Je grootste blunder

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Ho ho!
Ik had gisteren nog een splinter in m'n vinger.
Met de nr. 4 handschaaf een essen plank glad geschaafd, met de hand er over om voelen hoe glad hij is.
En dan zit er een splinter aan de zijkant. :eek:

image.jpg

Grts, Raymond
 

starterXL

Actieve deelnemer
15 okt 2010
180
0
Amsterdam
www.furnidure.nl
Kaptafel netjes in de grondverf gezet, fototje gemaakt voor facebook en dan kijk je nog eens..............
Wie ziet de fout nog meer??? :D

p.s. Daarom ben ik een fan van Steve Ramsey, die gebeurt dat ook haha

grondverf.jpg
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.119
243
Goeree-Overflakkee
Hier mag je berichten plaatsen waar je het schaamrood van op de kaken kreeg toch? Kwam er laatst achter dat de verstekinstelling makkelijker draait als je de borging eraf haalt door de hendel omhoog te doen :p Tipisch gevalletje RTFM :cool:

Festool-Kapex-KS-120-Miter-Saw.jpg

Heb wel weer de laser netjes afgesteld (met de verkeerde schroevedraaier lees ik net in de handleiding) :rolleyes:
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Al bijna een jaar geleden voor de laatste blunder
komop mensen....er is (bijna) niks leukers dan leedvermaak :D
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
852
63
Thuis
nog een klein blundertje gemaakt gister, ik moest laatjes maken en daarvoor moesten er in zijkanten van het laatje aan de onderkant en aan de achterkant een groefje in worden gefreesd. Ik was lekker bezig en toen wilde ik de boel in elkaar zetten was ik vergeten dat je gespiegeld moet frezen:p oftewel van elke la moest er een zijkant opnieuw worden gezaagd en gefreesd:p
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.497
344
Torhout, België
Grappig topic. En ik ontdek het nu pas. Hier mijn bescheiden bijdrage:
ik had een oude bandschuurmachine waarvan de rubberen isolatie van het snoer versleten was door ouderdom. Ik dacht die te vervangen door een snoer van een computer, de eigenlijke stroomtoevoerkabel. Die zijn lekker dik, en dus dacht ik wel geschikt voor elektrisch gereedschap. Natuurlijk hangt daar dan nog een connector aan die eraf moet, dus even de kniptang bovengehaald en knip! Om dan te zien dat ik er de stekker afgeknipt had in de plaats :)
Heb er eens goed om moeten lachen, en gelukkig had ik er nog 1 liggen, dus de bandschuurmachine is weer tiptop.
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Nou vooruit dan maar nu kan ik er al wel een beetje mee lachen al is het nog behoorlijk groen

jullie kennen vast wel van die kleine doorslijpschijfjes voor op de dremel
die langst boven vastzitten met zo een klein rotschroefje

wat ik dus niet los kreeg
oo maar dat schroefje krijgt mij niet klein dacht ik
werkbankslijper even Aan
schroevendraaier mooi vlak ( en scherp ) slijpen
asje waar de schijf op zat geklemd in een vise grip tang
dan de vlijmscherpe schroevendraaier langst boven op dat rotschroefje

je glijd uit en tjak
schroevendraaier in me hand
hoop bloed dus maar naar binnen om te spoelen
en daar merk je dan aan de andere kant van je hand ook een klein sneetje
hu moet die schroevendraaier dwars door me hand gegaan zijn

nou dit was het moment dat ik toch even echt niet lekker werd
10 jaar in de bosbouw gewerkt en best wat meegemaakt
maar het besef dat dat ding tussen mijn wijsvinger en middevinger in mijn hand was geschoten
en door mijn handpalm er terug uit brrrrrr
ook later oo de eerste hulp een hoop verbaasde gezichten en ondanks de 20+ wachtende
was ik erg snel aan de beurt
tja meneer u heb geluk gehad niks geraakt met wat geluk komt het helemaal goed
en ja nu we een paar maanden verder zijn lijkt het inderdaad goed te komen
en dan nog te denken dat op de moment dat ik die schroevendraaier daar boven mijn hand plaatste
ik nog dacht tom dit is niet slim als je uitschiet ....
o terug thuis en beetje high van de pijnstillers
het asje in de bankschroef geklemd
en met een plat met even het schroefje los gedraaid
mvg tom
 

WR1944

Oud hout
Mij is nagenoeg hetzelfde gebeurd toen ik zo tegen de 15 was (rond 1960). Ik zou even snel een stekker monteren aan een snoer met een gemeen dun fittingschroevendraaiertje. Ik schoot natuurlijk uit, dwars door m'n hand rakelings tussen de botjes door in een blokje hout dat toevallig op de werkbank lag. Pas toen ik met veel kracht de schroevendraaier los kon trekken begon het wat te bloeden en ik begon pas goed pijn te voelen toen ik op de eerste hulppost van een naburig hospitaal was. Het was het militair hospitaal in Den Haag waar we zo'n beetje vaste klant waren, m'n zusters en ik. Er zit nog een litteken maar het is aan het vervagen na ruim 55 jaar. Het maakt je wel voorzichtiger, bij mij althans. ;)
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.293
235
't hoofd van Overijssel
Oké dan kan ik ook mee doen.......... Jaren terug, mag het dan nog hier, bekistings schotten aan het nieten. Spiegelglad plaatmateriaal dus uiteindelijk een nietje in de ringvinger over het bovenste scharnier puntje. Kwam het er bij de nagel riem er uit. Vraag me niet hoe ik het voor elkaar kreeg. Dus naar het ziekenhuis de eerste hulp. Prachtige afdeling met grandioze mensen. Zuster komt binnen en tilt de steriele doek omhoog. Vraagt kunt u alles nog bewegen en draaien. Dus ik draai de kant waar het nietje naar binnen is gekomen omhoog. Zuster laat de doek weer vallen en loopt lijkbleek weg. Dan denk je dat ze alles gezien hebben maar het onverwachte was iets te veel. Na uiteindelijk wat foto gemaakt te hebben bleek er niets geraakt te zijn anders dan wat vlees. Al het bot en spierweefsel keurig gemist. Toch iets goeds gedaan. Als herinnering een deukje in de nagelriem en een ervaring rijker.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.126
519
Moordrecht
AH, blunderverhalen.. :D

Was vorig een drempeltje aan het plaatsen hier in huis en ik was met de laatste schroef bezig. Die wilde er lastig in en het was een nogal lastige hoek, waardoor ik de schroef op een andere dan gebruikelijke manier moest geleiden. Natuurlijk ging dat mis en het bitje schoot van de schroef af, zo m'n vinger in. Dat zag er erg raar uit, een bergje gedraaid vlees uit m'n vinger. Ik dacht dat er een pees oid dergeljks geraakt was. Dus naar de eerste hulp. Daar heb ik een uur gezeten. Eindelijk aan de beurt kijkt de dienstdoende arts er even goed naar, prikt wat, voelt wat, kijkt nog eens en draait zich om naar het kastje achter zich, pakt vervolgens een pleister en plakt die er overheen. Zo meneer, fijne avond.. Het was slechts wat vet en vlees, komt wel goed met een week.. :D :p
 
Laatst bewerkt:

karlz94

Actieve deelnemer
11 mrt 2016
32
1
staphorst
ben dus niet de enige met blunders.

paar jaar terug...
even een gat boren in een plankje.
plankje op je bovenbeen, en gaan...
gat in plankje zitten. en wat voel ik nu..
gat in broek en n rondje van 6mm in mn been.


paar weken terug

even een plintje in de lengte opzagen met zaagtafel.

ging tijdje goed, en ineens was plintje rood, en hap uit duim.
eerst naar huisartsenpost, daarna naar eerste hulp.
resultaat: zenuw doorgezaagd, deze is nu weer gehecht.

ach en vaak zat verkeerd gemeten / gezaagd, de "normalere" dingen denk ik zo
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Alweer wat jaren terug even een paar dunne ebben latjes van 1 cm op dikte schaven, schaafbank minimaal afgesteld en terwijl ik de latjes erlangs haal glijd ik met m'n wijsvinger eraf.
Meteen een plakje vlees mee geschaafd, gelukkig geen bot dus na een week of 5 was alles weer oké alleen het gevoel in m'n vingertop is nog steeds anders.

Een keertje in m'n begintijd met meubelmaken op de zaagtafel nog even snel een klein randje hout eraf willen zagen, niet goed de veiligheid in acht genomen dus geen bril op en het randje hout slaat terug...net naast m'n oog.

Een keer met de slijpschijf in een blok marmer bezig en de slijpschijf schiet uit, liep gelukkig goed af.

Lang geleden de eerste keer met een radiaalzaag aan de gang en niet wetende dat die dus vooral naar je toe wilt en ik te weinig tegendruk gaf, gelukkig stond ik er naast.

Op de metaaldraaibank vergeten de sleutel uit de chuck te halen en de draaibank aangezet, was ook niet leuk.

En natuurlijk de gebruikelijke rekenfouten waardoor ik teveel afzaagde bijvoorbeeld.

Ook nog wel iets leuks jaren geleden; de vlotter van de stortbak in het toilet bij een kennis sloot niet goed af en de wc liep door.
Ik wilde de vlotter iets opschuiven maar door de vele kalkafzetting ging dat niet soepel dus ik zet wat meer kracht en breekt het hele mechanisme af waardoor het water bleef stromen en de stortbak overliep.
Ik vroeg aan de kennis waar de hoofdkraan zat en die wist het dus niet dus het water stroomde lekker door en de wc vloer liep onder en de buren kwamen op de deur slaan en roepen dat het water door het plafond heen kwam.
Uiteindelijk de hoofdkraan gevonden en toen flink aan het dweilen geslagen, wat een toestand was dat!

Nog een gevalletje waterschade; m'n eerste wasmachine had indertijd zo'n afvoerslang die je in de gootsteen klemde zodat bij het centifugeren het water de gootsteen inliep.
Ging altijd goed tot ik een keer boodschappen ging doen en de slang losschoot en het water de keukenvloer overging.
Toen ik terugkwam hadden m'n buren de deur al opengetrapt.
Ik heb daarna nooit meer de was gedaan als ik weg moest.
 
Laatst bewerkt:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.119
243
Goeree-Overflakkee
Ook nog wel iets leuks jaren geleden; de vlotter van de stortbak in het toilet bij een kennis sloot niet goed af en de wc liep door.
Ik wilde de vlotter iets opschuiven maar door de vele kalkafzetting ging dat niet soepel dus ik zet wat meer kracht en breekt het hele mechanisme af waardoor het water bleef stromen en de stortbak overliep.

Je dacht er niet aan even door te trekken? :rolleyes:
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Je dacht er niet aan even door te trekken? :rolleyes:
Het is al zo'n 30 jaar terug maar voor zover ik me herinner was het hele mechanisme afgebroken waarom ik niet gewoon doortrok weet ik niet meer.
Ik denk door de paniek die ontstond toen zij de hoofdkraan niet wist, de boel onderliep en wij niet meer helder konden denken we vergaten dat gewoon doortrekken op dat moment een stuk handiger was geweest.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Zeker niet mn grootste blunder, maar gisteren wel een foutje waarbij ik even heb lopen balen van mezelf (ondersteund met een kleine @#@^&%).
Momenteel ben ik bezig met de inrichting van onze inloopkast, waarbij er steigerhouten planken komen te liggen op zware metalen plankdragers (icm steigerbuis voor het hang gedeelte, voor een beetje ruwe/industriële look). Nu is de plaatsing van de plankdragers afhankelijk van het framewerk achter het gips en die maten heb ik in gedachten gehouden voor de inrichting van de kast, echter ben ik aan 1 zijde zo stom geweest om dat als plank lengte op te nemen ipv er aan te denken dat dat de hart op hart afstand van de dragers zou worden. Resultaat -> planken welke net niet lang genoeg zijn.

Al met al zo hersteld door nieuwe planken op maat te maken, maar toch gewoon een domme fout en zonde van het werk en het hout.
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Ik had deze week ook weer een leuke. In was in de werkplaats een wand aan het schilderen en stond op een keukentrapje om de bovenzijde te sauzen. En dan ga je al snel een beetje hangen om net iets meer in 1x te kunnen doen zonder de trap te verplaatsen. Nou, dat had ik beter niet kunnen doen :rolleyes:.

Daar hang ik half over de trap, en voel ineens nattigheid op mijn broek. Ja hoor.. die halve verfbak over mijn broek, over alle treden van de trap zo op de vloer.. Eigenlijk kon ik direct lachen om mijn eigen stommiteit en dat is soms maar het beste om te doen :eek:.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik had deze week ook weer een leuke. In was in de werkplaats een wand aan het schilderen en stond op een keukentrapje om de bovenzijde te sauzen. En dan ga je al snel een beetje hangen om net iets meer in 1x te kunnen doen zonder de trap te verplaatsen. Nou, dat had ik beter niet kunnen doen :rolleyes:.

Daar hang ik half over de trap, en voel ineens nattigheid op mijn broek. Ja hoor.. die halve verfbak over mijn broek, over alle treden van de trap zo op de vloer.. Eigenlijk kon ik direct lachen om mijn eigen stommiteit en dat is soms maar het beste om te doen :eek:.

Och ferdy, ik kan je een hand geven alleen liep dat slechter af.
Ik was 'ns een keer als vrijwilliger aan het schilderen in het Heiligewegbad nog indertijd dat ik in Amsterdam woonde.
Ik stond bovenop de trap en net als jij kwam ik net niet in de hoek dus ik dacht even strekken en ja hoor; de trap ging om en ik klapte met m'n hoofd op de betonnen vloer.
Een lichte hersenschudding en een gebroken pols dus 6 weken uit de running.
Vorig voorjaar ook weer met schilderen van m'n voordeur en kozijn ben ik bij de laatste stijl van het raamkozijn en de vensterbank moest ook nog.
Je begint bovenaan en zo elke keer een treetje lager, de pot verf met nog een kwart erin op de bovenste tree.
Ik dacht nadat ik twee tredes was gezakt dat de volgende stap de grond was maar ik had nog een tree en gleed dus van de laatste tree af.
Ik bleef wel overeind maar de pot met verf niet.......en die viel dus op m'n tegels waardoor de helft van m'n tegels onder de witte verf zaten.
Nou waren ze al oud en ik wilde ze wel een keer vervangen maar dat kon ik toen dus al na een paar weken doen.
Doordat de al de verf dus nu op de tegels lag en ik het onderste stukje van de laatste stijl en de vensterbank nog moest doen gauw m'n kwast in de verf die op de tegels zat gedoopt en zo het laatste stuk afgemaakt....
Als ik zo even terug kijk naar m'n berichten over blunders dan kan je stellen dat ik tussen de blunders af en toe ook nog iets goeds maak.:p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.