Nieuwe tools topic

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Mooie spullen weer! En flink in de bus geblazen, 't zijn allemaal niet de minste merken en uitvoeringen! :D

Ah , als je Festool koopt merk ik dat er hier veel zijn die dat overkill/te duur vinden, en daarentegen zijn er dan weer veel die dan weer vertellen dat je beter Mafell koopt... Tja, m'n oudste Festool toestellen zullen inmiddels bijna 15 jaar oud zijn ofzo , en ik heb hier al best wel wat staan van het merk ( meerdere schaven, schuurmachines, decoupeerzaag, 2 duikzagen, bovenfrees, schroefmachines, stofzuiger en een pak toebehoren) en ik kan niet zeggen dat er één toestel me al in de steek heeft gelaten... Ik hou dus van het merk, enige wat er nog ontbreekt is een Kapex120 , maar ik heb vorige week m'n 15 jaar oude Elektra Beckum die totaal niet meer haaks zaagde even helemaal uit elkaar gehaald en netjes terug in elkaar gezet en afgesteld, doet weer perfect z'n werk dus momenteel geen Kapex van doen...

De Dewalt bovenfrees heb ik simpelweg gekocht omdat ik een zware (2000W) machine wou voor een freestafeltje , ik heb al een Festo 1010 maar die is daarvoor te licht en een Festo 2000 model kopen lijkt me geld door de ramen gooien als het maar om onder een tafeltje te hangen is, die Dewalt zal dat zeker even goed doen denk ik.

Dit zou het moeten worden, geen spectaculaire dingen, simpel robuust en behoorlijk precies , meer hoeft voor mij niet :

wssbnr.jpg


e13dvp.jpg


20kvc7b.jpg


2ir11yr.jpg
 

Clifdon

Nieuw lid
4 sep 2012
17
1
Ik ben heel erg benieuwd naar dat tafeltje. Zelf wil ik ook iets dergelijks in elkaar gaan zetten binnenkort. Als ik het mag vragen; Wil je extra goed fotos maken hoe de geleiding in elkaar gaat steken? Gaaf idee zo ver ik kan zien. Die Bosch/Motedis profielen lijken mij alleen wel erg duur. Al heb je misschien niet echt heel veel meters nodig.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ah , als je Festool koopt merk ik dat er hier veel zijn die dat overkill/te duur vinden, en daarentegen zijn er dan weer veel die dan weer vertellen dat je beter Mafell koopt... Tja, m'n oudste Festool toestellen zullen inmiddels bijna 15 jaar oud zijn ofzo , en ik heb hier al best wel wat staan van het merk ( meerdere schaven, schuurmachines, decoupeerzaag, 2 duikzagen, bovenfrees, schroefmachines, stofzuiger en een pak toebehoren) en ik kan niet zeggen dat er één toestel me al in de steek heeft gelaten... Ik hou dus van het merk, enige wat er nog ontbreekt is een Kapex120 , maar ik heb vorige week m'n 15 jaar oude Elektra Beckum die totaal niet meer haaks zaagde even helemaal uit elkaar gehaald en netjes terug in elkaar gezet en afgesteld, doet weer perfect z'n werk dus momenteel geen Kapex van doen...

Ik zou bijna zeggen "beetje jammer dit", want ik bedoelde het niet zo! 't Was om te plagen en: de Woodpecker! :D Mooi ding is dat zeg.. Ik heb overigens ook een groen/grijze schuur met wat oranje en blauw en geel ertussen.

Dus, de reactie was bedoeld als "Mooie spullen!" met een jaloerse knipoog vanwege de Woodpecker en de Domino... :'(
 

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Ik zou bijna zeggen "beetje jammer dit", want ik bedoelde het niet zo! 't Was om te plagen en: de Woodpecker! :D Mooi ding is dat zeg.. Ik heb overigens ook een groen/grijze schuur met wat oranje en blauw en geel ertussen.

Dus, de reactie was bedoeld als "Mooie spullen!" met een jaloerse knipoog vanwege de Woodpecker en de Domino... :'(

Had ik helemaal ook niet zo begrepen hoor Klaas ! Ik had hier ook wel al gelezen dat je Festool wel kan smaken :)

Tja , die Woodpeckers haken, die moest ik al 15 jaar geleden gehad hebben, na enkele dagen weet ik al 100% zeker dat ik daar veel plezier ga aan hebben ! Ze zijn ook echt wel retecorrect , ik ben beroepshalve in de mogelijkheid om heel erg precieze opmetingen te doen ( CNC metaal freeswerk enzo ) , ik heb dus ook een stevige Mitutoyo meetbank ter beschikking en uit nieuwschierigheid heb ik deze week eens de 300mm winkelhaak opgemeten , die is echt gewoon de perfectie !
 

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Ik ben heel erg benieuwd naar dat tafeltje. Zelf wil ik ook iets dergelijks in elkaar gaan zetten binnenkort. Als ik het mag vragen; Wil je extra goed fotos maken hoe de geleiding in elkaar gaat steken? Gaaf idee zo ver ik kan zien. Die Bosch/Motedis profielen lijken mij alleen wel erg duur. Al heb je misschien niet echt heel veel meters nodig.

Dit zijn aluprofielen die we op de zaak zelf hebben ontwikkeld en een matrijs voor hebben laten maken bij een alu extruder , we hebben een 50x50 en een 100x50 profiel , hiervan laten we nu en dan naargelang de nood een paar 100m van die profielen maken ( in lengtes van 12m ) , qua kostprijs valt dit best goed mee.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Had ik helemaal ook niet zo begrepen hoor Klaas ! Ik had hier ook wel al gelezen dat je Festool wel kan smaken :)

Tja , die Woodpeckers haken, die moest ik al 15 jaar geleden gehad hebben, na enkele dagen weet ik al 100% zeker dat ik daar veel plezier ga aan hebben ! Ze zijn ook echt wel retecorrect , ik ben beroepshalve in de mogelijkheid om heel erg precieze opmetingen te doen ( CNC metaal freeswerk enzo ) , ik heb dus ook een stevige Mitutoyo meetbank ter beschikking en uit nieuwschierigheid heb ik deze week eens de 300mm winkelhaak opgemeten , die is echt gewoon de perfectie !

Da's nu niet aardig RDE, ik zat al naar de 200mm en die 300mm te kijken en nu moet ik geld gaan reserveren! :D

Oh en die Kapex, da's wel de moeite waard als je er een jong gebruikt kan vinden zoals ik, voor een goede prijs. Ik moet de zuiverheid nog meten met een goede haak (die ik nog niet heb, maar ik weet wel welke ik moet hebben nu, dankzij jou ;) ), maar op het oog lijkt dat meer dan prima.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Dit zijn aluprofielen die we op de zaak zelf hebben ontwikkeld en een matrijs voor hebben laten maken bij een alu extruder , we hebben een 50x50 en een 100x50 profiel , hiervan laten we nu en dan naargelang de nood een paar 100m van die profielen maken ( in lengtes van 12m ) , qua kostprijs valt dit best goed mee.

Lol nog een buurman :) veel west-vlamingen bezig met hout precies :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Gisteren een draaibank opgehaald, ik had wel iets staan maar het ding lonkte niet echt, kon geen chuck op stond maar stof te happen
Op MP kwam er een HBM1100 voorbij dus heb ik mijn bankje verkocht en de HBM gekocht
Er staat hier ergens een topic van iemand die er nieuw onderstaal heeft onder gemaakt (gelast van staal) maar dát topic kan ik niet meer vinden :( als iemand het weet te vinden, linkje aub) en dat zou ik ook graag willen doen

Vandaag heb ik mijn nieuwe (2e hands) lintzaag opgehaald, een Elektra beckum BAS 450 én meteen bij Ian (tuffsaws) 4 zaaglinten besteld

3/4 Supertuff premium, 3/4-tpi vario tooth setting (mooie strakke zaagsnede)
3/4 Supertuff fastcut, tpi-fastcut (om grote blokken te zagen/schulpen)
3/4 Supertuff sabrecut 3tpi (tbv groen hout)
1/4 Supertuff carbon 14tpi (tbv figuren/rondingen zagen)

Nu nog met een week of 2 bij ronald een chuck ophalen en ik ben nog orienterend voor een slijpvoorziening (voor de draaibeitels straks)
Tevens mag ik bij Jan Pranger de eerste schreden op draaiervlak maken (hoe tof is dat !) en dan weet ik ook welke beitel(s) ik wil kopen, dus daar zal ik ook wel voor bij ronald terecht komen (package deal ;))

Dan nog volgende week de Jet 22-44 ophalen in duitsland die ik gekocht heb via Ebay en dan is mijn spaarpotje weer leeg (nee ik heb geen loterij gewonnen, maar had wat extra gespaard én overbodig gereedschap verkocht)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Om wat dingen te kunnen vlakken met een bovenfrees heb ik onlangs een freesbit in china besteld via AliExpress
De bit is wel 12,7 mm (half inch) dus ik moet nog even een spantang voor mijn festool scoren, maarja, als je een paar keer een bitje besteld heb je die al snel terug verdiend

7,00 $ inclusief verzenden

Het ziet er goed uit en voelt goed aan, kan hem nog niet proberen maar als het net goed freest als de bitjes van Ecotools ben ik dik tevreden

De vertalingen zijn ook altijd erg leuk :)

Schachtdiameter: 1/2"( 12,7 mm)
Cutting edge diameter( ced): 2"( 50,8 mm)
Mes diepte: 0.591"( 15mm)
Schacht lengte: 1,380"( 35mm)


pakket zijn onder meer
1 x onderkant schoonmaken frees

20160210_130230.jpg

20160210_130326.jpg

Mijn bestelde zaaglinten hebben deze kant van de plas bereikt, die zullen denk ik voor het weekend in huis zijn

Your item, posted on 08/02/16 with reference LV33XXXXXXXXXXXX has been passed to the overseas postal service for delivery in NETHERLANDS
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Geen idee Willem, niet naar gekeken, maar dat zou zeker een slok op een borrel schelen
maarja....hoe weet ik of het er één is dit past, waarop selecteer je ?

Mee eens Jan, ziet er nog goed uit ook, voelt goed scherp, ben benieuwd hoe het freest (al zal ik hem minder hard nodig hebben nu er een Jet22-44 aan komt :)
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Hoe is de algehele ervaringen met frezen gekocht via aliexpress?
Ik zit zelf te kijken op een vertek-verlijmfrees(lockmitre joint), gezien het aantal meters dat ik er mee moet frezen (circa 20m) zou me dat toch wel een bak met geld schelen ten opzichte van een cmt frees

Met vriendelijke groet,
woody
 

zzoemie

Actieve deelnemer
18 dec 2013
66
0
8770 Ingelmunster, België
Ah ja, maar met alleen de t-track mis je het handigste wat de Incra Track en Flip Fence (en LS fence) wel hebben, de 1mm vertandingen, eenmaal gekalibreerd (fluitje van een cent) kun je hier echt tot op de mm nauwkeurig meewerken.

Heb zelf een Incra Track met flip-stop op mijn MFT tafel en dat werkt erg fijn. Als ik het nog eens overnieuw zou doen zou ik voor de Incra Flip Fence met shop-stop gaan. Deze is namelijk ook compatible met de Incra Mitre's, de gewone niet.

Hoi, heb je hier foto's van? Ik speel ook met dat idee doch ik zie het princiepe nog niet helemaal duidelijk.
Groet, zzoemie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.