Vandaag had ik een vrije dag, en aangezien ik met gemiddeld 5 uurtjes slaap voldoende rust heb, was ik al vroeg op pad. Jaren geleden een kolomboor gekocht, echter nooit aan toegekomen om er een fatsoenlijk platform voor te maken, die ook voor houtbewerking geschikt is. Aangezien ik betontriplex uit de afvalcontainer had gevist 2 weken geleden, dacht ik, kom laten we dit gaan gebruiken, voor deze toepassing. Voorafgaand wat Youtube filmpjes bekeken om inspiratie op te doen. Het platform zelf heb ik uitgevoerd met 2 lagen betontriplex wat voldoende stijfheid en dikte geeft. De sleuven waar de T-tracks komen te zitten heb ik met mijn kantfrees gefreesd (had geen zin om mijn freestafel hiervoor in te zetten aangezien de freestafelopbergkasten nog niet stofdicht zijn afgekit met siliconenkit). Gelijk bij de eerste sleuf had ik niet goed gekeken waardoor de T-track een halve cm te wijd werd uitgefreesd
. Om mij niet onnodig meer werk op de hals te halen, heb ik een passend stukje betontriplex er tussen geplakt. De onderkant van het platform heb ik voorzien van een maanvormig keg en twee magneten verzonken aan de onderkant van het platform voor meer stabiliteit. De afzuiging is nog in wording, hier heb ik nog geen definitief idee over, dus mocht er iemand aanbevelingen hebben, graag. Zal onderaan wat foto's plaatsen
Ps. dit topic heb ik geopend, om ideeën omtrent het maken van hulpstukken voor houtbewerking die het werk vergemakkelijken, en veiliger maken. Mocht iemand iets bruikbaars hebben gemaakt qua hulpstuk voor houtbewerking, laat zien, en leg uit waarom. Het is altijd fijn om iets nieuws te leren en soms kan het inspirerend werken als je ziet hoe het ook anders kan met een toepassing die voorheen voor jou onbekend was. Leren doen we graag,...toch?
Ps. dit topic heb ik geopend, om ideeën omtrent het maken van hulpstukken voor houtbewerking die het werk vergemakkelijken, en veiliger maken. Mocht iemand iets bruikbaars hebben gemaakt qua hulpstuk voor houtbewerking, laat zien, en leg uit waarom. Het is altijd fijn om iets nieuws te leren en soms kan het inspirerend werken als je ziet hoe het ook anders kan met een toepassing die voorheen voor jou onbekend was. Leren doen we graag,...toch?
Bijlagen
-
IMG_4017.jpeg91,3 KB · Weergaven: 32 -
IMG_4012.jpeg96,6 KB · Weergaven: 30 -
IMG_4010.jpeg83 KB · Weergaven: 31 -
IMG_4009.jpeg59,3 KB · Weergaven: 32 -
81A6CBEE-0159-4E61-AB0D-6374E440C388.jpeg81,8 KB · Weergaven: 29 -
93BE2AFB-D42C-47E7-9522-EF26EA9D995E.jpeg64,2 KB · Weergaven: 32 -
IMG_3986.jpeg73,5 KB · Weergaven: 22