Nieuwe tools topic

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
Ik heb em bij Toolnation vandaan.
De as = 5/8 door de ring/moer kan je er een 30mm asgat blad op doen.
As wat uitsteekt vanaf de flens waar het blad tegenaan komt (motorzijde) is net ff onder de 3cm. Moeilijk meten met de schuifmaat. Enige wat ik als "probleem" zou kunnen zien is dat het schroefdraad gelijk 4mm buiten de flens begint. Als je dus een dado van 18mm wil maken dan kan dat wel, maar dan zit het grootste gedeelte van de dado stack dus op het schroefdraad. Lijkt mij geen probleem. De ring en moer hebben dan nog meer dan genoeg ruimte om goed vast te kunnen zetten. Ik ga nog eens een mailtje sturen naar Dewalt USA kijken wat hun zeggen over een dado. Zal waarschijnlijk wel een andere ring opmoeten.

viepert. Mocht er een ring op moeten kan ik die wel
maken voor jou en mij. Ik heb hem ook besteld bij toolnation gisteren.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ow die haal ik hier gewoon in de buurt joh.
100mtr verderop zit een USA autogarage. Als ik amerikaanse maten nodig heb loop ik daar altijd ff langs.
 
P

Pel

Guest
Dat is een typische eigenschap, losse ring om er een 30mm as van te maken. Daar heb ik tot nu toe nog niets over gehoord gelezen.

@ Klaasjandiederik, ik wil mij er eigenlijk niet bemoeien, maar de pasringen zijn even dik als het zaagblad en zitten bij het zaagblad, daar kun je de as wat groter maken. Echter de pasring mag natuurlijk nooit groter zijn als de flens van de zaag.

Groet Pel.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Dit wat ik bedoelde met ring

20161119_233137.jpg
20161119_233127.jpg

Als ik een dado bestel dan wordt het een 5/8 enige wat ie dan moet doen is die ring weglaten en een gewone moer ring ertussen doen zodat de kracht verdeelt wordt. De dado stack rust dan gewoon op de as ipv een extra bus oid.
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Een 'nieuwe' zaagtafel, JET JTS 250:
507.jpg


Staat hier al een paar weekjes in de kelder, maar nu pas de tijd gevonden om hem af te stellen, het blad proper te maken en te herstellen. De linkse roltafel moest wat op hoogte gesteld, en de hoogteverstelling van de zaag werkte niet meer. Gelukkig waren beide snel en relatief eenvoudig op te lossen. Ik denk dat enkel de parallelgeleider nog een klein beetje bijgesteld moet worden, voor de rest zaag hij zeer precies en prettig!
Gelijk ook een HBM onderstel bij gekocht, zodat ik hem kan verrijden. De gewone wieltjes die ik er onder gemonteerd had waren al snel geplooid door het grote gewicht.

Gekocht via marktplaats, heeft hier nog ergens als tip op het forum gestaan, waarvoor dank!

Misschien al een bijkomend vraagje: Volgens de specificaties heb je een zaagblad van 250mm nodig. Ik heb zelf al een aantal bladen van 260mm van mijn vorige (Makita 2704). Die bladen hebben dezelfde asmaat, en ze draaien vrij als ik ze er op zet. Ik neem aan dat het geen kwaad kan om die bladen van 260mm ook te gebruiken? Echt zwaar belasten zal ik de zaag niet doen, hoogstens eik van 4cm schulpen. Om af te korten gebruik ik quasi altijd een afkortzaag.
 
Laatst bewerkt:

thomasgalenkamp

Actieve deelnemer
28 jul 2014
26
0
24
Zwolle
Ik heb zelf een multico ts25 staan, moet ook een 250 mm blad op maar kan een blad tot 350 hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat 260 dan kwaad kan..
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Na diverse reviews, ook in dit forum, te hebben gelezen,. ook maar een fatsoenlijke boormachine aangeschaft. Bij de Hornbach, in Münster, voor € 254,--.

Werkt Prima! Blij mee....

20161130_185046.jpg
 

hopmangj

Actieve deelnemer
2 sep 2015
68
0
Vandaag de Bosch GSR 18 v-ec met 2x 4Ah accu ontvangen voor nog net geen 200 euro :D
06019e91702.jpg
Ik kon het niet laten voor dat geld :)
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Mooie dingen hierboven weer allemaal :cool: :cool:

Mooi apparaat, ik heb het zusje van Makita.
Wel zuinig aan met die klopboorfunctie, daar houden die accu schroeftollen niet echt van...
Hmzzz, dat is niet mijn ervaring. Misschien heb je een pech geval gehad, maar de Bosch Blauw accuklopboren die ik heb (gehad) gaan nog allemaal even goed :eek:

Wat gaat er dan volgens jou kapot eraan?

Grtz,

Atmoz
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.702
101
Utrecht
Wat gaat er dan volgens jou kapot eraan?

Die van mij doet het nog uitstekend hoor :)

Je moet gewoon het juiste gereedschap voor de juiste klus blijven gebruiken...
Dus wanneer je in beton gaat kloppen, pak dan een echte klopboor :)

That's basically it...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.