Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.854
909
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik geloof dat jullie een beetje langs elkaar heen praten. Zuursterkte is een stofeigenschap, een maat voor hoe sterk H+ is gebonden aan het ion. Hoe sterker het zuur, hoe meer ionen je in oplossing hebt bij een gegeven concentratie. En natuurlijk ook hoe geconcentreerder je oplossing bij een gegeven zuur, hoe meer ionen je in oplossing hebt. Dat in de volksmond een zuur "sterk" heet als het veel H+ bevat en sterk corrosief is, is iets anders dan dat de zuursterkte verandert.

Dus ja, schoonmaakazijn is zuurder dan tafelazijn, maar het azijnzuur erin heeft dezelfde zuursterkte.

Yes. Je haalt me de woorden uit de mond ;-)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.077
1.712
Terkaple
www.woodworking.nl
Nou jaap,.... dit staat toch lijnrecht op het PRIVÉ mailtje dat je mij gestuurd heb over vrije menings-uiting,...dat jij zo graag stimuleert, of nu ineens niet!

Dat mailtje zal ik hieronder in zijn geheel plaatsen en ik vind het niet netjes dat daar nu een halve zin uit geciteerd wordt. Ik heb u het mailtje geschreven uit bezorgdheid, omdat ik vind dat er voor een ieder een plekje moet zijn op ons forum, dat we elkaar respecteren in elkaars waarde laten. Het lijkt er op dat de tekst bij u niet helemaal goed aangekomen is, dus lees het aub nog eens door. En bij deze een officiële waarschuwing Handyman, houdt het forum netjes en respectvol.

Jaap

Hieronder de tekst die ik u gestuurd heb op 8 januari om 23.33

Hallo Handyman,

Dat is helaas de enige naam waaronder ik u ken. Allereerst de beste wensen voor 2014 en vooral ook een goede gezondheid.
Enige weken geleden registreerde u zich op mijn website woodworking.nl en ontpopte u zich al snel tot een enthousiaste poster. Uw snelle entree werd, helaas, afgebroken door een kleine clash met andere forummers. Dat heb ik in het verleden wel eens meer gezien en ook wel vaker een soortgelijke mail gestuurd.
Ik ben een aantal jaren geleden begonnen met dit forum en het is (vooral was) een zeer tijdrovende zaak om de toon op het forum in goede banen te krijgen. Wij hebben geen echte moderators, alleen ikzelf en sinds enige tijd Rick Koorman. Ik huldig zeer het standpunt van vrije meningsuiting, maar ook die van respect. De winst na jaren is dat mensen het forum prijzen als een plezierige plek op internet en de onderlinge toon is vriendelijk en behulpzaam, zoals het forum ook bedoeld is.
Ik vind het echter vervelend als een nieuw forumlid, vaak in enthousiasme, een aanvaring krijgt met andere forumleden en ik begrijp dat die zich dan toch wel wat eenzaam en onheus bejegend voelt. Maar dat is echter niet de bedoeling van de reacties, het is meer het collectieve gedachtengoed om de toon op het forum goed te houden.

Ik zou het op prijs stellen, en ook aanmoedigen, om het nogmaals te proberen. Er is veel respect voor kennis en kunde en het forum is voor alle geïnteresseerden bedoeld.

Met vriendelijke groet,

jaap

forumbeheerder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

handyman

Actieve deelnemer
18 dec 2013
60
0
artharg nou dat heeft nog lang geduurd zelfs een maand, bij jou had ik dat al bij de eerste post van je dat ik van jou niks zou leren.

en de rest waarom verbaast mij dit nou niet dat jullie het lekker met mekaar eens zijn, maar een aantal in mijn privé, berichten denken daar anders over, die ik natuurlijk wel privé houd , want ik ben netjes.
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Dit mailtje kreeg ik net van Handyman binnen, wat mij betreft onderwerp gesloten.

GOUW MIJN ACCOUNT SCHRAPPEN UIT DIT WAARDELOZE FORUM, WIL NIET EENS MIJN GEGEVENS MEER VERMELD HEBBEN. WANT JE EERT NIET EENS PRIVÉ BERICHTEN, DOOR DEZE TE POSTEN ZONDER TOESTEMMING, DIT ZEGT WEL WAT OVER JE ALLOY.


ZONDER VRIENDELIJKE GROET

 
A

Athanor

Guest
Zo komen we aan bij het punt van natuurlijke selectie oftewel zelfreinigend vermogen van dit forum. Een interessant sociologisch/psychologisch verschijnsel lijkt me dit. Ik stel voor dat je de informatie op het forum laat staan, er is zo veel materiaal beschikbaar dat voor een afstudeerscriptie van een student in die wetenschappen interessant kan zijn.

Fons
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.764
2.604
Gaanderen
Jaap een net berichtje. Ga zo door. Vrijheid houdt op waar andere zich in hun waarde aangetast voelen. Gelukkig heb ik een dikke huid.
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
GOUW MIJN ACCOUNT SCHRAPPEN UIT DIT WAARDELOZE FORUM, WIL NIET EENS MIJN GEGEVENS MEER VERMELD HEBBEN. WANT JE EERT NIET EENS PRIVÉ BERICHTEN, DOOR DEZE TE POSTEN ZONDER TOESTEMMING, DIT ZEGT WEL WAT OVER JE ALLOY.

ZONDER VRIENDELIJKE GROET

Het was ons een zwaar genoegen... #sorrymaarkonhetnietlaten ;)
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
het was vriendelijker dan wat hij mij stuurde maar goed probleem opgelost, tijd voor nieuwe tools. Vandaag helaas geen pakje in de bus :(
 
Laatst bewerkt:

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Een Zyliss bankschroef, (versie ?) compleet en zo goed als ongebruikt, waarom? :) . Spijtig genoeg werkt het niet op een afgeronde tafel, moet daar nog iets op vinden.
DSC02165.jpg
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
90
West-Friesland
Een Zyliss bankschroef, (versie ?) compleet en zo goed als ongebruikt, waarom? :) . Spijtig genoeg werkt het niet op een afgeronde tafel, moet daar nog iets op vinden.

Ja, het is behelpen maar je kan de verstelbare klem met het druknopje tegen het werkstuk drukken en dan met de slinger vastzetten.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.