Meubelmakerskistje

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Dankjewel Steven , vooral voor het geweldige vertrouwen wat je getoond hebt in mij ,
Wat ENORM belangrijk is heb ik gemerkt bij deze zagen, is hoe je er mee zaagt.

Haha, zeker niet persoonlijk hoor René, ik heb het ingestampt gekregen op school, en dat heeft even geduurd ;-).

Soms, als ik wat haastig ben heb ik het nog eens voor, maar uiteindelijk is het puur tijdverlies om druk op je zaag te zetten, want je kan gewoon herbeginnen ;-).

Als je alles goed voorbereidt moet je die normale open tijd toch halen?

Groeten,
Steven
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
90
West-Friesland
Goedemorgen Rendew,
Je kan den wel lekker naar Akkrum gaan om daar bij het kissie van Roeland zijn broodjes en koffie weg te werken.
Maar wij zitten hier alweer een paar dagen zonder leesvoer. ;)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
@spaander : tja dat uitje naar Roeland was leuk alleen heb ik zijn kistje nu live gezien en moet ik erkennen dat de lades veel elaganter zijn hij heeft het met hout van 9/10 mm gemaakt en dat ziet er veel beter uit... het zijn kleine lades en die van mij zijn van 15 mm en dat maakt het geheel wat lomp dus die lades ga ik weer overmaken .
Nu moet ik van de week eerst is spitten in de bak of ik wat heb leggen alleen weet ik bijna zeker dat ik geen esdoorn meer heb maar van nootjes hout zo het misschien kunnen.
Dus Spaander niet in paniek raken ,dat doe ik wel voor je ,waarschijnlijk ga ik aankomende zaterdag weer wat knutselen

@Renault dat was mij bekend maar in iedergeval bedankt !!!
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
90
West-Friesland
Hallo Rendew,

Dan komt het wel goed met dat kissie, wat ik tot nog toe gezien heb ziet er prachtig uit.
Vooral met plezier rustig doorgaan, ben benieuwd naar het vervolg.

Mvg.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Begrijp er niets van dacht toch echt dat ik pakweg tien min geleden er filmpje opgezet had .... niet dus .
Zal jullie weer voorzien van een lach momentje !


Met de Heer Brekelmans bedoel ik dus Roeland kon er niet opkomen .
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Zo het dakpaneeltje er op gezet .... alleen op het achterpaneel (rug)gelijmd en alvast twee schroefjes door het dapaneeljte vast gedraaid aan de zijkanten .
Tot nu toe gaat het met vallen en opstaan redelijk .

Roeland is U daar nog ????

dakpaneeltje.JPG
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Het voordeel van fouten maken is dat je er VEEL van leert. Ik heb het idee dat je meer tijd verloren bent met die twee laatjes als met heel de kist totnu toe. Wel doorgaan hoor René het einde komt steeds meer in zicht.
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Zal jullie weer voorzien van een lach momentje !

De kat op de achtergrond kijkt bij 4:15 ook even heel bedenkelijk om... :D :D :D

PS: inderdaad een glimlach op mijn gezicht bij het horen van zoveel "ellende"... en me dan meteen realiseren dat het ook wel een beetje een feest der herkenning is... ;)
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Rendew,
Heel herkenbaar ook prof's maken deze fouten, teveel gefixeert op 1 ding en je vergeet de simpelste dingen zoals een bodempaneel.
Het is weer een leuk filmpje geworden aan het einde ( je houd de spanning er goed in ) geen beeld van je kistje. Mooi dat je dan eindelijk het fotootje post zodat we het gelijmde kistje kunnen zien wel is waar deels ZIET ER GOED UIT MAN!!!!
Nu alleen nog even af proppen en lageleiding monteren, daarna de kist indeling maken/monteren en als laatste het klepje monteren en klaar is Kees en o ja voetjes en stoot lijstje monteren en in de olie zetten. Dat moet vandaag wel lukken niet?
Het laatste is een grapje :).
Op naar de volgende fase!

Roeland
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.326
194
Gem. Winsum (Groningen)
Oeps rendew: ik las nu pas je priveberichtje met je vraag.

Ik zag ooit op het www twee franse of belgische jongens die in mijn ogen een prachtig timmerkist hadden gemaakt. Ook de manier waarop ze het uit- en inpakten maakte indruk. Ik ben niet zo handig met het geven van een clickable verwijzing. Je kan het waarschijnlijk gemakkelijk googlen onder: David Z. Júnior and Jean P. Lana's tool chests. Zal het zelf ok nog even proberen

Excuse voor mijn onoplettendheid.

met vr. groet,
klaas0639
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.326
194
Gem. Winsum (Groningen)
@Rendew: Ja even gechecked. Het is de pagina die ik bedoel. Ik weet het nu weer. Ik "ondekte" de pagina een jaar geleden, net in de tijd dat mijn interesse voor hout uibotte. De kistjes van deze beide jongens en hun filmpje kwam net op het goede ogenblik :).

klaas0639
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.291
231
't hoofd van Overijssel
Oeps rendew: ik las nu pas je priveberichtje met je vraag.

Ik zag ooit op het www twee franse of belgische jongens die in mijn ogen een prachtig timmerkist hadden gemaakt. Ook de manier waarop ze het uit- en inpakten maakte indruk. Ik ben niet zo handig met het geven van een clickable verwijzing. Je kan het waarschijnlijk gemakkelijk googlen onder: David Z. Júnior and Jean P. Lana's tool chests. Zal het zelf ok nog even proberen

 
Mooi verhaal! Lijmen is ook mijn allergie... En ook al leg ik alles klaar en pas ik alles droog, er ontstaat altijd paniek :)
Zo'n kist maar dan anders moet ik ook eens gaan maken, of laten maken; ik heb een werkplaats van 2 m2 met wat kratjes en kistjes her en der en dat werkt niet erg fijn. Mijn spulletjes voor het houtdraaien heb ik alles wel onder handbereik, maar wanneer ik eens een malletje oid moet maken moet de hele hut (nou ja, hutje) overhoop.
De kist in het Youtube filmpje vind ik wel wat al oogt het wat lomp.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Opvallend aan die twee Braziliaanse (?) kisten is voor mij de individuele creativiteit. Ondanks dat ze naast elkaar samenwerken zijn er verschillende oplossingen en opstellingen voor een vrij gelijkaardige inhoud. Daar waar zoiets als de Chris Schwarz 'anarchist' toolchest met heel weinig variatie over de ganse states wordt hernomen.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Snik ende boehoe, schroefje afgebroken .
Het kistje moet nog geschuurd worden aan de buitenzijde en dan de stootlijst erop lade er in en .....


 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Kijk even bij je lokale action tussen de gereedschappen , daar vind je een haal de afgebrokenschroef uit een stuk hout setje voor ik geloof 3 euro.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.