Nieuwe tools topic

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
DSCN1829.jpg
Deze digitale hoekmeter moet me helpen om het zaagblad mijn Robland houtcombiné een beetje precies in te kunnen stellen...
DSCN1830.jpg
Heel spijtig dat Baptist bij iedere verzending er een berg milieuonvriendelijke rotzooi aan toevoegt...
Ik begrijp heel goed dat ze hun producten ongeschonden bij de bestemmeling willen krijgen, maar dat kan met meer ecologisch verantwoorde materialen zoals papier en karton evenzeer, ref. Duitsland.
En de uiteindelijke klant moet dan niet opdraaien voor afvalverwerking...
Baptist heb ik hier al meermaals op gewezen, maar geen reactie.
En ik dacht dat wij van onze noorderburen nog lessen te leren hadden i.v.m. het milieubewust zijn:confused:
Dit moest er toch even uit.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Mag ik mischien weten wat je voor die meter betaald heb?
Ik heb namelijk exact dezelfde bij aliexpress vandaan voor €20.39

Digital Protractor Inclinometer Digital Bevel Box level tool electronic angle gauge with Magnetic Base
http://s.aliexpress.com/yA7jAVfm
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Mag ik mischien weten wat je voor die meter betaald heb?
Ik heb namelijk exact dezelfde bij aliexpress vandaan voor €20.39

Digital Protractor Inclinometer Digital Bevel Box level tool electronic angle gauge with Magnetic Base
http://s.aliexpress.com/yA7jAVfm

50€, zonder verzendkosten,
Front en bediening is wel verschillend, maar de prijs verschilt nog het meest:mad:
had ik dit geweten
en dan nog een hoop plasticafval, waarvoor ik nog extra dien te betalen voor de verwerking ervan:mad::mad:
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
De spullen van aliexpress zien er misschien exact hetzelfde uit, maar dat zijn ze verre van.....
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
In het autowereldje heb ik er veel ervaring mee.. Stoelen, gordels, onderdelen van de motor, plaatdelen, stuurtjes, etc etc etc... ALLES wordt geïmiteerd! Het onderdeel zelf, de verpakking en zelfs de keurmerken worden tegenwoordig enorm goed nagemaakt! :rolleyes:
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
De reviews waren zeer lovend.
Het apparaat werkt prima.
En ik vermoed dat die van baptist ook gewoon uit china komt.

Je kan gewoon retourneren binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Nou, zojuist een MFT Kapex gescoord met een oude stijl draagarm erbij. :D

afkort aanslag.jpg
MFT Kapex.jpg

De vriendelijke verkoper had beide aanslagen liggen, maar gebruikte ze niet. En hij wilde wel afstand doen van 1, die ik wel over wilde nemen. :D

Nu nog de MFT/3 tafel met de VL module drager erbij, en dan is de schuur wat dat aangaat naar wens. Binnenkort de timmermanswerkbank op het forum te koop aanbieden. ;)
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Vandaag m'n nieuwe multitool binnengekregen.
Zo'n goedkoop ding van Mannesmann met 2 jaar garantie.
Ik kon kiezen: of een flexibele as voor m'n oude Dremel of voor een tientje meer een complete set, ik koos voor het laatste.
M'n Dremel van 30 jaar oud deed het nog wel maar moet wel even worden schoon gemaakt want toen ik 'm vorige week even probeerde kwam het oude marmer stof eruit geblazen.
Indertijd gebruikte ik 'm voor het laatste vormgeven (na het bikken) en polijsten van beelden maar dat was nog toen je voor een Dremel nog geen flexibele as had en de hele dag zo'n multitool in je hand was na wat uurtjes best wel zwaar en het vormgeven gaat beter vanuit je vingers dan je hand dus nu ik dit weer wil gaan doen besloot ik een flexibele as te kopen.
Het leuke is dat die flexibele as van Mannesmann ook op die Dremel past (hoezo kopie?)
Wel merk ik dat ondanks dat de Dremel 125 watt is en de Mannesmann 135 watt de Dremel toch beter op toerental blijft als de as een beetje in een bocht loopt dus de Dremel kan wat meer weerstand hebben.
Aan de andere kant; de Dremel maakt iets meer lawaai en loopt iets rauwer, dat nieuwe ding draait stiller, misschien ook deels een kwestie van onderhoud want die Dremel is nog nooit open geweest.
Dus voor de gebruikers van een Dremel; als je een flexibele as wilt koop dan gewoon zo'n complete set van Mannesmann dan heb je een multitool in reserve plus nog wat extra slijpstaafjes enz.

Hier de Mannesmann

P1000727 [800x600].jpg

En de Dremel met as

P1000728 [800x600].jpg
 
Laatst bewerkt:

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Ik gebruik zo'n dingen al ongeveer 13 jaar.. Ik heb op die tijd 2 Dremels stuk gekregen, eentje waarvan het asje niet meer gecentreerd draait en eentje op batterij waarvan het blokkeermechanisme om zeep is. De drie Aldi-versies daarentegen werken nog allen naar behoren :rolleyes: En dat zeg ik niet graag, want gereedschap is voor mij iets waar ik steeds probeer te kiezen voor de beste kwaliteit (naar gelang het beschikbare budget, uiteraard).

Feit is en blijft wel dat de freesjes, slijpschijfjes en andere toebehoren aanzienlijk beter zijn van Dremel zelf.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Nieuwe afkortzaag gekocht.
Na lang zoeken is het de Bosch GCM 12 JL geworden.
122129-101528-660x350.jpg


Zodra hij binnen is ga ik hem uitgebreidt revieuwen in het daarvoor bestemde topic.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.