Geïnteresseerden en nieuwsgierigen 
Na ruim 2 jaar bedrijfsmatig bezig te zijn in het "knutselschuurtje" ( zie : http://www.woodworking.nl/showthread.php?5964-Mijn-knutselhok ) is het tijd voor een volgende stap: een volwaardige bedrijfsruimte.
Nu de zaken al een lange tijd goed gaan ben ik op de huidige locatie uit het jasje gegroeid. Mijn werk als interieurbouwer voor de (post)duivensport gaat in 2 tempo's op jaarbasis. Van april t/m eind augustus is er relatief weinig te doen omdat dit het speelseizoen met de duiven is. Zie het als bij de voetbal, gedurende het seizoen worden er geen spelers gekocht en verkocht maar in de transferperiode gaat alles over en weer. Mijn "transferperiode" is dus vanaf begin september t/m eind maart, dan zitten er te weinig uren in een dag en wordt er volop getimmerd. In de huidige ruimte is geen enkele mogelijkheid tot opslag. Dat betekend dat er in het rustige seizoen geen voorraad aangelegd kan worden en dat in het drukke seizoen alles wat klaar is gelijk moet vertrekken omdat er geen ruimte is.
Nadat het vorig jaar eigenlijk al te druk was heb ik besloten om het eerst nog eens een jaar aan te zien of dat dit jaar weer het geval zou zijn. Het is dit jaar zelfs drukker en de levertijd is inmiddels te lang. Hierdoor loop ik klanten mis en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Na wat speurwerk een mooie locatie gevonden in een bedrijfsverzamelgebouw. Het is een nieuw gebouw (opgeleverd 01-12-15) en op slechts 10 minuutjes rijden. Prijstechnisch veruit de goedkoopste in de regio met nog een aantal andere pluspunten. 1 van die pluspunten is een glazen overheaddeur. Hierdoor hoeft de ruimte overdag amper verlicht te worden wat op de lange termijn aardig wat geld uitspaart.
Het is een ruimte van 5 x 15 meter dus 75m2 totaal. Geen grote ruimte, maar als je uit een kleine schuur komt is het een verademing. Omdat het een casco ruimte is moet deze wel volledig ingericht worden. Het plan is als volgt:
Achterin de ruimte een verdiepingsvloer maken van 6 meter diep en over de volledige breedte (5 x 6 meter). Boven is plaats voor opslag en een toilet. De ruimte onder de vloer wordt afgesloten door 2 grote schuifdeuren. Dit zal de werkruimte worden, hierin komt een houten vloer over de betonvloer zodat ik geen koude voeten krijg, en gereedschap wat op de grond valt een grotere overlevingskans heeft. Doordat de werkruimte relatief klein is zal het verwarmen ook geen vermogen gaan kosten. In het "open gedeelte" voor de verdieping is plaats voor de nieuwe formaatzaag van Felder. Verder zal er nog een stelling komen om plaatmateriaal op te slaan, is er plaats voor opslag van grote en zware artikelen die niet de verdieping op kunnen en is er na werktijd nog plaats voor de stalling van mijn aanhanger. De aanhanger zal wel elke dag naar binnen en naar buiten gezet moeten worden, maar dat is geen ramp. Alles wat buiten staat op een industrieterrein is meestal snel verdwenen en dat risico wil ik niet lopen...
Ik krijg de sleutel op 01-02-15 dus zal nog even geduld moeten hebben maar het komt eigenlijk wel goed uit. De Felder wordt 05-02 geleverd en ik heb nog volop werk tot eind januari dus eerder verhuizen zou alleen maar langere wachttijden opleveren voor mijn klanten.
In de tussentijd kan ik de nodige voorbereidingen treffen. Lijstjes maken met benodigde materialen, een trap maken voor de verdieping etc.
Hieronder 2 vrij simpele plaatjes, een plattegrond en een tekening van de verdiepingsvloer. Ik ga mijn best doen om straks tijdens de verhuizing en verbouwing hier wat updates te plaatsen.
Mochten er nog mensen geïnteresseerd zijn in mijn werk dit is te bekijken op www.mazati.nl en op de FB pagina https://www.facebook.com/marcozandvoorttimmerwerken

Groeten,
Marco
Na ruim 2 jaar bedrijfsmatig bezig te zijn in het "knutselschuurtje" ( zie : http://www.woodworking.nl/showthread.php?5964-Mijn-knutselhok ) is het tijd voor een volgende stap: een volwaardige bedrijfsruimte.
Nu de zaken al een lange tijd goed gaan ben ik op de huidige locatie uit het jasje gegroeid. Mijn werk als interieurbouwer voor de (post)duivensport gaat in 2 tempo's op jaarbasis. Van april t/m eind augustus is er relatief weinig te doen omdat dit het speelseizoen met de duiven is. Zie het als bij de voetbal, gedurende het seizoen worden er geen spelers gekocht en verkocht maar in de transferperiode gaat alles over en weer. Mijn "transferperiode" is dus vanaf begin september t/m eind maart, dan zitten er te weinig uren in een dag en wordt er volop getimmerd. In de huidige ruimte is geen enkele mogelijkheid tot opslag. Dat betekend dat er in het rustige seizoen geen voorraad aangelegd kan worden en dat in het drukke seizoen alles wat klaar is gelijk moet vertrekken omdat er geen ruimte is.
Nadat het vorig jaar eigenlijk al te druk was heb ik besloten om het eerst nog eens een jaar aan te zien of dat dit jaar weer het geval zou zijn. Het is dit jaar zelfs drukker en de levertijd is inmiddels te lang. Hierdoor loop ik klanten mis en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Na wat speurwerk een mooie locatie gevonden in een bedrijfsverzamelgebouw. Het is een nieuw gebouw (opgeleverd 01-12-15) en op slechts 10 minuutjes rijden. Prijstechnisch veruit de goedkoopste in de regio met nog een aantal andere pluspunten. 1 van die pluspunten is een glazen overheaddeur. Hierdoor hoeft de ruimte overdag amper verlicht te worden wat op de lange termijn aardig wat geld uitspaart.
Het is een ruimte van 5 x 15 meter dus 75m2 totaal. Geen grote ruimte, maar als je uit een kleine schuur komt is het een verademing. Omdat het een casco ruimte is moet deze wel volledig ingericht worden. Het plan is als volgt:
Achterin de ruimte een verdiepingsvloer maken van 6 meter diep en over de volledige breedte (5 x 6 meter). Boven is plaats voor opslag en een toilet. De ruimte onder de vloer wordt afgesloten door 2 grote schuifdeuren. Dit zal de werkruimte worden, hierin komt een houten vloer over de betonvloer zodat ik geen koude voeten krijg, en gereedschap wat op de grond valt een grotere overlevingskans heeft. Doordat de werkruimte relatief klein is zal het verwarmen ook geen vermogen gaan kosten. In het "open gedeelte" voor de verdieping is plaats voor de nieuwe formaatzaag van Felder. Verder zal er nog een stelling komen om plaatmateriaal op te slaan, is er plaats voor opslag van grote en zware artikelen die niet de verdieping op kunnen en is er na werktijd nog plaats voor de stalling van mijn aanhanger. De aanhanger zal wel elke dag naar binnen en naar buiten gezet moeten worden, maar dat is geen ramp. Alles wat buiten staat op een industrieterrein is meestal snel verdwenen en dat risico wil ik niet lopen...
Ik krijg de sleutel op 01-02-15 dus zal nog even geduld moeten hebben maar het komt eigenlijk wel goed uit. De Felder wordt 05-02 geleverd en ik heb nog volop werk tot eind januari dus eerder verhuizen zou alleen maar langere wachttijden opleveren voor mijn klanten.
In de tussentijd kan ik de nodige voorbereidingen treffen. Lijstjes maken met benodigde materialen, een trap maken voor de verdieping etc.
Hieronder 2 vrij simpele plaatjes, een plattegrond en een tekening van de verdiepingsvloer. Ik ga mijn best doen om straks tijdens de verhuizing en verbouwing hier wat updates te plaatsen.
Mochten er nog mensen geïnteresseerd zijn in mijn werk dit is te bekijken op www.mazati.nl en op de FB pagina https://www.facebook.com/marcozandvoorttimmerwerken

Groeten,
Marco