mini cirkelzaag !

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Ik denk dat we allebei (en met ons meerdere forummers) het beste met hem voor hebben. Zie mijn reactie op pagina 3 en 5. Wat mij betreft hoeft hij niet op deze reacties te reageren, maar er wel van te leren voor een volgende posting. Gaandeweg zal hij ook wel gaan reageren (en wij wat minder blazen) hoop ik, want talent heeft hij.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Ik heb het filmpje diverse keren bekeken en pas de laatste keer zag ik in het begin sponsored by PP. Ik moet zeggen dat ik het commercieel geen filmpje vind waardoor ik me aangesproken voel om deze variant van een schaduwvoegfrees te kopen.
Ik vind het meer een gebruiksaanwijzing. Je krijgt de mogelijkheden te zien. Best informatief. Ik zeg nogmaals ga zo door. Ja er zijn best een paar dingen die je mee kunt nemen in je oordeel over deze "zaag". Ze staan genoemd. Maar laat je niet uit het veld slaan. Ook ik heb hier wel eens een opmerking gemaakt waar ik op ben terug gekomen. Je leert het meest van je fouten.
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
691
28
Vlaams Brabant (be)
Ronny, dat het m'n naamgenoot is was me al opgevallen.
Da's misschien ook de reden waarom ik me deze jongen zo goed herinnerde omdat hij al een keer door Jaap geband was.
Ik gun 'm z'n sponsoring en ik zie graag z'n filmpjes als hij iets in elkaar knutselt want jonge houtbewerkers kunnen we wel gebruiken.
En zoals gewoonlijk is het voor de houtbewerker leuk als hij//zij reakties krijgt op z'n werkstuk, waardering vinden we allemaal leuk nietwaar?
Er staan wel 'ns meer filmpjes geplaatst door forumleden waarbij het een filmpje betreft van bijv een Amerikaan/Engelsman wat gesponsord wordt door een fabrikant zoals Festool, Powermatic, Laguna en zo meer van die merken.
Het verschil ligt er voor mij in dat het forumlid wat het plaatst niet gesponsord wordt dus er geen belang bij heeft en het filmpje dus plaatst om ons te informeren over een of andere machine zonder achterliggende financiëele reden terwijl Guilliaume dat wel doet, da's een essentieel verschil vind ik.
Stel dat een ouder forumlid met enige regelmaat gesponsorde filmpjes zou plaatsen waaraan voor hem/haar een financiëele drive achter zit of gratis gereedschap dan zou ik daar niet mee lastig gevallen willen worden omdat het geen eerlijke informatie bevat maar gepaard gaat met een belang.
Als we elkaar informeren op het forum heeft dat volgens mij in eerste instantie als reden dat het informatief is en niet omdat de persoon er zelf beter van wordt.
Ik zou het niet voor mezelf kunnen verkopen als ik jullie apparaten zou laten zien omdat ik gesponsord wordt en er dus beter van wordt.
Ik geef informatie op 't forum als ik denk dat anderen erbij gebaat zijn, zowel positief als negatief.
Ik vind youtube dan een beter medium voor gesponsorde boodschappen en dit forum eigenlijk niet dus laat Guilliaume het daar plaatsen wat mij betreft.
Misschien ga ik wel niet met m'n tijd mee of ben ik ouderwets want zoals ik begrijp zijn er best wel wat forumleden die graag informatie van gesponsorde forumleden krijgen.
Dus zolang ik in de minderheid ben zal ik me moeten aanpassen maar ik blijf het een beetje afbreuk vinden aan de bedoeling van dit forum.
Of misschien dat ik de bedoeling van dit forum niet goed begrepen heb, dat kan natuurlijk ook.
En ik heb 't al een paar keer gemeld; als hij een leuk tafeltje of zoiets laat zien, graag zelfs dus begrijp me niet verkeerd in deze, ook als dit gemaakt wordt met gesponsord gereedschap want dan gaat het me om wat hij ermee maakt.
Willem,
Om misverstanden te vermijden, ik ben zeker niet voor dit soort van 'reclame', maar ik hoop dat hij leert uit deze bolwassing en voor mij mag hij blijven posten, maar zonder te expliciete reclame.
Ronny
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik heb het filmpje diverse keren bekeken en pas de laatste keer zag ik in het begin sponsored by PP. Ik moet zeggen dat ik het commercieel geen filmpje vind waardoor ik me aangesproken voel om deze variant van een schaduwvoegfrees te kopen.
Ik vind het meer een gebruiksaanwijzing. Je krijgt de mogelijkheden te zien. Best informatief. Ik zeg nogmaals ga zo door. Ja er zijn best een paar dingen die je mee kunt nemen in je oordeel over deze "zaag". Ze staan genoemd. Maar laat je niet uit het veld slaan. Ook ik heb hier wel eens een opmerking gemaakt waar ik op ben terug gekomen. Je leert het meest van je fouten.

Wim, ik heb 't al eerder gezegd; als iemand gesponsord wordt en een goede review houdt met alle ins en outs en dus ook de zwakke punten benoemt, dus een eerlijke review dan zie ik het graag want ook ik hou van goede info omtrent allerlei apparaten.
Iedereen is gebaat bij goede objectieve informatie, daar worden we alleen maar beter van.
Alhoewel het me lastig lijkt als je gesponsord wordt dat je vertelt wat er allemaal niet goed aan is, het is toch de bedoeling om iets te promoten.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Die is zo geschrokken van het geweld wat over hem heen komt, dat hij stil in een hoekie is gekropen.

En voor Willem en Wimmel: Als Rick hier op de site reclame maakt voor zijn houthandel mag dat, maar als ik reclame voor Masave maak wordt ik verwijderd?:confused:

Hunto; dan heb je de strekking van wat ik vertel toch een beetje gemist.
Stel; jij wordt gesponsord door Rick en je zou heel vaak Rick aanraden dan zou ik me daar aan storen.
Als jij daarentegen Rick aanbeveelt bij iemand die een leuk stukje hout nodig hebt en jij weet dat die jongen daar goede kans van slagen hebt dan help je die jongen aan een goed adres zonder dat er achterliggende belangen mee zijn gemoeid.
Dat vind ik een heel verschil.
We proberen elkaar toch altijd aan goede adressen te helpen?
Dat vind ik juist zo waardevol aan dit forum.
Maar zoals ik al eerder stelde; als de meerderheid gesponsorde filmpjes van een forumlid oke vind dan kan ik me aanpassen of wegwezen, heel simpel.
Wat de site van Rick betreft; dit was al een voldongen feit voor ik op dit forum kwam dus daar kan ik niets op zeggen.
Schijnbaar waren er goede redenen om hem een plek te geven op dit forum, ik weet het niet.
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Wim, ik heb 't al eerder gezegd; als iemand gesponsord wordt en een goede review houdt met alle ins en outs en dus ook de zwakke punten benoemt, dus een eerlijke review dan zie ik het graag want ook ik hou van goede info omtrent allerlei apparaten.

Kijk, nou komen we ergens !

Eigenlijk heeft hij het goed gedaan MAAR informatief steekt het slap in elkaar
Dus als Guillaime de volgende keer er een mooie review van maakt en ook de zwakke punten laten zien hebben we onze eigen reviewer op het forum, top toch !

Wellicht kunnen we dit topic ombuigen in positieve zin dat de volgende keer nog veel beter word én als hij daar nog meer mooi gereedschap aan over houdt, graag !
zoals al eerder genoemd, hoeveel 14 jarige zijn er nog die zó met hout bezig zijn ?!

En dat hij niet reageert, misschien is hij wel de verstandigste van ons allemaal ;)
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Volgens mij ben ik niet de enige met deze gedachten...

Je ziet iemand gesponsord worden door festool of mafell, je denkt, potver dat wil ik ook wel!
Je ziet iemand gesponsord worden door triton en je denkt, leuk maar ik heb beter gereedschap.
Je ziet iemand gesponsord worden door powerplus en je denkt.. Nog in geen honderd jaar ;)
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Kijk, nou komen we ergens !

Eigenlijk heeft hij het goed gedaan MAAR informatief steekt het slap in elkaar
Dus als Guillaime de volgende keer er een mooie review van maakt en ook de zwakke punten laten zien hebben we onze eigen reviewer op het forum, top toch !

Wellicht kunnen we dit topic ombuigen in positieve zin dat de volgende keer nog veel beter word én als hij daar nog meer mooi gereedschap aan over houdt, graag !
zoals al eerder genoemd, hoeveel 14 jarige zijn er nog die zó met hout bezig zijn ?!

En dat hij niet reageert, misschien is hij wel de verstandigste van ons allemaal ;)

Misschien moet jij maar 'ns een dealtje met Festool maken.;)
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Wat ik mij afvraag is of hij daadwerkelijk gesponsord wordt, of dat hij het met een knipoog als grap zelf heeft verzonnen.
Daarnaast vind ik reclame op deze manier niet zo'n probleem.
De ergenis aan reclame op tv of voor een YouTube filmpje is dat je er niet omheen kan. Maar een filmpje als dit kan je gerust weg klikken.
Het zou vevelender zijn als je eerst verplicht het filmpje moet kijken voordat je de site kan bekijken.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Misschien moet jij maar 'ns een dealtje met Festool maken.;)

Haha, jaja.... en dat een bak commentaar te verduren krijgen omdat mijn 'Man's cave grijs/groen is met een berg bekend speelgoed, ik kijk wel beter uit :)
Ik doe het met sluipreclame en ondertussen als ruim 150duizend views zonder enig commentaar, da's pas handel :D
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik heb de draad nog verder gelezen, en begin mezelf steeds meer te kunnen vinden in de visie van Willem1958.

Hoewel ik hartelijk heb moeten lachen om Toxiqs opmerking dat TS misschien de verstandigste is door niet te reageren, was juist dat niet meer reageren iets wat me erg irriteert.
Wat ik me dan verder bedacht, is dat ik vrijwel nooit een posting van hem zie.
Laten we eerlijk zijn, hij heeft 10 postings gedaan op het forum, waarvan dan bekend is dat ie een keer iets 3x gepost heeft, dus dat zijn dan 8 postings over. ( ik reken 1 posting als legaal) Op dat moment wilde ik eigenlijk even weten 'wat' er toen gepost was, dus even naar het profiel gegaan. Blijkt dat er een filmpje is over een playbutton waar ook gevraagd wordt door diverse mensen om iets bij het filmpje te vermelden.
Dus of het zo verstandig is dat ie niet reageert betwijfel ik. Ik vrees dat er binnenkort weer een filmpje gedumpt wordt. Het gaat immers om de treffers of hits of hoe dat heet bij youtube. Dat is wat telt tegenwoordig in het leven.
Dat een hele groep mensen zich er aan stoort dat er niet even een inleiding bij het filmpje staat, dat maakt niet uit, hits! Daar gaat het om.
Het is dus niet alleen niet-reageren op deze draad, kans is groot dat er ook niet even gelezen wordt. Want alles wat wij zeggen levert geen hits op.

En als ik het zo bekijk, begrijp ik Willem1958 steeds beter.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Haha, jaja.... en dat een bak commentaar te verduren krijgen omdat mijn 'Man's cave grijs/groen is met een berg bekend speelgoed, ik kijk wel beter uit :)
Ik doe het met sluipreclame en ondertussen als ruim 150duizend views zonder enig commentaar, da's pas handel :D


Haha, ik kan je humor altijd erg waarderen of..... is het nou echt waar:confused:
Nou begrijp ik waarom je werkplaats zo geschilderd is.
En waardoor het komt dat je een Mercedes w203 rijdt.
En wij zoveel moeten betalen voor Festool, jouw schuld dus!
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
relativeren is denk ik het antwoord. Om te beginnen komt dit niet echt op mij over als reclame. Ten tweede heb ik twee keer moeten klikken om überhaupt het filmpje te kunnen zien, en kies ik er nu zelf voor om ook nog te reageren. en er zo voor te zorgen dat dit topic weer mooi bovenaan staat. Wat ik probeer te zeggen is dat de simpelste manier om hier mee om te gaan is om als je al het filmpje bekijkt en je ergert je er aan gewoon op vorige klikken en vrolijk een wel interessant topic lezen. Wat we nu met zijn allen doen is een in mijn ogen niet echt nuttige discussie voeren over het dan wel of niet toelaten van zulke Posts. Als we gewoon niet zouden reageren zakt dit topic vanzelf omlaag en zulken er ongetwijfeld minder vieuws van het filmpje zijn dan nu het geval is. En dat neemt de motivatie om nog eens wat te posten van deze aard weg. En mocht het dan toch een enthousiaste jonge houtbewerker zijn die behoefte heeft aan een forum zal hij vanzelf wel weer opduiken met vragen of opmerkingen in wel relevante topics. En zo niet horen we waarschijnlijk niet veel meer van hem. En mocht er af en toe een filmpje opduiken zonder informatie zakt die vanzelf weer weg als niemand reageerd.

Buiten dat erger ik me niet aan dit filmpje hoor, vindt dit in een bepaalde zin gewoon een stukje informatie wat op dit forum staat en wat je kan onthouden of vergeten en dan gaat het er in mijn ogen helemaal niet om of het merk nou zo goed is, of dat de uploader mischien gesponsord wordt.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Zonde! Er is zeker potentieel maar dit vind ik een weinig informatieve video. Als je al een review doet zou ik laten weten dat je gesponsord wordt, ook de voor en nadelen zijn juist interessant. Zaagt 'ie haaks, nauwkeurig, heb je er wat aan? Nu weet ik niks meer dan dat ik zelf had kunnen opzoeken, wat mij betreft lijkt dit meer op reclame.
Wat dat betreft vind ik de andere video's stukken interessanter, waarin er daadwerkelijk dingen worden gemaakt. De leeftijd vind ik verder niet ter zake doen, als je 14/15 bent ben je verantwoordelijk genoeg, ik ga er dan vanuit dat meerdere waarschuwingen niet nodig zouden moeten zijn.

Dus mijn advies is: ga gewoon mooie dingen maken, dat is voor iedereen interessant en leuk.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb de draad nog verder gelezen, en begin mezelf steeds meer te kunnen vinden in de visie van Willem1958.

Hoewel ik hartelijk heb moeten lachen om Toxiqs opmerking dat TS misschien de verstandigste is door niet te reageren, was juist dat niet meer reageren iets wat me erg irriteert.
Wat ik me dan verder bedacht, is dat ik vrijwel nooit een posting van hem zie.
Laten we eerlijk zijn, hij heeft 10 postings gedaan op het forum, waarvan dan bekend is dat ie een keer iets 3x gepost heeft, dus dat zijn dan 8 postings over. ( ik reken 1 posting als legaal) Op dat moment wilde ik eigenlijk even weten 'wat' er toen gepost was, dus even naar het profiel gegaan. Blijkt dat er een filmpje is over een playbutton waar ook gevraagd wordt door diverse mensen om iets bij het filmpje te vermelden.
Dus of het zo verstandig is dat ie niet reageert betwijfel ik. Ik vrees dat er binnenkort weer een filmpje gedumpt wordt. Het gaat immers om de treffers of hits of hoe dat heet bij youtube. Dat is wat telt tegenwoordig in het leven.
Dat een hele groep mensen zich er aan stoort dat er niet even een inleiding bij het filmpje staat, dat maakt niet uit, hits! Daar gaat het om.
Het is dus niet alleen niet-reageren op deze draad, kans is groot dat er ook niet even gelezen wordt. Want alles wat wij zeggen levert geen hits op.

En als ik het zo bekijk, begrijp ik Willem1958 steeds beter.

Fair point. Als er de moeite was gedaan om een stuk echte inbreng te tonen, dan was het tot daar aan toe, maar dit valt wat mij betreft onder de noemer spam.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Misschien even dit draadje onder aandacht brengen van forummer Sirjacobsdidier? Als ik het goed heb begrepen is Guillaume een leerling op de school waar hij lesgeeft. Misschien kan hij Guillaume dan even persoonlijk benaderen, dat gaat allicht beter dan de Hollandse directheid die hem op het forum ten deel valt ;)
 

Guillaume d

Actieve deelnemer
14 dec 2015
33
0
Beste,
Sorry voor niets bij de link te schrijven .
Maar in de toekomst zal er nog een filmpje zijn dat gesponsord is maar dan met handgereedschap dat zeker het 5 dubbele kost dan de cirkelzaag
Ik weet niet of je het kent het is rockler woodworking and hardware .
Het zal mijn laatste gesponsorde video zijn op dit forum .
Grt Guillaume
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Als het net zo informatief en kritisch is als de vorige hoeft het voor mij niet. Zie liever de projectjes die je er mee maakt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.