Kity 635 condensator.

rean

Actieve deelnemer
11 nov 2023
34
3
Westervoort
Ik heb zelf 3 kity motoren met originele condensator. Als het helpt wil ik wel eens kijken hoe de condensatoren zijn aangesloten. Ik heb wel nog dit schema (stak in een van de aansluitdozen). Zelf ken ik er te weinig van maar misschien ben je hier iets mee.
Bekijk bijlage 137672
Bedank. Ik kan wel tekening lezen maar niet van electro. Iig bedank dat je mee denkt.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Bert007, als je de mogelijkheid hebt om een duidelijk plaatje bij dit draadje te voegen, dan staat het op het forum. Als er dan iemand in de toekomst informatie zoekt over zijn kity motor, dan is het op het forum terug te vinden.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Dat is heel mooi, maar nog steeds een plaatje van een 3 fasen aansluit schema. Ik doelde eigenlijk op een plaatje van een 1 fase motor met condensator.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Dat is een schema voor 220. Dit schema is voor een losse schakelaar, die niet op de motor gebouwd zit, maar je zou de juiste aansluitingen er uit moeten kunnen halen.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Ja idd dat denk ik dus ook. Tegen over mijn werk zit Electro van heert. Ik denk dat ik dat van de week langs ga.ff kijken of hun mij kunnen helpen. In iedergeval bedankt.
Een goed idee, zij kunnen waarschijnlijk snel doormeten en adviseren.

Zou je naar een nieuwe motor moeten; ik heb ook een 635 gehad waar ik de motor vervangen heb. Bij mijn originele Kity motor was de motoras dunner als bij de huidige elektromotoren, weet het niet meer zeker maar dacht 13 mm.
De motorpully voor de vlakke riem moest bij mij dus een groter gat krijgen. Omdat de naaf van de pully niet al te veel ’vlees’ heeft heb ik gezocht naar een 1,1 KW 3000 rpm motor met de kleinste bouwvorm en dus de dunste as, dit is bouwgrootte 71 met as 14 mm. Ga je een maat groter krijg je een as 19 mm. Dit is wel iets om op te letten.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Weet je de diameter en de breedte van die motorpoelie toevallig? En is hij bol of vlak?
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Maten weet ik niet meer. Maar het was een bolle vorm.
Bij mij lag er een vlakke riem van 20 breed op.
 

rean

Actieve deelnemer
11 nov 2023
34
3
Westervoort
Ok,toch maar weer verder gegaan.
De 31.5 uF aangesloten aangezet dan moet ik het wiel een zet geven dan gaat hij draaien maar zeker niet op volle toeren. Na 10/15 sec slaat hij af. Maar niet de aardlek.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Voor de volledigheid, ik neem aan dat je de motor alleen laat draaien, dus zonder de vvd aan te drijven
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Zou hem toch laten bekijken bij die electrozaak.
Het zou ook nog kunnen dat er mechanische weerstand zit; vet in de motorlagers hard geworden.
Maar met alles wat je hierboven beschreven hebt lijkr mij dat niet meest voor de hand liggende.
 

rean

Actieve deelnemer
11 nov 2023
34
3
Westervoort
Zou hem toch laten bekijken bij die electrozaak.
Het zou ook nog kunnen dat er mechanische weerstand zit; vet in de motorlagers hard geworden.
Maar met alles wat je hierboven beschreven hebt lijkr mij dat niet meest voor de hand liggende.
Klopt. Daar is hij nu ook. Ik wacht nog op een offerte.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.