@wijk0983 Dank voor jou aanbod, ik wil het zeker overwegen maar dan liever wanneer ik eens in de buurt moet zijn, het is voor mij al snel een goed uurtje rijden … Zal je zeker een PB sturen bij gelegenheid als dat goed is ?
@jorisvh Knap werk maak je, ik zou verliefd kunnen worden op jou easy rocker

En een klein toeval, maar ik heb bijna een half leven in odk gewoont.
Dank voor jullie input.
Ik heb ondertussen de brochure van Efvee een aantal keer doorgenomen en tevens nog wat research verricht op onder andere het forum hier en via google …
Hoogst waarschijnlijk is mijn verstand hiervoor te beperkt … Als die camvac in deze bouwgrootte beschikbaar is in drie varianten, één, twee of drie motoren met als enige fysische verschil verder de uitlaat capaciteit. Dan zou ik durven concluderen dat bij het inschakelen van meerdere motoren de druk theoretisch behouden blijft en enkel het volume zal verhogen.
Als mijn redenering klopt, en ik gebruik de afzuiger op een toepassing met drie motoren, dan moet ik ervoor zorgen dat heel die afgelegde weg door 100mm leiding kan verlopen. En dat lijkt mijn inziens ook belangrijker te zijn dan ervoor te zorgen dat de volledig afgelegde weg van toepassingen met maar één afzuig motor door 50mm leiding zal lopen.
Ik heb mijn opzet en planning voorlopig als volgt aangepast, ik verplaats de afzuig installatie naar een centralere locatie waardoor ik de leiding afstanden nog wat kan inkorten. Ik werk hiervoor met twee euh … ‘hoofdleidingen’ waar ik telkens van kan aftakken en plaats op beide een geveerd onderdruk ventiel. Per toepassing voorzie ik een aftakking welke enerzijds kan open of dicht gezet worden ter hoogte van die aftakking en indien een leiding reductie nodig is voorzie ik deze ook meteen aan die aftakking. Zodat ik vandaar in de juiste diameter de leiding doortrek tot aan de toepassing.
Bekijk bijlage 153218
Als ik er in de praktijk dan in slaag om het juiste aantal motoren aan te zetten afhankelijk van de toepassing dan hoop ik op deze manier minstens mijn stof tot in de ‘hoofdleiding’ te krijgen. Waarbij de eventuele resten die zich in de hoofdleiding gaan opstapelen ook zullen weggezogen worden bij het gebruik van drie motoren.
Klinkt dat logisch ?
Cheers!