Nieuwe bedrijfshal

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
De trap is aan 1 kant volledig geschroefd en gelijmd (kant van de wand) en de kant die zichtbaar is vond ik "zonde" om volledig te schroeven. Deze is volledig verlijmd, en momenteel in de bovenste en onderste trede geschroefd. Als de trap geplaatst is komt de leuning er nog langs en dan moet ik even kijken waar ik nog een paar schroeven kan verstoppen achter de staanders van de leuning.

Een vloer voor 8 euro per m2 is te vinden bij Bebo Parket in Vriezenveen (wel een beetje ver vanuit Zeeland:p). Bij de veiling stonden ook partijen van hen te koop, die hebben meer opgebracht dan via de normale verkoop!

Hieronder nog een foto waarbij ik op de vloer de boel een beetje uitgeprobeerd heb met plakband. Het lijkt allemaal mooi te passen! :eek:

IMG_3075.jpg
 
Laatst bewerkt:

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Alleen lijmen, ben wel benieuwd of dat werkt, schroeven in de trapboom zijn "onzichtbaar" weg te werken met zgn proppen of stoppen die je maakt met een proppenboor.
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Dat klopt, mocht het niet werken dan gaat dat de oplossing worden. De treden zijn allemaal aan de onderkant gemarkeerd (streepjes gezet op de trede tegen de boom) dus zodra ik zie dat er ruimte in komt gaan er gelijk schroeven in.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Een vloer voor 8 euro per m2 is te vinden bij Bebo Parket in Vriezenveen (wel een beetje ver vanuit Zeeland:p). Bij de veiling stonden ook partijen van hen te koop, die hebben meer opgebracht dan via de normale verkoop!

Thx. Die naam ben ik al vaker tegengekomen. Vanuit Zeeland is het ver, maar vanaf mijn huis niet veel dichterbij :rolleyes:

Ik rij binnenkort eens langs Ho-berg. Kijken wat die hebben. Misschien bel ik ook nog met een sloper uit de buurt. Een oude vloer vind ik eigenlijk mooier.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Hey Marco, lees deze post vandaag voor 't eerst maar je gaat helemaal goed zo met je nieuwe bedrijfsruimte en de vraag, je kan 't werk maar net aan als ik het zo lees.
Leuk trouwens dat je je hobby de duivensport en het houtbewerken zo goed kan combineren en wel een hele mooie niche zoals al eerder werd opgemerkt.
Omdat ik ook af en toe websites ontwerp wil ik je wat zeggen; het is opbouwend bedoeld;
de foto's als diavoorstelling is perfekt en ook mooie duidelijke foto's maar ik vind de achtergrond wel wat donker en het schrift iets te iel, vooral de prijzen zijn leesbaar maar niet heel goed vind ik.
Zeker als je bedenkt dat een redelijk aantal van de cliëntële al een dagje ouder is want ook veel oudjes hebben dit als hobby dan kan het voor hun wel wat slecht leesbaar zijn denk ik.
Misschien kan je iets met deze opmerkingen?
Wens je succes verder en ben benieuwd hoe je werkplaats is als ie klaar is.

Groet Willem
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
sluit me aan bij willem1958
m'n zwager (duivenliefhebber) die naast me voor de pc zat had ook de opmerking, maten en prijzen zijn een beetje moeilijk te 'zien'
maar verder: VEEL SUCCES!
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Bedankt voor de reacties en tips voor de website! De bedoeling is om straks als alles weer een beetje "rustig" is een nieuwe website te gaan maken (of laten maken). Er zijn wat dingen die mij niet helemaal aan staan, en de tips / opmerkingen van jullie zijn ook zeker waar dus die ga ik ook meenemen. :)

Aanstaande vrijdag is het zo ver, dan wordt al het materiaal geleverd en kunnen we maandag gelijk beginnen. Tot nu toe nog 1 voorbereiding gedaan. 40m2 Grenen vloerdelen gescoord, ze zien er zo op het eerste gezicht prachtig uit. Weet nog niet of ik ze ga afwerken of niet, dus mocht er iemand tips hebben dan hoor ik het graag. ;)

IMG_3114.jpg
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Marco, van die pipo's uit Vriezenveen?

Daar heb ik recent ook 180m2 van laten komen voor ons huis, maar de kwaliteit is toch maar zo zo. Er zit best wel wat verschil in breedte in de planken en ze zijn ook niet allemaal recht, dus als je het strak wil leggen is het wel even passen en meten.
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Het is inderdaad uit Vriezenveen. Ik ben wel voor grenen AA gegaan en niet de goedkopere versie. De goedkopere versie was 8 euro per m2 maar die vond ik wel tegenvallen, met losse noesten er in etc. Toch maar 2 euro meer betaald en die is zo op het eerste oog stukken beter.

Ik heb wel 1 pak open gemaakt om ze eens te bekijken, dat viel niet tegen. Zegt natuurlijk niks over de rest van de planken, maar daar kom ik volgende week achter tijdens het leggen.
 
P

Pel

Guest
@Marco, niet te vast tegen elkaar aan zetten i.v.m. werken van de vloer, wat speling houden, je weet niet hoe droog of nat het hout is.

Groet Pel.
 

PBT

Actieve deelnemer
Hieronder nog een foto waarbij ik op de vloer de boel een beetje uitgeprobeerd heb met plakband. Het lijkt allemaal mooi te passen! :eek:

Bekijk bijlage 41003

Even terugkomen hierop... Ik zie dat je de trap vrij kort achter je zaag zet, is dit wel verstandig ivm het verzagen van lange platen? Ik dacht zelf destijds ook dat ik toch nooit groter ging zagen dan 250x125, maar nu blijkt dat ik ook veel 305x153 verzaag.
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Pel bedankt voor de tip!

De trap staat inderdaad vrij kort achter de zaag. Het is wel zo uitgemeten dat bij een maximale zaaglengte (schuiftafel van 2500) de plaat als het ware nog boven de trap hangt. De zaag verder naar voren plaatsen gaat niet, want rechts voor in de hoek staat de meterkast. Die is op deze foto niet te zien, maar de zaag kan dus een plaat van 250cm precies tussen de meterkast en de trap zagen. Wel ga ik de zaag zo zetten dat ik lange lengtes van 300 of 400cm tot een breedte van 20cm precies langs de trap kan laten gaan. Ik heb nog nooit die lengtes gezaagd, maar ga er wel rekening mee houden met het plaatsen van de zaag.

250cm zaaglengte is ruim voldoende voor mij, want 99% van het plaatmateriaal wat ik gebruik is berkenmultiplex in de afmeting 153 x 153cm. Die 1% is berkenmultiplex van 125 x 250cm.
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Vanmiddag nog goed nieuws gehad vanuit Barneveld. De Felder zou volgens planning 04-02 in Barneveld aankomen, dat is veranderd naar aanstaande donderdag 28-01. Mooie meevaller. :cool:
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Sinterklaas heeft alles via de schoorsteen naar binnen gedropt.:p

IMG_3139.jpg

Nu het gereedschap bij elkaar pakken en aan de slag! Eind volgende week de volgende update en dan is er wel verandering te zien. (dat is de planning althans :rolleyes: )
 
P

Pel

Guest
Slim van je Marco dat de ramen op die deur hebt dicht geplakt, wat het oog niet ziet enzzz......

Groet Pel.
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Hierbij de beloofde update. Het zijn veel plaatjes (ik ben gek op plaatjes kijken:p).

Vrijdag begonnen met het zagen van de delen voor de verdieping. Overdag was ik alleen, dus zo veel mogelijk voorbereidingen gedaan totdat de hulptroepen er 's avonds bij kwamen. Toen ging het erg vlot en om half 10 zat al het balkwerk er in.

Staanders op lengte zagen. De achterste staanders zijn allemaal even lang, de voorste (kortere) staanders allemaal 5cm te lang gezaagd. Het idee was om eerst de lange staanders allemaal langs de wanden te bevestigen, 1 korte staander op de juiste maat te plaatsen en de rest met een laser uitgemeten. De betonvloer lijkt vlak maar tussen de kortste en langste staander zat toch nog 2cm verschil. Dat is door het idee dus prima opgevangen en een mooie vlakke vloer gekregen. De balken zijn SLS 38 x 235 en liggen HOH 400mm uit elkaar. De tussenstukjes zijn uitgekeept voor de elektrabuizen. Gelijk alle tussenstukjes maar gedaan, mocht ik in de toekomst nog wat willen aanbrengen dan kan het er zo onderdoor. Nu 15min extra werk en het bespaart mij in de toekomst een hoop werk.

IMG_3143.jpg

IMG_3144.jpg

IMG_3145.jpg

IMG_3146.jpg

IMG_3148.jpg
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Zaterdag het elektra in de verdieping in orde gemaakt en de OSB platen er overheen.

IMG_3149.jpg

IMG_3153.jpg

Tadaaaa, 30 vierkante meter erbij!:D
IMG_3155.jpg

Daarna begonnen aan de grenen vloer op de begane grond. Panlatten op de grond met daartussen 2cm piepschuim (meer om de holle ruimte op te vullen als voor de isolatie). De grenen vloerdelen kunnen op de panlatten geschroefd en geschoten worden en zo hopelijk aardig op hun plaats blijven.

IMG_3159.jpg

IMG_3160.jpg
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Vloerdelen er overheen. Er zat af en toe een krom deel tussen maar met wat meer kracht en wat extra nietjes gingen die ook prima op hun plaats.

IMG_3161.jpg

IMG_3162.jpg

Maandagavond de trap nog even op z'n plaats gezet.
IMG_3163.jpg

Dinsdag lekker verder gegaan. Omdat voor dinsdagmiddag goed weer werd opgegeven en de machine 1 week eerder geleverd was in Barneveld maar besloten het reisje te gaan maken.

IMG_3164.jpg

Natuurlijk kon ik het niet laten om de boel gelijk dinsdagavond in elkaar te zetten. Het viel me reuze mee en het enige wat ik over deze foto kan zeggen is: :eek:

IMG_3165.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.