mini cirkelzaag !

P

Pel

Guest
Ik moet zeggen de jongen zit goed in het gereedschap, zo zijn wij uit eindelijk toch allemaal begonnen niet waar, de een misschien met wat minder gereedschap maar toch, hij mag er gerust trots op zijn. O ja, en zijn Engels is veel beter als dat van mij.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Leuk stukje gereedschap Guillaume! Ook het filmpje mag er wezen. Jammer dat het volume van het stemgeluid niet op het zelfde niveau zit als de muziek. Goed dat je aandacht besteed aan de persoonlijke beschermingsmiddelen. Ik ben heel benieuwd hoe de zaagrand van het plaatmateriaal er uit zag. :confused:
oh ja, ik weet dat je er zelf anders over denkt, maar een kleine introductie bij de link was op z'n plaats geweest. ;)

Aan alle mopperaars: Ik was vanmiddag aan de werkbank bezig met mijn combinatietafel en bedacht mij dat je wel een kapitaal kwijt kunt zijn aan gereedschap, maar dat in sommige gevallen met de goedkope versie ook goed valt te werken. Neem bijvoorbeeld de beitels van de Lidl/Aldi. Voor zo'n jonge kerel als Guillaume valt de aanschaf al helemaal niet op te brengen. Het is dan ook hartstikke mooi dat hij gesteund wordt door onze meesterdraaier SirJacobs en dat hij het voor elkaar krijgt dat hij wordt gesponsord (Nu is het PowerPlus, straks wordt het Festool!)! Chapeau Guillaume.
Plaats je ook af en toe wat resultaten van je nieuwe werken, zodat we ook van dat soort filmpjes kunnen genieten? Dan nemen we ook wel de reviews mee!
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Ik zou bijna zeggen dat een aantal forumleden jaloers zijn dat hij gesponsord wordt! Het filmpje is goed gemonteerd maar weet nou eigenlijk nog niet of het product nu goed is of niet:p de volgende zal vast wel weer wat beter worden.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
True, maar zo een jonge knul moet toch ergens zijn spul vandaan halen en met een krantenwijk kan je niet veel kopen
Ach, ik heb mijn ziel ook al jaren geleden verkocht :)
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
De koffietafel van Guillaume werd enige tijd geleden al gefeatured bij Matthew Cremona op z'n youtube kanaal.
igg nog gefeliciteerd daarmee Guillaume
 

Martijn.

Actieve deelnemer
15 okt 2014
69
0
Zou me ook niets verbazen als hij door de Brico of Gamma ofzo gesponsord wordt, feit is dat ik voor sommige dingen misschien mooier gereedschap heb maar nog niemand van een bouwmarkt of bouwmarkt kwaliteit gereedschap mij heeft gevraagd hun producten te promoten ;-) Ik zit me bij eigen huis en tuin wel af te vragen wat je er nou echt voor nodig hebt om met de gereedschappen die ze 20 seconden in beeld laten zien een enigzins maatvast resultaat te boeken. Zo'n zaag zal in principe best recht kunnen zagen natuurlijk dus in theorie is er misschien weinig wat je er niet mee kunt maar om dat in de praktijk waar te kunnen maken moet je misschien wel de wekker maar wat eerder zetten.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Ik zou zeggen ga zo door. Zijn leuke filmpjes. Je komt vanzelf achter de beperkingen van je gereedschappen. Los dit op en je word er beter van. Knap dat je wordt gesponsord. Ben zelf jarenlang gesponsord en afkicken is er lastig.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat is voor een gepensioneerd geestelijk verzorger een intrigerende opmerking:confused: wat wil je hier eigenlijk mee zeggen?

Groet van Fons

Was een reactie op

Ik vind het juist jammer dat een jonge knul nu zijn ziel al aan de commerciële duivel verkoopt

en dan moet je met name letten op de smiley aan het einde van mijn tekst ;-)
En dat sloeg dan weer op de commercie toen ik mijn eerste festool kocht en er inmiddels een stuk of 19 apparaten staan (kan er nog 1 vergeten zijn)
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik vind dat er wel een verschil zit tussen een filmpje van z'n coffeetable en het filmpje van de mini cirkelzaag.
Als iemand iets maakt of een review houdt over gereedschap wat hij/zij gekocht heeft dan vind ik dat interessant en kijk er graag naar.
Dat is een persoonlijke ervaring van iemand.
Waar ik niet op zit te wachten is reclame voor een produkt en zeker niet als het gesponsord wordt want dat zegt me niets over het produkt.
Alleen maar dat iets aangeprezen wordt omdat iemand er geld mee verdient, daar schieten we toch niets mee op?
Of die jongen nou 15 is en dat het zo leuk is voor hem daar wil ik niet mee lastig gevallen worden.
Ik vind het al vervelend dat ik op tv continue wordt lastig gevallen met reclame en dat wil ik liever niet op dit forum.
Dit vind ik afbreuk doen aan het forum en ik ga ervan uit dat dit forum niet als zodanig bedoeld is.
Er zit een verschil tussen of iemand iets van zichzelf te koop aanbiedt op het marktplein of dat we een soort advertorials op dit forum zien.
Ik vind het voor die jongen heel fijn als hij gesponsord word maar val mij er niet mee lastig op dit forum.
Als ik reclame wil zien dan kijk ik wel naar de tv of op youtube.
Ik weet niet wat Jaap ervan vind en anders zou ik er wel een stemming over willen houden want als we dit toelaten waar is dan de grens?
Dan krijgen we over een jaar allerlei advertenties op dit forum.
Zitten jullie daar op te wachten?
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Dat ging vooral over het crossposten/spammen. Maar iemand zoals ik stel het op prijs dat er ook wat tekst/uitleg bij wordt gezet dan alleen een link wordt neer gegooid.

Feit is dat hij het forum gebruikt op een manier zoals het forum niet bedoeld wordt.
Schijnbaar weet hij niet goed waar dit forum voor bedoeld is en hoe je hier dient te handelen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
I
Ik vind het voor die jongen heel fijn als hij gesponsord word maar val mij er niet mee lastig op dit forum.

Ik weet niet wat Jaap ervan vind en anders zou ik er wel een stemming over willen houden want als we dit toelaten waar is dan de grens?

Oei dat is wel heel erg op de teentjes he ?
1, je wordt niet lastig gevallen, niemand verplicht het jou te lezen
2. ok je vindt het niet leuk, maar om een 15 jarige meteen om de oren te slaan met een stemming ? nou sorry, daar slaat mijn stemming van om

Ik vindt het een beetje ver gezocht
Als je er écht nou zó een last van hebt, ga een dialoog aan met de jongen, laat hem zien waar het volgens jou knelt, waarom het wel of niet etc
Dan is je mening een meerwaarde, maar lastigvallen vallen ? dat vind ik deze reactie, want ik vond het wel leuk....en nu ? een stemming ;)

Ieder is hier op zijn/haar beurt met hout knutselen bezig
Er komen ook filmpjes langs van (semi)pro's da's toch ook reclame
Of bij elke vraag over een houthandel roept de hele kudde Massave, ook reclame
Zo kunnen we nog wel even door gaan

Keep it cool....er zijn véél ergere dingen in de wereld
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Wat een heisa.... Hebben we eens een redelijk fanatieke jonge houtbewerker hier op het forum (dat is best belangrijk want vind ze maar eens, jongeren die weten hoe ze met hout om moeten en willen gaan) en dan wordt hij afgebrand omdat hij in al zijn enthousiasme een filmpje post wat volgens sommigen niet helemaal is wat "men" graag zou willen. Als ik die knul was zou ik niet meer posten en dat zou ik jammer vinden.

Jeugd zit op een bepaalde manier in elkaar en/of moet nog dingen leren en ik ben gelukkig nog niet zo verzuurd dat ik me dat niet realiseer. Dat wij met zijn allen misschien een ander/beter/informatiever filmpje hadden gemaakt, vast wel, maar wees nou gewoon blij dat die jongen dit doet en enthousiast is. Vind je het niks, dan kijk je niet. Enthousiaste, gerichte en ter zake doende kritiek helpt om in de toekomst meer en betere filmpjes te zien van deze houtbewerker.

@Guillaume D: Ik vind het moedig dat je dit soort films maakt en hier neerzet, ga daar zeker mee door en laat je niet ontmoedigen. Vind ik het filmpje echt goed? Mwah.. Gesproken commentaar draagt veel bij en kritisch commentaar op het gereedschap zou niet misstaan, dan hebben we er echt iets aan. Is het ding makkelijk en redelijk zuiver in te stellen? Lijkt het een beetje stevig? Degelijk? Echt handig in gebruik? Zijn er plastic delen die snel af kunnen breken? Makkelijk en compact op te bergen? Prijs? Waar te koop? Simpele dingen die ik graag wil zien/horen in een review. En, maar das vloeken in de kerk hier vrees ik, wie heeft het apparaat ter beschikking gesteld (er van uitgaande dat je inderdaad gesponsord wordt). Vermeld in ieder geval OF het gesponsord is of niet. Ik wil dat weten omdat het enerzijds mijn mening over de sponsor (positief) kan beïnvloeden maar weet ook, in het geval van sponsering, dat ik de film kritisch moet bekijken. Niet iedereen brand zijn sponsor af, natuurlijk :) Heel verhaal al weer, doe er mee wat je wil maar blijf in ieder geval posten.

Succes!!

Groets, Rob.

PS: Stemming? Is dit een democratie? Dit is een houtbewerkingsforum, als ik over dit soort dingen hier moet/kan stemmen is mijns inziens het eind zoek.
 
Keep it cool....er zijn véél ergere dingen in de wereld

Zo is het,
Heb je eens een enthousiaste jongere op het forum wordt het weer afgekraakt.
Het is niet te hopen dat hij door deze negatieve berichten zijn gereedschap in de wilgen hangt en er mee stopt.
OK het is niet allemaal perfect, maar dat zal alleen maar beter worden.
Guillaume ga door en haal het positieve uit al deze commentaren.
 
P

Pel

Guest
Kom op zeg de jongen is ± 15 jaar hij heeft m.i. niets misdaan, alleen een filmpje geplaatst so wat. We moeten inderdaad blij zijn dat er jongere zijn die nog met hun handen willen werken. Ik ken anders vele tegen gestelde voorbeelden die veel ouder zijn dan hem, en de helemaal niets presteren. Misschien heeft de jongen wel het talent om een groot kunstenaar te worden wie zal het zeggen? Willem ik vind dat je toch wat kort door de bocht gaat, je kunt immers ook zijn post negeren. Guillaume, ik hoop nog vele mooie werkstukken van jou te zien van wat je allemaal maakt, succes.

Groet Pel.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Wat een heisa.... Hebben we eens een redelijk fanatieke jonge houtbewerker hier op het forum (dat is best belangrijk want vind ze maar eens, jongeren die weten hoe ze met hout om moeten en willen gaan) en dan wordt hij afgebrand omdat hij in al zijn enthousiasme een filmpje post wat volgens sommigen niet helemaal is wat "men" graag zou willen. Als ik die knul was zou ik niet meer posten en dat zou ik jammer vinden.

Jeugd zit op een bepaalde manier in elkaar en/of moet nog dingen leren en ik ben gelukkig nog niet zo verzuurd dat ik me dat niet realiseer. Dat wij met zijn allen misschien een ander/beter/informatiever filmpje hadden gemaakt, vast wel, maar wees nou gewoon blij dat die jongen dit doet en enthousiast is. Vind je het niks, dan kijk je niet. Enthousiaste, gerichte en ter zake doende kritiek helpt om in de toekomst meer en betere filmpjes te zien van deze houtbewerker.

@Guillaume D: Ik vind het moedig dat je dit soort films maakt en hier neerzet, ga daar zeker mee door en laat je niet ontmoedigen. Vind ik het filmpje echt goed? Mwah.. Gesproken commentaar draagt veel bij en kritisch commentaar op het gereedschap zou niet misstaan, dan hebben we er echt iets aan. Is het ding makkelijk en redelijk zuiver in te stellen? Lijkt het een beetje stevig? Degelijk? Echt handig in gebruik? Zijn er plastic delen die snel af kunnen breken? Makkelijk en compact op te bergen? Prijs? Waar te koop? Simpele dingen die ik graag wil zien/horen in een review. En, maar das vloeken in de kerk hier vrees ik, wie heeft het apparaat ter beschikking gesteld (er van uitgaande dat je inderdaad gesponsord wordt). Vermeld in ieder geval OF het gesponsord is of niet. Ik wil dat weten omdat het enerzijds mijn mening over de sponsor (positief) kan beïnvloeden maar weet ook, in het geval van sponsering, dat ik de film kritisch moet bekijken. Niet iedereen brand zijn sponsor af, natuurlijk :) Heel verhaal al weer, doe er mee wat je wil maar blijf in ieder geval posten.

Succes!!

Groets, Rob.

PS: Stemming? Is dit een democratie? Dit is een houtbewerkingsforum, als ik over dit soort dingen hier moet/kan stemmen is mijns inziens het eind zoek.

Rob, ik ben het met je eens maar laat 'm dan wel een goede, objectieve review geven waarin alle ins en out van het produkt worden besproken.

@Guillaume; sorry misschien als ik wat stevig uit de hoek kwam maar als je een review doet over een produkt vertel dan je ervaring met een produkt en laat dan zien wat goed en niet goed is.
Als je gesponsord wordt, oké en al vertrouw ik gesponsorde zaken niet zo gauw, als jij een goede, duidelijke review geeft met de voors en tegen dan kan ik dat zeker waarderen en verrijk ons dan met een goed filmpje in plaats van een reclameclipje.
Kijk eventueel op dit forum naar reviews van gedreedschap en neem dit mee voor de volgende keer, succes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.