Houten badkuip

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
Ik heb heel veel respect voor je doorzettingsvermogen!

Begint er echt heel erg leuk uit te zien.
Doorzettingsvermogen ga ik nu wel extra nodig hebben nu het schuren gaat beginnen. 😒
Heb al een partytent van 3x3 meter geregeld zodat het stof hopelijk niet door de hele garage gaat.
Kan straks ook mooi dienen als spuitcabine.

Zit ook nog steeds te dubben hoe ik de bodem ga maken. Een vlakke plaat is het makkelijkst en zit waarschijnlijk niet eens slecht. Wil ik toch iets van een ronding in de bodem zal dat waarschijnlijk vanuit de losse pols moeten gebeuren. 🤔

Zal ook rekening moeten gaan houden met het putje als laagste punt zodat er geen water in blijft staan.

En een overloop zal ik ook nog moeten maken…..
 

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
363
122
Chapeau Mosseltje.
Na de eerste frustrerende poging gaat het nu van een leien dakje lijkt het wel. Er zit alsnog heel veel werk in, maar daar wordt het resultaat ook naar. Heel gaaf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mosseltje

Evert !

Nieuw lid
24 jan 2024
22
45
62
Damwâld Frl.
Wat wordt dat een mooi bad. En wat een doorzettingsvermogen om gewoon weer opnieuw te beginnen. Petje af hoor!!! Je bent er nog niet maar het gaat zeker lukken! Succes verder!!

Gr. Evert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mosseltje

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
ga je hem in de epoxy zetten?
dan is hij goed waterdicht en je kunt het mooi glad polijsten.
Ik moet het allemaal nog goed uitzoeken maar ik denk veel lagen epoxy met 1 of 2 lagen glasvezel mat. En dan het liefst eindigen met een matte of satijn finish laagje.
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
Plakken is leuker dan schuren merk ik. 😅
Niet heel veel progressie gemaakt aan het bad.
Wel bezig geweest met een tweedelige buitendeur met patrijspoort voor mijn buiten wc. Meteen ook maar een patrijspoort gemaakt in een andere buitendeur om in thema te blijven. En ook nog een fruitschaal uit een houtblok gemaakt als verjaardagscadeau voor m’n moeder. Ik blijf lekker bezig. 🤓

Badje omdraaien lukt nog in m’n eentje maar het wordt steeds zwaarder.
De mooie sensuele curven worden zichtbaar.
Ik kan ongeveer 10 minuten schuren voordat de filters van mijn volgelaatsmasker verstopt zijn.
Langer dan 30 minuten met de slijptol is geen aanrader. Dan ga je fouten maken.
IMG_4423.jpeg

Binnenkant en achterkant ook al een beetje meer progressie
IMG_4425.jpeg

IMG_4426.jpeg
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
121
32
Delft
Virutex heeft een elektrische hol-bol schaaf die hiervoor denk ik ook wel geschikt is. In ieder geval iets met stofafzuiging... Wel een duur apparaat.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Ah, dat spul gebruikte je dus al. Sorry, niet goed opgelet!

Als ik soms zie wat mensen daarmee kunnen doen om hout te vormen, dan moet dat een plezier zijn om mee te werken.
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
Dit projectje is wel werken. 🥵
Wist dat het veel tijd en arbeid zou kosten maar toch.

Grof werk is bijna gedaan. Straks alle hobbels en kuiltjes zover mogelijk weg werken. Moet wel oppassen dat ik niet teveel weg slijp. De wanden worden waarschijnlijk 3,5cm dik. (Dunste gedeelte) Een halve cm minder dan gepland.

Maar al bij al is het eigenlijk een makkelijk project….
…. Tot zo ver toe 😄
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.