Hoekaanslag Lineaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Vleugelbout optie kost 2,50 duurder! Indien gewenst... reageer dan op de mail die je al gestuurd heb: Vleugelbout graag :). Dan pas ik dat aan!
Logo zou 5 euro duurder worden.. Die dus laten schieten??

En er was nog steeds een vraag of het ontwerp aangepast kan worden zodat er klemmen gebruikt kunnen worden.. zoals t nieuwe ontwerp van Woodpecker. Wie wil/kan dit doen!? Cverkooyen.. ik heb je een priveberichtje gestuurd..
 

CaPo70

Nieuw lid
29 nov 2015
23
0
Gouda
Beste Nico, voor mij ook graag 1, fantastisch hulpmiddel !
Werk zelf in Rotterdam en kan hem dus oppikken ..

Alvast bedankt, Casper.
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Vast wel mogelijk, maar misschien was daar al rekening mee gehouden?? En het stripje dan niet sowieso worden aangepast voor alle.. of is een dikkere echt nodig bij festool?? Hoeveel MM is de mafell-rails diep?

Is het mogelijk een stripje erbij te leveren voor een Mafell-rails? De T-slot is een stuk ondieper dan die van Festool.

Dan doe ik ook mee.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Wie kan dat aanpassen? Dan kunnen we die nog doorvoeren.
Zullen we ook het woodworking logo er op laseren?
Het wordt trouwens een set met imbusbouten.. Vleugelbouten zou je zelf nog kunnen toevoegen indien gewenst!

Ik kan dat eventueel wel aanpassen. Deze week nog wel erg druk op het werk, dus dat wordt dan iets voor het weekend.

Ben eens even gaan kijken/meten: Lijmklem steekt ongeveer 16mm uit en is op die locatie een 7,5mm breed. Om zeker te zien een slot van 10mm breed en 20mm lang voorzien, op lijn met de 3 boutgaten? Die is dan enkel bruikbaar bij werken op 90°, niet bij 45°. Afgaande op RDE zijn renders lijkt het me wel dat hiervoor weinig 'vlees' beschikbaar is, dan ga ik de aanslag wat dieper moeten maken (woodpeckers heeft iets gelijkaardigs gedaan in hun nieuw ontwerp).

20160920_195118.jpg20160920_195147.jpg20160920_195216.jpg20160920_195324.jpg20160920_195527.jpg
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
mafell liniaal t gleuf maten.jpg

zo even de T gleuf van de Mafell liniaal opgemeten! de gleuf is 1,7 mm diep en ligt 1,7mm diep. de breedte van de geleuf is 12mm en de toegang is 7,5mm breed.. heb t even getekend.
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Ik kan zelf t 3d bestandje niet open om te checken hoe dik het stukje metaal nu is..
Wat zal ik doen? alle metalen strippen 1,5/1,6 mm laten maken? Of een paar uitzonderingen maken?
Is 1,5 mm dik genoeg om schroefdraad in te tappen??

Bekijk bijlage 52817

zo even de T gleuf van de Mafell liniaal opgemeten! de gleuf is 1,7 mm diep en ligt 1,7mm diep. de breedte van de geleuf is 12mm en de toegang is 7,5mm breed.. heb t even getekend.
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
heb geen ervaring met tappen, misschien weet iemand anders hier dat wel of 1,5 dik genoeg is om schroefdraad in te tappen?
 

Schipper

Actieve deelnemer
22 sep 2014
27
1
Ik heb nog een idee. Ik weet niet hoe goed dit uitvoerbaar is. Vaak heb ik niet te maken met exact haakse hoeken. Is het mogelijk om er een soort van boog in te frezen zodat de hoek met behulp van een zweihaak exact te fixeren is?
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Sowieso zit er een strip bij. Maar voor de mafell zagen is 3mm te dik... universeel maken is het makkelijkste.. maar misschien niet helemaal handig als t de helft dunner wordt daarop!

In de T-vorm heb je 3mm om in te tappen. Dat moet zeker voldoende zijn.

Lukt het om deze strip bij te leveren? Zou erg fijn zijn.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ik ben ook geïntresseerd , ik heb je een mailtje gestuurd.

Groet, Eric
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Sowieso zit er een strip bij. Maar voor de mafell zagen is 3mm te dik... universeel maken is het makkelijkste.. maar misschien niet helemaal handig als t de helft dunner wordt daarop!

Ik denk dat ik Bijtel volg bij de doorgang van de sleuf kan het metaal 3 mm dik zijn met daar aan de t vorm van 1,5 links en rechts. Dan kan er dus als de strip een T vorm krijgt 3 mm in getapt worden..
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
De strip dunner (en smaller??) maken gaat de nauwkeurigheid wel niet ten goede komen. Bij gebruik met een Festoolmgeleiderail is een strip van 1,7mm of 3mm een grote inlevering denk ik. Vermoedelijk is er wel een reden waarom de uitvoering van woodpeckers niet bruikbaar is met de Mafell geleiders ... (spijtig genoeg voor de Mafell eigenaars)

Ik heb nog een idee. Ik weet niet hoe goed dit uitvoerbaar is. Vaak heb ik niet te maken met exact haakse hoeken. Is het mogelijk om er een soort van boog in te frezen zodat de hoek met behulp van een zweihaak exact te fixeren is?

Daarmee help je de nauwkeurigheid (voor 90° en 45°) dan wel volledig om zeep. Kan je dan niet beter voor deze gaan:
https://www.festool.be/NL/Products/Accessories/Pages/Detail.aspx?pid=491588 (die heeft ook wel een bedenkelijke reputatie...)
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De strip dunner (en smaller??) maken gaat de nauwkeurigheid wel niet ten goede komen. Bij gebruik met een Festoolmgeleiderail is een strip van 1,7mm of 3mm een grote inlevering denk ik. Vermoedelijk is er wel een reden waarom de uitvoering van woodpeckers niet bruikbaar is met de Mafell geleiders ... (spijtig genoeg voor de Mafell eigenaars)


Daarmee help je de nauwkeurigheid (voor 90° en 45°) dan wel volledig om zeep. Kan je dan niet beter voor deze gaan:
https://www.festool.be/NL/Products/Accessories/Pages/Detail.aspx?pid=491588 (die heeft ook wel een bedenkelijke reputatie...)

Dat denk ik ook
Ik denk ook dat het overgrote deel festool gebruikt, zou jammer zijn als die gebruikers moeten inleveren op nauwkeurigheid of te dun materiaal
1,5mm om te tappen is zeker niet genoeg, dat gaat binnen de kortste keren uitgebroken draad opleveren
 

Johanvdw

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
28
0
Regio Gent O-Vl.

Daarmee help je de nauwkeurigheid (voor 90° en 45°) dan wel volledig om zeep. Kan je dan niet beter voor deze gaan:
https://www.festool.be/NL/Products/Accessories/Pages/Detail.aspx?pid=491588 (die heeft ook wel een bedenkelijke reputatie...)

Denk ik ook. Gebruik die enkel om een hoek over te brengen. Heb die al dikwijls vervloekt dat die bv. geen vergrendeling op 90° heeft.
 

Schipper

Actieve deelnemer
22 sep 2014
27
1
Zou er geen ruimte zijn voor beide? Als ik zo het oppervlak zou er datgeen plaats zijn voor exacte gaten voor 90 en 45 graden en een gat en boog voorde rest? Het is maar een vraag. Ik zou hem zo nog veelzijdiger vinden. Met zweihaak en losse liniaal is altijd gerommel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.