Meld hier je nieuwste hand gereedschap aanschaf !

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
31
Bollenstreek
Overzetten van lengtes (schuiven, vastzetten en aftekenen). Lijn parallel aan kant tekenen. Afstellen aanslag frees, afstellen hoogte zaagblad. Het voordeel is dat je niet hoeft te metenAls je zo'n ding eenmaal hebt ga je 'm vanzelf vaker gebruiken.

En zoals zo vaak: kan allemaal ook met andere hulpmiddelen.
 
A

Athanor

Guest
Ik heb een dergelijk exemplaar van Starret gekocht, een fantastisch stuk gereedschap, zeer nauwkeurig en veelzijdig in gebruik!

Fons
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.257
309
Heelsum
Nieuw van Baptist, vandaag gehaald een klein blokhaakje om zwaluwstaartjes mee te kunnen aftekenen en een schrijfstaal met fijnafstelling... superding.. en die blokhaak ziet er zoooo mooi uit, er hing ook een metalen ,of ik die liever had, zat wel een schaalverdeling op maar wie wil er nou een metalen als je deze ernaast ziet hangen.....

Scheppie is weer blij!! :D

Attached files
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Ik heb dezelfde veritas wheel marking gauge..handig ding. Ik heb zo en zo redelijk wat van Veritas. Ze maken mooie dingen en nog goed ook. Vandaag komt mijn kerst cadeau binnen en dat is een Veritas low angle block schaaf. I am looking forward to use it. Tevens heb ik gisteren bij baptist 4 bessey corpus clamps met framing set besteld. Ook daar verheug ik me op. Dat gekloot met klemmen steeds.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik heb een handyman schaaf gekocht. Niet zozeer om er mee te schaven maar om hem op te knappen. Het ís ook geen oudje maar ik heb hem meer gekocht om het opknappen te oefenen.
Ik zag de voorgaande link en wil het ook zelf eens proberen.

Attached files
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Mijn laatste aanwinst van de week kon echt niet laten hem te bestellen . Het is een Veritas Plow Plane volgens mij wordt dat in het nederlans een ploegschaaf maar kennen wij dit niet als een sponingschaaf of is die weer iets anders . Denk nu nog aan een grondschaaf en aan en aan ...... en vervolgens aan .... en dan dat en verzin ik nog wel wat :mrgreen:

Nu wacht ik nog op 3 schietbeitels van Kirschen 6,8,10 mm

Attached files
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Zoals eerder gemeld had ik 3 schietbeiteltjes besteld aaahhumm 6 ,8 ,10 mm
Halleluja wat een m....rf......s (PIEP) zijn dat .

Als vergelijk een veritas dovetail zaagje een kirschen 10 mm steek beitel en een 10mm schietbeiteltje.

Het schietbeitelske is net zo groot als het zaagje . :mrgreen: die raak je niet snel kwijt .

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
op marktplaats was ik al een tijdje op zoek naar een nieuwe schaaf. ik zag een mooie stanley nr 7. gelukkig had ik het hoogste bod. toen kreeg ik van de verkoper een mailtje of ik die rick van woodworking.nl was. het bleek Seek te zijn. klein wereldje toch!! de schaaf was erg netjes verpakt in plastic. wow, wat een beest. ik heb er al wat krullen meegemaakt!!!

Seek,nogmaals bedankt he!!!

Attached files
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.064
1.695
Terkaple
www.woodworking.nl
Het is geen aanschaf, maar een kadootje van een goede houtvriend. Het is het kleinste schaafje van Veritas, volgens mij heeft Fons er ook een. Ter vergelijk staat hij op de knop van grootste schaaf die Veritas maakt, een low angle jointer van 56 cm lang. Het schaafje is 66mm lang, 30 mm hoog en 6,3 mm breed en het schaaft, zo uit het doosje, mooi krullen met de hout draad mee, maar ook dwars op de draad. Een klein juweeltje, mijn hartelijk dank.

jaap


Attached files
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Snik ende snotter ik (nog ) niet maar ben met mijn m....rf......s (PIEP) van schietbeitels ook wel erg in mijn sas.
Maar effe terug naar dat puike schaafje waar gebruik je die nu precies voor ...heb ik het goed begrepen dat je die voor de wangen van de pen en de borsten gebruikt van een pen en gat verbinding is dat werkelijk zoveel handiger als een steek beitel ?

m.a.w heb ik een gegronde reden om stinkend jaloers te zijn op jaap :lol:
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Mijn nieuwste aanschaf (nog niet bezorgt, maar ik lig voor de deur te wachten).

Attached files
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
DSC01284.jpg


Het viel me op dat mijn nieuwe Praxis huismerk kwastje van een heel mooi stukje beuken gemaakt is. Hij is toevallig precies kwartiers met mooie spiegeltjes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.