@ZotVanHout een bok maken die je op je kar kan zetten? Zodoende kun je hele platen meenemen. Je mag een meter uitsteken uit aanhanger, in nl. Scheelt je tijd bij halen en misschien bespaard het ook wel wat verlies van materiaal.
dank voor de tip
de platen moet ik uiteindelijk zagen
eentje van 305 x 125 cm of 280 x 200 cm kan ik (zzp) omwille van de afmetingen niet alleen netjes versjouwen
en een mdf van 244 x 122 en 30 of 38 dik, moet ik noodgedwongen laten liggen waar die ligt
daarom verkies ik die op de parking van de leverancier te verzagen
bij mijn (groot)handel kan ik de platen niet uit de rekken halen, en aanschuiven om te laten verzagen
om te verzagen moet ik een bestelling plaatsen, en een paar dagen op uitvoering wachten
nu stap ik binnen, vraag de platen, en tegen wanneer mijn kar op de parking staat, komen de platen er aan, en kan ik ze op (bruto-)maat zagen
ik zou ook kunnen laten leveren, maar dan moet ik voor een minimumbedrag bestellen
en wat wanneer het regent, en ik niet thuis ben ?
dat betekent ook wachten . . .
of ons woordgebruik hetzelfde is, weet ik niet
met het vlaamse 'kar' doel ik op het nl 'bus'
platen vervoer ik bij voorkeur vertikaal (eigenlijk iets schuin op de bok) om schuren te beperken
mijn vertikale laadruimte achter de kokpit is maximaal 260 cm lang en 125 cm hoog
tot nu toe heb ik bij de klant geen grotere maten geplaatst
in mijn 'bus' staat standaard een bok waar ik platen van 260 x 95 op kan schuiven
die afmeting volstaat voor de meeste bestellingen
met het nl 'kar' vermoed ik dat je een vl 'aanhangwagen' bedoelt
ik heb er een met een (vlakke) laadruimte van 300 x 130 cm
daar zou ik inderdaad de bok die in mijn 'bus' staat, op kunnen zetten, mocht ik meer dan de 260 x 125 nodig hebben
uitstekend idee, want ik had nog niet ruimer dan de laadruimte van mijn 'bus' gedacht
de kruisbestuiving tussen noord & zuid !