Nieuwe tools topic

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Zo :D

20160223_184207.jpg
20160223_184223.jpg
20160223_184343.jpg

Heb mij zelf getrakteerd. Alleen nog een slagschroevendraaiert zonder accu's!

Mooi ding, zeker met de drie 4Ah accu's. Ze hebben zelfs een batterij indicator!
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Je kan het er natuurlijk maar - quasi - gratis bij hebben gekregen, maar waarom doet Makita er nou een breekmes bij :)
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Je kan het er natuurlijk maar - quasi - gratis bij hebben gekregen, maar waarom doet Makita er nou een breekmes bij :)

Geen idee, en het zijn nog een tig aantal zelfde bitjes (twee keer de zelfde set) en alle metaal boren heb ik nu dubbel :rolleyes:

Ik kwam achter af pas te weten dat ze ook de zelfde set verkopen maar zonder accesoires en mbox 1 voor 90 euro goedkoper. Maja achteraf is niet van te voren. Dus te laat!
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik gebruik zo'n dingen al ongeveer 13 jaar.. Ik heb op die tijd 2 Dremels stuk gekregen, eentje waarvan het asje niet meer gecentreerd draait en eentje op batterij waarvan het blokkeermechanisme om zeep is. De drie Aldi-versies daarentegen werken nog allen naar behoren :rolleyes: En dat zeg ik niet graag, want gereedschap is voor mij iets waar ik steeds probeer te kiezen voor de beste kwaliteit (naar gelang het beschikbare budget, uiteraard).

Feit is en blijft wel dat de freesjes, slijpschijfjes en andere toebehoren aanzienlijk beter zijn van Dremel zelf.

Petrolhead: Je bedoelt neem ik aan die knop die je naar voren schuift?
Het blokkermechanisme zit vast met een veertje met een oogje om een plastic stiftje en soms wil het veertje wel'ns los schieten.
Als je die 6 schroeven losdraait en je tilt vooraan de as iets op dan kan je zo zien of het veertje los is of dat er wellicht een nieuw veertje op moet wat je ook niet de kop kost.
In het ergste geval is de plastic knop gebroken waarmee je het mechanisme vastzet, dan is het een kwestie van een plastic knopje bestellen.
Dan kan je 'm eventueel weer gebruiken of heb je in ieder geval eentje reserve.
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Super tof,
Heb m'n bestelling van Teygeler binnen met een Starrett 150mm combinatie winkelhaak en Veritas marking guage met fijninstelling. Nu nog even een beetje geduld hebben op onze oosterburen, vandaar is er een Bosch GEX 125 -150 ave onderweg :D
 

PeterVD

Actieve deelnemer
24 nov 2015
46
0
Wateringen
Bij een bedrijfsverplaatsing kwam een Centauro 600ST lintzaag beschikbaar. Het was niet direct mijn bedoeling om een grote lintzaag aan te schaffen maar wilde deze voor 375 Euro niet laten lopen. En als bonus zaten ook nog 4 verschillende zaaglinten bij. Ik had nooit van Centauro gehoord en heb om te proberen een 94mm balk geript en de machine loopt / zaagt als een zonnetje.
 

Bijlagen

  • lintzaag.jpg
    lintzaag.jpg
    33 KB · Weergaven: 363

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Peter VD daar ga je plezier aan beleven ik heb er ook zo eentje nu met linten van TS zaagt door eik als boter.
009.jpg
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Peter; een Centauro is echt top!
En voor die prijs, wat een bofkont ben je!
Gelukkig heb je de ruimte ervoor en de 400 v aansluiting want ik neem aan dat deze op krachtstroom loopt?
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
En hop deze er ook bij! Kon het niet laten voor 125 euro (body) om er dan eindelijk een te hebben!

20160225_170617.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.