Nieuwe tools topic

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.278
171
Halverwege Utrecht en Amsterdam
@Klaas; Klopt. Foto gemaakt met de iphone. Als ik de foto op de laptop open dan staat 'ie normaal. En bij het uploaden dus op z'n kop.
Snap er niets van...
Als je hem op een windhoos pc/laptop opent moet je hem even op zijn kant zetten en weer goed zetten, daarna slaat windows de juiste orientatie op, even proberen.

Hele mooie machine, ik heb met zo'n tafel 35 jaar geleden mogen hobbyen maar wat een genot zo'n tafel.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Dank voor jullie reacties! Ben er dan ook geweldig blij mee.
@Rinus; In Nederland was geen 2e hands machine beschikbaar, in Duitsland wel.
De machine is van bouwjaar 2009 maar ziet er echt uit als nieuw.
Al met al scheelt het toch veel euro's ten opzichte van een nieuwe en het grootste voordeel; 1 week levertijd.
@fantic; De volgende keer ga ik zeker je tip uitproberen. Ik vind het zelf al irritant als de foto niet goed staat, laat staan jullie...

Groet,
Jan
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Afgelopen maandag een voor mij nieuwe zaagtafel ontvangen uit Duitsland.
Ben er al even flink mee aan het zagen geweest maar man, man, wat een genot!
Nu nog op zoek naar een aantal frezen.

Bekijk bijlage 34383

Edit: Hoe voorkom ik dat foto's niet correct worden weergegeven??

Ik vond bij de bouw van mijn Man's Cave het al een klus om in mijn eentje 244x60 OSB tegen het plafond te schroeven
maar om nu hele platen tegen het plafond in stukken te zagen.... ik sta paf ;)

Mooi ding hoor
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.139
529
Moordrecht
Een Dewalt DW770 afkortzaag..

Met het oog op de komende verbouwing van de schuur.. :) Eerste indruk: zeer solide.. Ga er van de week ff mee stoeien.. :)
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.139
529
Moordrecht
Trapte ze niet in, ze zei direct dat het een mooie fotosnijmachine is.. :D

Dikke kans dat ze 'm eerder dan ik uitprobeert.. Zij is morgen vrij..;) En er ligt nogal wat afvalhout om mee te spelen..
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Mijn groene bosch handpalmdeltaschuurmachine maar eens geupgrade naar wat beters

DSC_0086.jpg

Ook meteen bij Sander zo'n Mirka startset gekocht, alle smaakjes 10 vellen voor 65 euro


Ik heb alleen geen stofzuiger die ik zachter kan zetten. Ik ga eens experimenteren door in de opvangbak van mijn stofzuiger een regelbaar luchtventiel te zetten, hoe verder ik die open zet, hoe minder hij door de slang aanzuigt lijkt me :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Svenvv

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Misschien kun je deze Festool adapter gebruiken om wat lucht kwijt te raken: Adapter bypass.
Is speciaal voor bedoeld voor DTS/RTS/ETS series.
zoom_se_bypass_496112_z_01a.jpg
 
Laatst bewerkt:

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Bij te veel zuigkracht gaat je schuurmachine zich vastzuigen, wat het schuurresultaat niet ten goede komt.

Eigenlijk zorgt je schuurmachine zelf al voor de afvoer van het stof, je hoeft het alleen maar naar je stofzuiger af te voeren
 
Laatst bewerkt:

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Pas op met het zelf klooien van de stofzuiger.
Als je er een afsluiter tussenzet om de zuigkracht te verminderen blijft de motor gewoon nog 100% draaien waardoor hij dus kan oververhitten. Als je hem echt regelbaar wilt hebben is het veiliger om tussen de voeding en motor bekabeling een regelaar tussen te zetten. Maar dan moet je natuurlijk wel aardig wat elektra kennis hebben.
 

Mga1600

Actieve deelnemer
20 jun 2015
129
0
NHN
Sinds kort ben ik in het bezit van een Metabo lintzaag type BS0633. Een oud beestje uit 1992 en volledig ontregeld en verwaarloosd, er was niet mee te werken. Maar hij kostte dan ook maar erg weinig. Ik hem hem bij thuiskomst meteen gedemonteerd, schoongemaakt en waar nodig gereviseerd, dwz andere zaaglint geleiders, druklagertjes, drukveren, spaninrichting etc. en natuurlijk een paar nieuwe linten van Tuff Saws. Alles weer 'origineel' gemaakt en nu is het een geweldig ding waar ik erg mee in mijn nopjes ben. De zaag heeft een doorlaathoogte van 160 mm, heeft 14 inch wielen (345 mm) en is heel solide gebouwd. Hij kan werken met zaaglinten van 3 tot 16 mm. Hij zaagt erg precies en de machine is zeker niet al te groot of te statisch voor een kleine werkplaats. In korte tijd kan ik er al heel aardig 'mee lezen en schrijven'.
Kortom ik vind het een ideaal apparaat voor 'de serieuze liefhebber'.


 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    25,4 KB · Weergaven: 576
Laatst bewerkt:

RPVL

Actieve deelnemer
21 sep 2015
121
0
Lekker geshopped afgelopen tijd: een OF 1010 EBQ-Set, TS 55 RQ-Plus en MFT/3. Wat een pracht spul. Volgend project, een badkamermeubel.
 

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Nieuwe Hammer C3-31 is binnen

Ik kan weer flink vooruit: de Hammer C3-31 Comfort is binnen en staat op zijn plaatst!! De Robland is naar Belgie verkocht ,en vorige week kwam de dubbele(!) pallet met dit moois er op. Ik heb de "wokkel" frees as er op - en dat is echt erg erg mooi: heel stil en stabiel en super strak resultaat, zonder machine slag. Verder heb ik een verwisselbare frees as, zodat ik ook de bovenfrezen in de tafel kan gebruiken. Tot slot zit er een "dado" zaagas op, zodat ik makkelijk groeven kan maken.
Wat een genot als je zelf alle opties uit kunt zoeken die je wilt (tot voor kort kocht ik alles gebruikt, en dan krijg je wat er op zit, of je mist wat er niet op zit).
Wauw, wat een soepele en strakke machine.
Zie foto's - dat is toch altijd mooier dat al die tekst...;-)).20151108_122927.jpg20151107_142836.jpg20151106_210346.jpg20151106_154614.jpg20151106_114952.jpg20151106_114952.jpg20151106_114939.jpg20151106_114929.jpg20151106_114819.jpg20151106_114813.jpg

Goed weekend, mhg, Guido
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.