Mijn 15m2 werkplaats

Charel09

Post veel
10 sep 2014
2.173
1.154
Antwerpen
ook al bouw je geen meubel of kunstwerk, het blijft altijd leuk om (alweer) van alles te optimaliseren in je werkplaats, dat gevoel ken ik maar al te goed

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.281
1.172
ook al bouw je geen meubel of kunstwerk, het blijft altijd leuk om (alweer) van alles te optimaliseren in je werkplaats, dat gevoel ken ik maar al te goed
Zeker is dat leuk! Heb jij jouw spookschaafjes al gezien? Nu is het extra leuk, want is het is ook om plaats om te maken voor een nieuwe lintzaag. Die komt dinsdag...

• Leuk
Waarderingen: Charel09

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.281
1.172
@Wim Kluck Ziet er netjes uit! Ik merk dat handige opruimhulpjes het werken fijner maken, omdat ik een hekel heb aan steeds zoeken waar een bepaald stuk gereedschap ligt. En dan zijn ideeen voor opruimhulpjes welkom!

Iets heel anders. Ik vermoed dat er een probleem is met mijn Record Power Sabre, want de as van de motor draait zeer zwaar. Je kunt deze met de hand net draaien, maar dat kost veel moeite. De lintzaag heeft een motorrem, maar zou normaal meten werken met het magnetisch veld. Er is geen remklauw oid. Dit betekent dat de motor vrij zou moeten draaien als er geen stroom op de machine staat en dat is niet het geval. Baptist heeft de vraag bij Record Power neergelegd, maar ik wil hier eens vragen of er anderen met een Sabre 300, 350 of 450 zijn en of die de as/onderste wiel wel gemakkelijk kunnen draaien.

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.281
1.172
Als je de riem op de andere poulli legt, scheelt dat dan????
Zonder riem draait de motoras al heel zwaar, dus met de riem op de andere poelie ook.

Als de motor geen mechanische rem heeft, hoort hij soepel te lopen.
Volgens mij heeft deze motor geen mechanische rem. Ik vermoed dat er een slechte lager in zit. Maar ik wil een machine die net nieuw is niet helemaal uit elkaar halen om de lagers te checken.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.242
4.232
Lijkt me een garantie gevalletje. Bederft toch een beetje het plezier van je nieuwe machine. Zwaar lopend lager lijkt me niet heel waarschijnlijk. Als je de machine aan zet, start hij dan gewoon op? En gaat hij er niet na verloop van tijd thermisch uit?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.