Goedenavond dames en heren,
Mijn naam is Patrick, en al vanaf jongs af aan door mijn vader grootgebracht met klussen
Afgelopen jaren ben ik met regelmaat door dit geweldige forum gestruind om tips te vinden voor mijn projecten. En sinds vandaag officieel als lid! Inmiddels hebben mijn vriendin en ik een huis gekocht en staan er redelijk wat (hout)bewerkingsklussen gepland, te weten: vernieuwen badkamer, keuken, toilet. Aanvullend wil ik de houten vloer aanhelen en mijn creativiteit de loop laten gaan betreft inbouwkasten, badkamermeubel en als het mooi lukt, wellicht (een deel van) de keuken.
Maar goed, mijn huidige schuur ik goed gevuld met: beitels, hamers, lijmklemmen, etc. Electrisch heb ik een zaagtafel, telescopische afkortzaag, cirkelzaag, decoupeerzaag, reciprozaag, freesmachine, boorkolom, verschillende boormachines, schroefmachines. Nu wil ik grotendeels werken met mdf en vuurenhout. Graag krijg ik wat advies over wat ik eventueel nog meer nodig heb. Is het volgende van toegevoegde waarde (of overdreven):
Verder ben ik benieuwd wat jullie zoal aangeschaft hebben om probleemloos (dus niet telkens op en neer naar bouwmarkt) een kast te kunnen maken
Hieronder de stijlen/kasten die ik wil gaan maken.
Ik heb al veel gelezen en veel aangeschaft. Ik ben erg benieuwd naar jullie tips. Alles is welkom!
Groeten Patrick
Mijn naam is Patrick, en al vanaf jongs af aan door mijn vader grootgebracht met klussen
Maar goed, mijn huidige schuur ik goed gevuld met: beitels, hamers, lijmklemmen, etc. Electrisch heb ik een zaagtafel, telescopische afkortzaag, cirkelzaag, decoupeerzaag, reciprozaag, freesmachine, boorkolom, verschillende boormachines, schroefmachines. Nu wil ik grotendeels werken met mdf en vuurenhout. Graag krijg ik wat advies over wat ik eventueel nog meer nodig heb. Is het volgende van toegevoegde waarde (of overdreven):
- invalzaag (Scheppach Inval-cirkelzaagmachine PL 55 met 1 of 2 geleiderrails)
- een houder om de frees ondersteboven te gebruiken als freesbank (wil verschillende sierranden frezen, bij bijvoorbeeld radiatorombouw?
Verder ben ik benieuwd wat jullie zoal aangeschaft hebben om probleemloos (dus niet telkens op en neer naar bouwmarkt) een kast te kunnen maken
- Welke soort lijmklemmen zijn noodzakelijk?
- Gebruiken jullie speciale klemmen om hoeken 90% te maken?
- werken jullie met houtverbindingen en deuvels, of volstaan voor de reguliere MDF-inbouwkasten ook lijm, spijkers en schroeven?
- Gebruiken jullie een verfspuitmachine om zoveel kasten te gronden en aflakken?
Hieronder de stijlen/kasten die ik wil gaan maken.
Ik heb al veel gelezen en veel aangeschaft. Ik ben erg benieuwd naar jullie tips. Alles is welkom!
Groeten Patrick