Isoleren vrijstaande garage

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Meerdere gaten boren over de lengte van de stootvoeg en dan kan je het overige er zo verder tussen uit hakken met een beiteltje en hamer.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Duidelijk
jullie bedoelen een steenbeiteltje neem ik aan, nu ken ik die alleen in van die lompe/dikke maten
Zijn ze er ook dunner ?
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Steenbeitels zijn er ook veel kleiner. Vanaf misschien net een cm breed. En anders pak je een oude grote platte schroevendraaier. Wil net zo goed!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Zo.... vanavond de boel eens uitgetekend op een stuk papier, dat telt toch wat makkelijker van wat ik nou eigenlijk nodig heb
Oei, dat gaat best hard, logisch natuurlijk want ik had niet op het plafond gerekend (= extra isolatie material en extra hout)

Om een fatsoenlijk uit te komen met het budget (er komen altijd nog onverwachte dingen tevoorschijn dus hou ik liever wat ruimte) zou ik wat moeten snijden in de uitgaves

Een grote post is de Underlayment platen, tevens is hier ook wel op te besparen door OSB te kiezen

Nu kan ik 2 dingen doen, het plafond met 9mm underlayment (bespaart wel wat)
18mm OSB op het plafond, is goedkoper en het isoleert extra (ook hout heeft een isolatie waarde natuurlijk)

Zou er wat op tegen zijn OSB op het plafond te schroeven ?
 
A

Athanor

Guest
Wij hebben voor de ombouw naar een atelier gekozen voor de groene underlaymentplaten, dat was de goedkoopste oplossing. Bovendien hebben die als voordeel dat we die voor de wanden horizontaal kunnen plaatsen. Als je daar ook nog een "halfsteens" verband bij gebruikt ben je niet afhankelijk van specifiek plaatsing van de staanders t.b.v. de naden van de platen. Ze zijn mooi glad afgewerkt en worden later wit geschilderd. Voor het plafond gebruiken we gipsplaten.


Fons

Je kunt het hier aan de linkerkant nog zien.
image.jpg
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Osb niet getild maar daar zie ik geen probleem in....vele handen
Athanor, wat heb jij betaald voor die groene underlayment ?
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Die groene underlayment is in feite een watervaste spaanplaat toch? ik heb m wel eens gebruikt onder dakpannen. de normale underlayment is een stevig gelijmde multiplex. kost ± 30 euro ps incl btw?
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Ja klopt, lekker voordelig voor de wanden en werkt gemakkelijk, wil nog wel eens een beetje kruimelen als je de schroeven zonder voorboren erin zet.

Fons

image.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die groene underlayment is in feite een watervaste spaanplaat toch? ik heb m wel eens gebruikt onder dakpannen. de normale underlayment is een stevig gelijmde multiplex. kost ± 30 euro ps incl btw?

Voor de underlayment zitten de prijzen rond de 23.50 p/st incl. btw
Nu is dat zeker niet te duur, maar het gaaf even meer om het budget wat ik kan/wil uitgeven

OSB plaat kost 12,50 euro, op het plafond heb ik al ca 8 platen nodig, dus dat scheelt 80 euro (als dat als materiaal volstaat)
Voor de wanden kijk ik nog of er goedkopere/degelijke alternatieven zijn

Als ik links en rechts wat kan besparen op de uitgaves komt het allemaal even wat lekkerder uit
 

PBT

Actieve deelnemer
waarom zou je het plafond bekleden met 18mm plaat? ik zou zelf nooit meer gebruiken dan 9mm. dit mede door het gewicht van de plaat, maar ook om het feit dat je er zeer waarschijnlijk geen aanzienlijk gewicht aan gaat hangen. Houdt er ook rekening mee dat balken hier vaak niet op berekend zijn, ik doel dan op het dragen van dubbel 18mm plaat
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Euh.... goed punt, waarom...gebrek aan kennis denk ik :eek:
Er komt ind. niet veel aan te hangen, een stapel TL bakken maar die wegen nagenoeg niks
 
Laatst bewerkt:

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.449
396
Dordrecht
Kun je niet 2e hands latten van marktplaats afhalen ofzo voor je plafond? Beetje Piet Hein Eek style? :)
Als de folie er maar op zit heeft de afwerking op zich geen haast, al laat je het weg....
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Voor de underlayment zitten de prijzen rond de 23.50 p/st incl. btw
Nu is dat zeker niet te duur, maar het gaaf even meer om het budget wat ik kan/wil uitgeven

OSB plaat kost 12,50 euro, op het plafond heb ik al ca 8 platen nodig, dus dat scheelt 80 euro (als dat als materiaal volstaat)
Voor de wanden kijk ik nog of er goedkopere/degelijke alternatieven zijn

Is die underlayment geen 23,5 euro per plaat van 1,2 x 2,4 meter?
En osb, is dat geen 12,5 euro per plaat van 0,6 x 2,4 meter? dus eigenlijk 25 euro?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.