Nieuwe tools topic

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Vandaag heb ik een al wat oudere Festool CS 70 EB gekocht. De zaag stond al enige tijd op Marktplaats en was al 2 keer in prijs gezakt. Ik heb er behoorlijk lang over getwijfeld, want de zaag zag er op de foto's niet heel geweldig uit. Maar omdat het een verkoper was waar ik al eerder Festool gereedschap had gekocht wilde ik wel een bod doen. Gezien de staat heb ik het ruim onder de verlaagde vraagprijs gedaan. Zelfs een heel stuk onder zijn minimale biedprijs. Het verbaasde mij dat hij toch akkoord ging. Wat nog meer mee viel is de staat van het apparaat. Optisch is het niet meer de mooiste, maar technisch nog helemaal in orde. Alleen het zaagblad is bod. Nu ben ik de eigenaar van mogelijk de goedkoopste CS 70 EB van Nederland :).

IMG_0016_zpsvsh4f8ct.jpg


IMG_0015_zpsbmsa9sqo.jpg


Er zat geen langs- of dwarsgeleider bij en dat is waarschijnlijk waarom deze zo lastig te verkopen was. Voor mij is dat geen probleem. De dwarsgeleider wordt mijn Incra 1000SE. Die past niet standaard, dus ik wil een sleuf frezen in de tafel, zoals hier:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


De langsgeleider wordt mijn Incra LS Positioner. Ik twijfel nog of ik die samen met mijn bovenfrees in een gecombineerde zaag/freestafel bouw of dat ik er 2 losse machines van maak. In het laatste geval dan zou dit een optie zijn:

incra-werkstatt2.jpg


incra-werkstatt3.jpg
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik zal jullie op de hoogte houden. Misschien wordt het apart topic, maar misschien plaats ik het ook hier. Het ligt er aan wat ik ga doen (en daar ben ik nog niet over uit).
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Daar wordt aan de deur geklopt wat zou dat zijn...

20161110_162045.jpg
Dado set / 80 tands chromium blad
 
Laatst bewerkt:

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ahh jammer dacht misschien heb je ook een dw745.
De mijne ondersteund Helaas geen dado blades :(

Nee helaas niet. De DWE7491 die ik heb ondersteund het wel gelukkig.
Je zou eens kunnen kijken naar een DIY oplossing met 2 bladen naast elkaar met een stukje fietsbinnenband ertussen.
Is iemand op youtube die dat al jaren doet met succes. Al moet ik erbij zeggen, geheel op eigen risico natuurlijk.

Ik zit zelf nog ff te dubben of ik uit de USA ga bestellen of hier in NL.
De dado uit de USA zijn van DeWalt zelf en hier in NL kan je CMT krijgen bij Rekord.nl
CMT is wel beter van kwaliteit denk ik, maar het scheeld wel ff €120
 

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
Nee helaas niet. De DWE7491 die ik heb ondersteund het wel gelukkig.
Je zou eens kunnen kijken naar een DIY oplossing met 2 bladen naast elkaar met een stukje fietsbinnenband ertussen.
Is iemand op youtube die dat al jaren doet met succes. Al moet ik erbij zeggen, geheel op eigen risico natuurlijk.

Ik zit zelf nog ff te dubben of ik uit de USA ga bestellen of hier in NL.
De dado uit de USA zijn van DeWalt zelf en hier in NL kan je CMT krijgen bij Rekord.nl
CMT is wel beter van kwaliteit denk ik, maar het scheeld wel ff €120

Viepert

Kan er op de Dewalt dwe 7491 een dado set? dan wordt het tijd dat ik mijn bosch gts 10 xc aan de kant ga schuiven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.