Kity 635 condensator.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.611
Ik hoop ook dat er een gesloten afscherming is voor de kabelschoentjes op die condensator. Anders de volgende keer, een condensator met een aangegoten snoer kopen. Je wil geen altijd dood ervaring op doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: thomasz

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.611
Nu nog even zo dat er te zien is wat waar op zit. Dit lijkt een krachtstroom schakelaar te zijn, met een ingebouwde thermische beveiliging.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.990
816
Omgeving Leiden
Heb jij het kabeltje tussen de condensator en het aansluitkastje:
A : helemaal vernieuwd
B : niet vernieuwd, maar alleen nieuwe aansluitklemmetjes bij de condensator gemonteerd
 

rean

Actieve deelnemer
11 nov 2023
34
3
Westervoort
Ik hoop ook dat er een gesloten afscherming is voor de kabelschoentjes op die condensator. Anders de volgende keer, een condensator met een aangegoten snoer kopen. Je wil geen altijd dood ervaring op doen.
Da's en goeie
Heb jij het kabeltje tussen de condensator en het aansluitkastje:
A : helemaal vernieuwd
B : niet vernieuwd, maar alleen nieuwe aansluitklemmetjes bij de condensator gemonteerd
B
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Nu nog even zo dat er te zien is wat waar op zit. Dit lijkt een krachtstroom schakelaar te zijn, met een ingebouwde thermische beveiliging.
In #5 zie je het motorplaatje. Is een originele Kity enkelfase motor.
Ook is er in het aansluitkastje niks losgemaakt en dus verkeerd weer aangesloten.
Zou mij niet verbazen wanneer met die grote condensatoren er ge veel stroom door de hulpwikkeling gegaan is en deze door is.
 

rean

Actieve deelnemer
11 nov 2023
34
3
Westervoort
In #5 zie je het motorplaatje. Is een originele Kity enkelfase motor.
Ook is er in het aansluitkastje niks losgemaakt en dus verkeerd weer aangesloten.
Zou mij niet verbazen wanneer met die grote condensatoren er ge veel stroom door de hulpwikkeling gegaan is en deze door is.
ik heb hem zo gekocht van marktplaats zo'n 6 maanden geleden een nog nooit problemen mee gehad. En ik dacht condensator kapot. Oude eraf nieuwe erop en door.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.990
816
Omgeving Leiden
In #5 zie je het motorplaatje. Is een originele Kity enkelfase motor.
Ook is er in het aansluitkastje niks losgemaakt en dus verkeerd weer aangesloten.
Zou mij niet verbazen wanneer met die grote condensatoren er ge veel stroom door de hulpwikkeling gegaan is en deze door is.
Iets anders kan ik ook niet bedenken. De hulpwikkeling doet bljkbaar nog wel iets want condensator vast of los maakt wel verschil. Je zou het kunnen ruiken in de motor. Maar ja de plugin om dat op afstand te kunnen hebben we nog niet op het forum geloof ik :)
 

rean

Actieve deelnemer
11 nov 2023
34
3
Westervoort
Iets anders kan ik ook niet bedenken. De hulpwikkeling doet bljkbaar nog wel iets want condensator vast of los maakt wel verschil. Je zou het kunnen ruiken in de motor. Maar ja de plugin om dat op afstand te kunnen hebben we nog niet op het forum geloof ik :)
😃
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.611
Het probleem kan nog steeds ergens in de motor zitten. Maar zo als gezegd wat lastig meten van afstand.
 

rean

Actieve deelnemer
11 nov 2023
34
3
Westervoort
Het probleem kan nog steeds ergens in de motor zitten. Maar zo als gezegd wat lastig meten van afstand.
Ja idd dat denk ik dus ook. Tegen over mijn werk zit Electro van heert. Ik denk dat ik dat van de week langs ga.ff kijken of hun mij kunnen helpen. In iedergeval bedankt.
 
  • Leuk
Waarderingen: elzenmaa

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
126
59
Bilzen
Ik heb zelf 3 kity motoren met originele condensator. Als het helpt wil ik wel eens kijken hoe de condensatoren zijn aangesloten. Ik heb wel nog dit schema (stak in een van de aansluitdozen). Zelf ken ik er te weinig van maar misschien ben je hier iets mee.
1700333968614.png
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.