Ik heb toen ook een paar liter gehad. Het was Titebond 3 weet ik nog.Misschien dat andere mensen die toen lijm van hem hebben gekocht, weten wat voor soort titebond hij toen leverde.
Ik heb toen ook een paar liter gehad. Het was Titebond 3 weet ik nog.Misschien dat andere mensen die toen lijm van hem hebben gekocht, weten wat voor soort titebond hij toen leverde.
die heb ik ook ooit op aanraden gebruiktIk heb toen ook een paar liter gehad. Het was Titebond 3 weet ik nog.
Of het sterker is betwijfel ik. Ik wilde het toen weleens proberen, maar gewone witte houtlijm voldoet mij meer dan prima, ook omdat deze transparant opdroogt inderdaad. Qua sterkte is dat me ook nog nooit tegengevallen.die heb ik ook ooit op aanraden gebruikt
hij zou veel sterker dan witte houtlijm zijn
nadeel is dat de lijmnaad bij europese eik donderker is dan het hout
en eik heeft een grove vezel, waardoor er altijd hier en daar iets lijm tussen kruipt
dus maar weer witte houtlijm die doorzichtig droogt
Ja, maar de D4 van bison is dan ook geen PVAc lijm maar een PU bruislijm...En wat betreft de lijmnaad, ik heb van toxiq ooit titebond gekregen en dat geeft ook zo'n zwarte lijmnaad. En de D4 van bison ook.
Dat zou ook mijn aanpak zijn. Overigens zou ik ze denk ik nog wel (minimaal) vlakken... En hopen dat de hoogte die je zo verliest (zaagsnede) niet tot storende kieren leidt...Volgens mij is er maar één oplossing: doorzagen precies door de lijmnaad. Als je dat op een goede paneelzaag doet met een scherp zaagblad, hoef je waarschijnlijk de naden niet meer te schaven en kun je ze opnieuw lijmen.
heb jij 2 rechterhanden, dan zit je voor begeleiding op dit forum goed !Het zijn fronten voor een ikea corpus dus daar zijn meerdere aanbieders van in de markt.
heb jij 2 rechterhanden, dan zit je voor begeleiding op dit forum goed!
eigenlijk is dit een eenvoudige klusDoe het meeste zelf en ben niet onhandig
start ik van een bruto-plank, dan lijm ik ze altijd overmaatsIk denk dat het goed haaks krijgen van het paneel voor verlijming zoals eerder beschreven in het topic belangrijk is.
En als ik er een eikenplan tussen zet en dan op maat zaag? Het zijn 2 planken van 20 breed uit een stuk, het patroon kwam zo het mooiste uit. Maar als je er drie van maakt en de middelste er tussen plaatst en ze om en om verlijmt met hartkant andersom? Dan kan ik de greep laten zitten of bovenaan schuin afzagen (weet de term even niet) en er een stalen plaatje achter zetten. Dat zag ik laatst ook ergens en zag er mooi uit.start ik van een bruto-plank, dan lijm ik ze altijd overmaats
pas nadien zaag ik ze op de netto-maat
je hebt uiteraard nu reeds fronten
dus wordt het kiezen tussen herzagen of vanaf 0 herbeginnen
ni makkelijk
als je de minder gelukte lijmnaad er tussenuit wil, dan dien je daar de planken door te zagenHet zijn 2 planken van 20 breed uit een stuk, het patroon kwam zo het mooiste uit.
Ja, is makkelijker gezegd dan gedaan.Zeg ik nou iets simpels door te stellen dat de diegene die de deurtjes gemaakt heeft maar zorgt voor nieuwe deurtjes? Alles wat hier besproken wordt is maar half/half. Ik zou dit niet accepteren en wijzen op garantie en billijkheid. Nieuwe deurtjes maken die wel goed verlijmd zijn. Anderzijds, geld retour.