Hoe deze scheur veilig "wegwerken"

Raderoos

Nieuw lid
28 aug 2021
5
0
Lelystad
met epoxy inspuiten
seconde lijm bij de toolstation is super goedkoop wil je snel wat vast hebben dan lijm met activator ook bij toolstation
 

Raderoos

Nieuw lid
28 aug 2021
5
0
Lelystad
Ik gebruikte een vetspuit om lijm en vulmiddel in naadjes en scheurtjes te krijgen. Je hebt daarvoor een vetspuit voor dik vet nodig die hoge druk kan genereren en heel kleine spuitmondjes heeft. Met een gewone vetspuit ga je het niet voor elkaar krijgen. Dat gaf goede resultaten, want door de druk en de naaldvormige spuitmond krijg je de lijm goed diep in de naad en dat is voor een goede verbinding natuurlijk wel van belang. Zeker als het lijm is met een niet al te hoge viscositeit werkt dat best goed. Kies bij voorkeur een vetspuit van metaal en wees snel met reinigen, want anders heb je ellende met de lijmresten in de spuit.
dan moet je iedere keer lopen kliederen om die lijm erin te krijgen,als je hele dunne lijm neemt loopt het vanzelf naar binnen
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
862
449
Noord-Veluwe
Dat heb ik wel eens geprobeerd met dunne lijm en een dikke injectienaald. Maar blijkbaar ben ik daar niet handig mee, want in mijn geval leverde juist dat meer geknoei op. En dat ga je dan weer zien als je het oppervlak gaat afwerken. En als de scheur helemaal door het materiaal heen gaat moet je zien dat je alles goed af weet te plakken, want anders loopt het er aan de andere kant doorheen. Maar zoals altijd zullen er ook hier meerdere wegen zijn die naar Rome leiden.
 

olivier_a

Actieve deelnemer
20 jun 2017
166
58
Brussel
Ja gewone ammonia. Hoe lang? Ik heb de schaal er anderhalve onder gehad. Ik was nogal ongeduldig dus ik heb de schaal 2 keer met de kwast in gesmeerd.
Rubio Monocoat heeft een product in hun gamma dat ook reagaeert op looizuur. Werkt een stuk prettiger dan ammoniak dampen en geeft hetzelfde resultaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.