Je grootste blunder

A

Athanor

Guest
Flink doorboren!

Vorige week moest ik met de gatenboor een paar schijfjes boren uit underlayment. Boor keurig ingesteld, ook met de dieptestop geloof ik en een extra plaat eronder om in te boren. Tijdens het boren wou het schijfje maar niet lossen. Nou dacht ik, dan de boortafel maar wat omhoog.... Met als gevolg een mooi gaatje in de boortafel:mad: Wat was het geval: de gatenzaag kroop omhoog langs de boor, ondanks dat ik die nog extra had vastgezet toen de zaag even slipte.....
Kijk hieronder en huiverrrr.....

Fons

image.jpg

image.jpg
 
A

Athanor

Guest
Ja,ik heb dus onbedoeld zelf een poging gedaan, alleen niet in het midden:(

Fons
 

WR1944

Oud hout
Zo'n gepland gat in het midden van je boortafel is best handig. En ook goed voor je gemoedsrust. Ik plaats altijd m'n boor boven het gat, ook al boor ik maar een klein stukje in het hout. Mijn diepte-aanslag is niet zo makkelijk en fool proof in te stellen zodat ik altijd het zekere voor het onzekere neem. Maar we leven met je mee.
Maar je kan altijd nog een groter gat in het exacte midden en door en door boren zodat het foutje niet meer opvalt. ;-)
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Eerste wat me te binnen schiet is dat het een goede gatenboor is geweest als je zover in het staal kunt komen.....
 
A

Athanor

Guest
Dit is het probleemgeval:
image.jpg

En hier zit te dader:
image.jpg


Dus IK kan er niks aan doen:eek:


Fons
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Ik heb het identieke tweelingbroertje van de dader. Zo te zien heb je de inbusmoer niet op het lange platte vlak, maar op een hoek aangedraaid. Bij mijn boor loopt dat platte vlak als een spiebaan, schuin dus. Als je hem daarop vastdraaid zou door de spievorm het ronde geval niet omhoog mogen kunnen kruipen.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Ik heb ook zo iets, maar bij mij is er een stukje van 1,5 cm weg. En daar valt de bout in.
Zo hoef ik m ook niet zo heel vast te draaien, want hij kan niet weg schuiven.
 
A

Athanor

Guest
Klopt, daar heb ik hem nu weer vastgezet. Maar ja..... Het gaat hier over blunders:rolleyes:


Fons
 

WR1944

Oud hout
Het begint een beetje op Woodworkers Anonymus te lijken. Iedereen openbaart blunders als een vorm van therapie. Maar je kan er natuurlijk ook van leren.
In het geval van de zevengatenboor heb ik dat verschuiven ook mee gemaakt. En dan had ik niet eens zo'n luxe inbusschroef maar een gleufschroef. Die kon ik met geen kracht zo vast draaien dat het geheel op z'n plaats bleef zitten. Ten einde raad heb ik een klein gleufje dwars op de boorschacht geslepen waar die schroef in viel. Probleem opgelost.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Nu een echt eigen schuld blunder. Heb een wild beest met groen stekker geaaid. Panterblad van festool. !hand_21438SIMAG0166.jpg

Schade zeer gering maar ik kreeg wel een wake up call.
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
Tot nu toe, posten op het forum, komen alleen onnodige discussies en vervelende pb's van.

O ja en de tweede dovetail uittekenen op de verkeerde kant waardoor er een mooie _|- ontstond ;)
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Tot nu toe, posten op het forum, komen alleen onnodige discussies en vervelende pb's van.
'

Ik hoop dat je me geloofd als ik zeg dat het een uitzondering is als er vervelende discussies ontstaan, laat staan dat er PB's worden verstuurd die niet aangenaam zijn. Laat je niet ontmoedigen en blijf vooral posten! Dit forum is veel te leuk en leerzaam om dat niet te doen.

Groet, Rob.
 
Laatst bewerkt:

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Ik hoop dat je me geloofd als ik zeg dat het een uitzondering is als er vervelende discussies ontstaan, laat staan dat er PB's worden verstuurd die niet aangenaam zijn. Laat je niet ontmoedigen en blijf vooral posten! Dit forum is veel te leuk en leerzaam om dat niet te doen.

We raken een beetje off-topic, maar... ik kan niks anders dan Robs bewering onderschrijven !!!

Ik zit nu bijna een jaar als actief gebruiker op dit forum. De keren dat het wat "onaangenaam" werd zijn op de vingers van 1 hand te tellen. En dan bleek het achteraf ook nog een te gaan om verkeerde interpretatie van geposte reacties te gaan. Dus: blijf posten !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.