Meubelmakerskistje

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Effe een een kleine update ... kissie is bijna klaar moet het alleen nog op kleine pootjes zetten dat ga ik , is de bedoeling ,komende weekend doen.

Maar heb nu een idee voor meubelmakerskistje II

Maar daar zal ik ook veel hulp nodig bij hebben ( Roeland is U daar nog !!!!!! ) kwa vorm denk ik aan het zelfde kistje maar dan met een andere konstructie het huidige kistje bestaat uit panelen die door middel van een zwaluwstaartverbinding verbonden zijn.

Meubelmakers kistje II
Dus zelfde vorm maar andere kontruktie bestaande uit een frame werk van balkjes (regels/standers) met pen en gat verbindingen waarin de paneeltjes.

Welke pen en gat verbindingen moet ik dan gebruiken etc etc etc..

Doel is dus om de verbindingen te maken en technische vaardigheden op te doen om tot het kistje te komen niet zozeer het kistje zelf .

HEEL LEUK ZOU ZIJN..... JA IK SCHREEUW NU !!!
om er een gezamelijk project van te maken misschien wil iemand een tekening maken sketch up of met de hand ........
Kunnen we gezellig hier uithuilen wat we allemaal verkl..... hebben of tegen verwachting toch nog enigzins gelukt is .
to be continued of niet ...........
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
He René
Ik mis een beetje de foto-update, wat betreft een opvolger,dat lijkt me wel wat. Houd ons op de hoogte. Als het niet te moeilijk word dan ga ik er voor. Hoewel ik jouw kwaliteit vast niet haal, ik ben meer van het recht toe recht aan werk.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Hoi René,

Een nieuwe kist! Ik ben benieuwd!
Als ik er de tijd voor heb ga ik een schets in sketch-up maken. Had je ook nog een bepaalde afmeting in je hoofd?
Ik hoop dat er meer schetsen komen, dan kunnen we een verkiezing doen..........
Kom je ook naar de open dag van Masavehout hout? En neem je dan je kissie mee?

Groeten, Raymond
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
@armadaman
Er zitten meer dan genoeg fouten in mijn kistje !!!! Of dingen die beter hadden gekund .
Heb beloofd het kistje op de opendag mee te nemen .


maar hier dan een filmpje wat ik gemaakt heb .

 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.201
564
Mooi resultaat van je inspanningen, daar kan je trots op zijn! En bedankt voor het onderhoudende en vermakelijke verslag, ik kijk uit naar je volgende project.
Groet, Kor
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Nou Rene daar mag je met recht trots op zijn, je ziet ruuuuuustig blijven helpt! mooi werk, ook je verslag in beeld en geluid. Heb het met plezier gevolgd.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Het is een prachtig kistje, maar vooral ook een prachtig verhaal geworden van Roeland en Rendew. Over een paar dagen zet gaat deze naar onze erelijst met eeuwige roem!

jaap
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.283
220
't hoofd van Overijssel
Wauw wat is die mooi geworden. Die persoonlijke toutch van de extra vakje tussen de laatjes....... super. Hou wel van dat soort details. Past precies een (zak)doekje in voor het uithuilen.:confused: Volgende kistje gaat als een trein. Van fouten leer je het beste. En vooral blijven filmen.............

Leuk een Sketchup Woodworking.nl project, ik doe mee. Plant het SKP bestand hier maar. Kunnen we 1 september even verder, ja hoor ik kom ook.
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Met de piano op de achtegrond had je er wel een leuk deundje onder kunnen zetten :)

Hij is bijna te mooi om hem te gebruiken de kist.

Hans
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Hallo Randew,

Al met al toch een mooi kistje geworden.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik het je nadoe!
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Kernwoorden van de afgelopen periode zijn toch wel: #kissie #lach #youtubefilmpjes #traan #vermaak #kissie2

Het moet gezegd... het resultaat is mooi en - ondanks alle misère en ellende - smaakt blijkbaar toch naar meer. Als het zover is en je zoekt toch iemand extra die in Sketchup wat wil maken, dan geef je maar een gil.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Ik sluit me aan bij de rest! Het is een prachtige kist geworden, ik moet nog maar eens zien of mij zoiets lukt.
En bedankt voor het verslag, ik heb er van genoten. Een soort van goede tijden, slechte tijden. Maar dan voor houtbewerkers!

Groeten, Raymond
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Roeland en rendew, hartelijk dank voor dit geweldig mooie, leerzame, en met een lach en een traan topic.
rendew, zo zie je maar weer dat je met bloed zweet en tranen uiteindelijk met een lach dit mooie werkstuk laat zien. Ik kijk al weer uit naar het volgende projekt (en zo te lezen niet alleen).:D
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Roeland heeft het ook zwaar gehad met het maken van schetsjes van slobgat , zagen van de groef ,bossing foto'tjes gemaakt van lade,pootjes etc etc dus Roeland is momenteel aan het bij komen ;-) volgens mij is ie ergens onder gedoken ......ROELAND IS U DAAR .
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Nou Rendew, zwaar dat valt wel wat mee hoor het is een fantastisch mooi kistje geworden en met een beetje ondersteuning van mijn kant.
Ben in dit hele project alleen maar de aangever geweest jij alleen Rendew hebt de punten gescoort met je mooie beschrijvingen en dito filmpjes.
Leuk om te zien hoe je het hele proces gepost hebt hier op woodworking.nl.
Goed idee om het zelfde kistje in een paneel in frame constructie te willen gaan maken, ben zeer benieuwd, kistje word dan een stuk lichter vermoed ik .
Kan bijna niet wachten om het kistje live te aanschouwen op de aankomende open dag in Zwolle.
Dank mede forummers voor jullie spontane en leuke reacties en wellicht zien we elkaar op de open dag van Massave fijnhout.

Roeland

IMG_0539.jpg
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Heel mooi om te lezen, extra punten voor het doorzettings vermogen Rendew.

Ik vind het vooral erg goed van je dat je niet schaamt om fouten te maken, en deze ook laat zien, de meesten laten dat weg.
Van je fouten leer je alleen maar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.