Wat is er mis met een verfbrander en een goed masker? Goed ventileren en je bent er zo doorheen. Of kan dit niet ivm lood?
Nee dat kan nu niet meer. Vroeger ging de brander erop en krabben maar.
Ik ben nu bezig met het renoveren van een jaren 30 huis. Ook last van muffe lucht. Goed ventileren en kijken waar de lucht vandaan komt. Bij mij was een deel eenvoudig gevonden. Zeil over een betonnen vloer. Zeil weg en twee dagen later was de meeste muffe lucht weg. Ook verwarmen van de woning helpt. Mijn huis was 7 maanden niet verwarmt en dan duurt het een tijd voordat je het gaat merken. Met name omdat ik het niet warmer wil dan 13 graden. WP staat op 3 hele oude convectoren, komt vloerverwarming in.
Voor het renoveren van een trap (bezint voor gij begint) denk goed na wat voor resultaat je wil.
Als nieuw reken dan op een week arbeid.
Niet alle verf hoeft verwijderd te worden maar dat hangt af van de conditie van de verf.
Ik ben een fan van de grote Bahco krabber. Hou er rekening mee dat je met krabbers snel voren trekt. Dat kost weer tijd (plamuren) om het weg te werken. Hoe voorkom je de voren door een scherpe krabber te gebruiken.
Verfafbijt werkt.
Kijk eens naar luchtgummen (soort zandstralen) Echter is er na weer het budget verhaal.
Overweeg een loper of overzettreden.
Succes.