Prima winkel en expert op het gebied van MafellWat ik vond is dat de Invalzaag MT55 cl een heel goede en sterke motor heeft en veel functies om fijn te werken.
en het prijsverschil tussen de Festool niet overdreven groot was
Hebben jullie misschien nog een goed adres waar ik terecht kan voor het merk Mafell en voor de na service?
ik had deze gevonden bij Gereedschap Pro NL, maar heb geen ervaring met deze winkel!
bedankt voor de info ;-)
Bedoel je een parallel geleider aan de rails? Die zijn er wel, zie filmpje. Smalle stroken die je aan de buitenkant wilt zagen zijn voor beide rails lastiger. Festool heeft een oplossing, maar heb ook een filmpje bijgevoegd van Millard die zelf wat gemaakt heeft.Ik heb een MT 55 cv maar zonder de positiemal en parallelgeleider. De Mafell is net wat beter dan de Festool. Grootste nadeel vind ik de lineaal. Die is te smal en er kan geen parallelgeleider aan worden gekoppeld. Anderzijds werkt het koppelen van linialen weer een stuk beter bij Mafell.
Toolnation 719,Bedankt voor de talrijke reacties!
de filmpjes van Millard zijn inderdaad goed!
Wat betreft de Festool kopen op accu met 2 linialen en klemmen en koolstofborstel loos (dit koolstofborstel loos bevalt me wel), maar wat kost deze set en over welk type van Festool gaat het?
Deze parallel geleiders aan de rails in combinatie van een zaagtafel a la Festool MFT of een zelfbouw verplaatsbare tafel is wat ik ga gebruiken, deze tafel heeft dan altijd een vaste plaats in de nu al te kleine werkplaats (kasten vol gereedschap) maar kan met mooi weer naar buiten gebracht worden om indien nodig ook grotere platen te bewerken!
Zeker in deze Covid19 tijden komen de muren op me afen zoek ik naar het juiste gereedschap waar ik nauwkeurig mee aan de slag kan en achteraf toch niet te veel plaats inneemt!
Ooit zal ik er wel toe overgaan, maar voor nu vind ik de voordelen ook nihil. Mocht de ts75 die ik nu al jaren intensief gebruik kapot gaat zal ik een accuvariant wel serieus overwegen. Wat mij vooral tegenstaat:Wat heb je aan accugereedschap, als je er toch een stofzuiger aan moet hangen?