenmalig of laagfrequent gebruikt, terwijl je nog nul basisgereedschap hebt, om vervolgens een cnc te willen kopen om voor dat weinig gebruikte gereedschap een doos te maken om hem in te laten verstoffen, terwijl je dus geen basisgereedschap hebt??
Is dat niet een beetje dat bovengenoemde paard áchter de pipowagen spannen?
 
  • Leuk
Waarderingen: lemen en Champ

Champ

Actieve deelnemer
25 feb 2023
64
15
Nederland
Geen kritiek, maar meer verbazing:
Je bent begonnen met een aankoop van geReedschap dat je eenmalig of laagfrequent gebruikt, terwijl je nog nul basisgereedschap hebt, om vervolgens een cnc te willen kopen om voor dat weinig gebruikte gereedschap een doos te maken om hem in te laten verstoffen, terwijl je dus geen basisgereedschap hebt??
Is dat niet een beetje dat bovengenoemde paard áchter de pipowagen spannen?
Waar nodig kan ik tools lenen tot ik ze zelf heb aangeschaft. Een parfguide tja die heeft niet iedereen liggen.
Een CNC machine zal ik zelf ook niet aanschaffen. Ik maak het design zelf (tips zijn altijd welkom) en dan lever ik het af bij een bedrijfje dat zo'n ding heeft staan.

Wat is de gemiddelde leeftijd hier? De laatste Pipo aflevering was in 1980. :p
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.168
2.631
Als je zo door gaat, kan je beter een groot rijbewijs gaan halen. Dan kan al je gereedschap in de bakwagen en dan hang je daar een tabbert achter.
 
  • Leuk
Waarderingen: lemen

Champ

Actieve deelnemer
25 feb 2023
64
15
Nederland
Als je zo door gaat, kan je beter een groot rijbewijs gaan halen. Dan kan al je gereedschap in de bakwagen en dan hang je daar een tabbert achter.
Moet even goed puzzelen maar met een laadruimte van ongeveer 5m kan je best een hoop kwijt.
Vrees eerder voor de hoogte want ik tik bijna de 2m aan.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.168
2.631
Ik weet niet wat voor bus een laadlengte van 5 meter heeft, maar op een b kenteken houd je niet veel laadvermogen over. Zelfs niet in een gewone bus, met een simpel camperinterieur.
 

Champ

Actieve deelnemer
25 feb 2023
64
15
Nederland
Ik weet niet wat voor bus een laadlengte van 5 meter heeft, maar op een b kenteken houd je niet veel laadvermogen over. Zelfs niet in een gewone bus, met een simpel camperinterieur.
Mercedes Sprinter, de extra lange versie. Aan gewicht mag er dan nog ongeveer 1200kg bij.

Mercedes Sprinter XL.png
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.168
2.631
Dat is een mooie ruime bus. Van die 1100 kg laadvermogen gaat af; camperinrichting simpel, 300 kg, een gasfles, een jerrycan drinkwater, twee mensen, campingtafel, twee stoelen, kleding, potten en pannen, blikjes en flesjes, shampoo, wasmiddel. Bedenk het maar. Mijn mercedes was 2 meter korter. Zo'n grote bus kan je moeilijk parkeren . Hij past niet in een standaard parkeer vak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.852
904
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Dat is een mooie ruime bus. Van die 1100 kg laadvermogen gaat af; camperinrichting simpel, 300 kg,
Das wel een hele lichte camperinrichting ;-) Onze Hymer (524) was leeg al bijna aan zijn max gewicht, geladen met bagage en 3 personen over zijn max laadvermogen volgens het typeplaatje. Toen wij ooit naar Ierland gingen moesten we in Holyhead voor de ferry gewogen worden. Als mijn bijrijders toen niet waren uitgestapt hadden we niet meegemogen ;-)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.168
2.631
Mijn camperinrichting bestond uit een dubbel bed een ladekastje en een koelkast. Het meeste gewicht zat in de bekleding van de bus. Plaat hout op de vloer en bekleding van de wanden. Maar als je wat langer op reis gaat, neem je toch wat meer mee, dan een weekeindje festival. Zo'n ding is dan gauw vol en te zwaar. Ik heb een maand lang met een broodrooster op mijn bed rondgereden, omdat de vrouw hem zo leuk vond, maar er geen plek voor was.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.